kind 1,5 eet niet meer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mevrouw Pinguin, Jul 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Alleen rozijnen.

Nu hoor ik dat dit rond deze leeftijd vaker in de mode is maar ik wil daar ook geen strijd van maken.

Ik heb alles al geprobeerd uiteraard. Smoothie, Pannekoekjes, omeletje, tosti etc maar nee. .. Ze weigert alles. Behalve dus rozijnen. Dit is nu ongeveer een maand aan de gang. Zorgen maken?
    Ze is niet ziek en verder heel erg vrolijk!

2. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Ze is nu al wel weer ruim een kg kwijt. 9 kg bij 75 cm. Dat is niet veel he. Maar ze ziet er wel prima uit verder, niet heel mager

3. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Heel herkenbaar. Niet te druk over maken zolang ze wel goed drinkt. Gewoon aan blijven bieden en geen strijd van maken. Wat hier goed werkt is vragen of mama een hapje mag. Na een paar keer stopt ze het zelf in har mond en zeggen wij ohhhh! Dat vind ze dan zo mooi dat ze blijft eten.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,929
    3,945
    113
    Mijn dochter heeft ook zowat een jaar lang niks gegeten bij het avondeten Maar ze at overdag wel brood en fruit. Eet jouw dochter dat wel of echt alleen rozijnen??

Anders zou je misschien kunnen zeggen, eerst een boterham, dan je rozijnen of eerst een stuk fruit.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Stoppen met de rozijnen, zou ik zeggen.
    Geen strijd van maken idd, maar wel duidelijke grenzen.

Nu nog geen zorgen maken, maar wel tijdig aan de bel trekken. Rozijnen hebben geen voedingswaarden en ze zal anders snel tekorten krijgen.
    Fruit-smoothy misschien?

6. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Fruit smoothie drinkt ze niet. Enkel water. Heb al vaak geprobeerd van alles aan te bieden, ze was namelijk een hele hoorde eter. ... Maar alles wat ze eerst at, zoals bijv ook koekjes en wortelchips, daar wil ze nu helemaal niks van weten. .... dus ook geen brood, pap o.i.d. Echt alleen maar rozijnen

7. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hier ook een moeilijke eter (al eet ze eigenlijk best veel als ik alles optel door de dag heen).

Ik heb een heel vast eetritueel inmiddels. Elke maaltijd is een complete maaltijd, en dan zoekt ze maar uit wat ze wil eten daarvan.
    Rozijntjes mogen alleen ruim na de lunch :)

In jouw geval zou ik eens brood met rozijnen erin proberen, als ze die zo graag eet. Wie weet werkt dat! Ook lekker met boter en kaas erop.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou ook stoppen met de rozijnen..dit biedt geen vitaminen of goede voedingsstoffen. En niet in de valkuil trappen: zo eet ze tenminste wat..want ze kan dan net zo goed niks eten. Gewoon elke maaltijd en tussendoortje aan tafel zetten met bord of bakje fruit bv voor dr neus. Zelf ook eten en een bepaalde tijd voor jezelf houden: lunch bv half uur en avondmaaltijd 3 kwartier en na die tijd afruimen.
    Ik zou geen enkel tussendoortje als koek of rozijnen meer geven alleen
    brood/cracker/muesli
    Fruit
    Brood/cracker/muesli
    Fruit
    Avondmaaltijd

En strak vasthouden eraan...neerzetten en weghalen als de eetttijd over is.

9. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Dat doe ik heel vaak, maar dan plukt ze alleen de rozijnen eruit

10. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Oh, dan meent ze het wel echt haha. Dl heeft ook wel eens de neiging om alleen de ham uit de quiche te plukken, maar die houdt dat nooit de hele maaltijd vol (en eet dan toch een stukje).

Apart, lust ze ook geen appelstroop? Dat is ook zoet-zuur en pluk je wat moeilijker van een boterham. Anders zou ik het ook echt niet weten. Behalve eens een paar dagen zeggen dat de rozijnen op zijn, en kijken wat er dan gebeurt.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou ook zeggen dat de rozijnen op zijn en dat we vanaf nu gewoon gaan eten wat je van mama krijgt en daarbij het schema van Tuc aanhouden.
    Uiteindelijk zal ze echt wel wat gaan eten. Als ze steeds rozijnen krijgt weet ze dat ze niet hoeft te gaan eten, omdat ze toch wel rozijnen krijgt.

12. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Lustte ze voorheen altijd. Nu doet ze er niks meer mee.

13. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Bedankt voor de tips. Gisteren niet meer aangeboden. Vannacht niet geslapen van de honger. Alleen maar huilen en zeuren om eten maar weigert alles wat niet op een rozijn lijkt. Dus we gaan er vandaag opbouw mee aan de slag hopelijk doorbreekt er iets

14. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts, even een check doen.
    Verder geen alternatieven voor eten aanbieden: ze mag eten wat je normaal eet en doet ze dat niet, dan maar niet.
    Als je rozijnen als alternatief aanbiedt, kan ze zich daarmee (voldoende) vullen om al het andere niet te eten. Niet doen dus, en ook alle andere alternatieven niet.

15. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Dat zou ik dus niet doen. Krentenbrood/bollen zijn lekkernijen, geen gezonde voeding, (bevatten nogal wat suikers, zijn gemaakt van witmeel: veel calorieen en weinig voedingswaarde).
    Normaal brood aanbieden dus.

16. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Vanmorgen magere kwark met banaan aangeboden, dat ging redelijk. Voor brood heeft ze een enorme afkeer en ik eet het nu Ik zwanger ben ook niet, vind het heel vies ineens

17. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Kijk eens aan, ze heeft iets ander gegeten dan rozijntjes!! Whoop, whoop! ;)
    Ga zo door!!

Het enige wat ik nog kan aanvullen, wat me opviel, is dat je zegt dat ze het sinds een maand ongeveer doet, dus ongeveer sinds jij weet dat je zwanger bent.
    Wellicht ligt daar nog een verband... Niet dat je er iets mee kan, maar het viel me wel meteen op bij het lezen van je opening.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Inderdaad... jij zegt dat je geen brood hoeft vanwege je zwangerschap.
    Kan het geen kopieergedrag zijn van je dochter?
    Mama eet geen brood, dus ik ook niet...

19. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Klinkt logisch, en herkenbaar. Kids hadden daar hier ook een handje van als ik tijdens zwangerschappen niet kon eten.

20. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    #20 Uuz, Jul 22, 2015
    Last edited: Jul 22, 2015
    Dat weet ik zelf ook wel, juf :)

Maar als je een moeilijke eter hebt is het belangrijk dat ze eten leuk blijven vinden. Zodra ze krentenbrood eten met beleg, doe je dat beleg op een biologische speltboterham. Overigens verkoopt onze bakker heerlijk biologisch volkoren brood met rozijnen, zonder suiker.
    En calorieen tellen is ook niet iets wat ik doe bij een (niet-etend) kind.

TS: wat fijn dat ze iets anders eet. Mijn ervaring hier is dat eetvoorkeuren ook snel kunnen omslaan.

Share This Page