Ongeveer een week of 3 á 4 geleden heeft ons mannetje dik anderhalve week diarree gehad. Werd vaak snachts wakker helemaal onder de poep. Dat is nu gelukkig al wel een week of 1,5/ 2 over maar sindsdien is hij iedere ochtend gewoon zeiknat! Ik was overgestapt op luiers van de Aldi maar heb het wkd voor de nacht weer pampers gekocht maar ook daar gaat hij doorheen. Sinds hij van de diarree af is poept hij ook 's nachts/ 's ochtends vroeg. Hij zit in maatje 4, weegte ong 9,2 kilo. Dus 4+ lijkt me nog geen optie. Vannacht heb ik hem wel even gehoord rond 3 uur en heb even getwijfeld of ik hem misschien moest verschonen maar het was ook vrij snel weer stil en was bang dat hij anders helemaal wakker zou zijn.... Lang verhaal voor een korte vraag maar iemand misschien tips?
Waarom niet voor de nacht een maatje groter?? Deed ik hier wel hij zat toen in 4 overdag en snachts 4+ omdat er dan meer tijd over heen gaat.
toch een maatje groter doen hoor! Ik kijk niet eens naar de kilo`s enz gewoon naar wat past eigenlijk...
En al kijk je wel naar het gewicht dan zou hij de 4+ toch ook al mogen hebben. 4+; (9 - 20 kg) Scheelt je ook een hoop onzekerheid en wakker worden snachts.
Hopelijk werkt een grotere luier. Ook dat was hier geen succes. Ik doe een dubbel gevouwen kraamverband in zijn luier en sindsdien is hij droog.
Hier ook al wel een hele poos 4+ voor de nacht terwijl ze nu 10 kilo weegt. Overdag gaat 4 nog prima als ze bij de oppas is.
4+ is geen grotere luier hoor! hij heeft alleen meer absorptie vermogen. thijs is nog geen 8 kilo maar hij heeft `s nachts ook 4+ aan. anders loopt het er langs.
Hopelijk werkt een grotere luier! Hier werkte het goed! Altijd doorweekt en vroeg wakker smorgens. Maat groter en het probleem was opgelost! Heb zelfs eens maat 5 gekocht toen hij pas 10 kilo was ofzo. Inderdaad te groot, maar geen lekkage!!
Hier ook lekken met 4 in de nacht en nu dus een pas 4+ gehaald van de kv,wonder bovenwonder help het. Overdag gewoon maat 4 aan.
ik gebruik overdag pampers baby dry maat 3 en voor de nacht kruidvat eigen merk maat 3. hier werd hij met pampers ook altijd nat wakker en nu niet meer.
Ben weegt rond de 10 kilo en wij zitten in zo goed als maatje 5, koop voornamelijk 5 en heb ook wel 4+ maar daarmee lekt hij snachts echt door, tja hij ligt op zijn buik en met die piemel aan de voorkant wil het wel...dus hier gewoon een hele maat groter en dat helpt wel. Dat van een kraamverband is ook nog een idee. Ik las ooit in een ander topic over luierbroekjes, die vallen hoger. Wel duurder ook maar goed, als het alleen voor de nacht is. Wie weet ook nog een oplossing. Succes, Charlie
Mijn zoon plast ook altijd vrij veel. zit nu in maat 5+ overdag en s nachts maat 6 met een maand verband aan de voorkant. En sindsdien altijd droog! Succes!