Meiden, leggen jullie je kindje na elke voeding steeds in zijn/haar bedje? Wij houden Vigo grotendeels vande dag in de woonkamer zodat hij ook kan slapen met geluid zoals de stofzuiger etc. Dit is zijn schema: 8.00 uur eerste dagflesje Slapen in de box of wakker in de box 11.00 uur tweede dagflesje Slapen in zijn ledikantje 14.00 uur derde dagflesje Slapen in de box of bij de kraamvisite op schoot 17.00 uur vierde dagflesje Slapen in de box 20.00 uur vijfde flesje Cluster uurtjes bij papa en mama kleine slaapjes doen en lekker zijn speen 23.00 uur laatste dagflesje Naar bed voor de nacht 04.00 uur nachtvoeding. Ik vraag mij af, ligt hij niet te weinig in zijn bedje?
Ik denk dat je heeeeele verschillende reacties gaat krijgen Ik denk dat e.e.a. Ook heel erg afhankelijk is van hoe je kind is. Onze zoon raakte als baby redelijk snel overprikkeld en legde hem daarom ook veel in zn bedje. Plus dat ik niet wilde dat hij continu in de box zou slapen. Vond het zelf belangrijk da hij ook leerde in zijn bedje te slapen, waar het toch een stuk rustiger is dan beneden. Overigens stofzuigde ik gewoon boven als hij lag te slapen (en dan ook gewoon op zijn kamer), borg spullen op op zn kamer en maakte dus gewoon geluid. Alleen niet continu. Onze zoon heeft dus veel in zn bed geslapen altijd en kan goed tegen geluiden. Hoef hier echt niet muisstil te doen als hij in bed ligt. Dit is mijn ervaring met ons kind. Voor ns werkte dit het beste, maar da wil niet zeggen dat dat voor jou ook zo is.
kijk naar je kindje. zolang hij rustig is, niet veel huilt en goed slaapt kun je hem rustig bij je laten liggen in de kamer. wij zijn vanaf 6 weken boven op bed gaan leggen om haar zo meer rust te gunnen en ze vond dit zelf heerlijk. wij legden haar bij moeheidssignalen op bed en meestal na haar flesje van 12 uur of die van half 4 gingen we even op stap en deed ze haar slaapje in de kinderwagenbak.
hij is nog zo klein dat ik zou denken, laat hem lekker bij jou. wij zijn begonnen met een "ritme" creeren met 10 weken, bij de eerste tekenen van moeheid naar bed. als het aan mij lag zou hij wel langer beneden slapen, maar ik merkte dat hij onrustig werd van het lawaai dat zijn zus maakte.
Hier vanaf het begin in bedje om te slapen in de box om te spelen Ze viel daarom nooit in de box in slaap en lacht nu nog steeds als we haar in bedje leggen, eentje die graag in haar eigen bedje ligt dus Maar ieder kindje is anders natuurlijk
tot 2 maand heeft Elise beneden in de wieg geslapen overdag en ging ze om 23:00 met ons mee naar boven. Toen was er ook meer rust in huis, weet nog niet hoe het met nr 2 gaat maar de eerste tijd sowieso beneden
Wij hebben dat nooit gedaan. Het zal ook wel per kindje verschillend zijn, maar ik ben van mening dat vaste routines als deze goed zijn voor de ontwikkeling. Het creërt rust en regelmaat en het kindje leert op latere leeftijd dat hij in zijn bed hoort te slapen en in de box kan spelen.
Met 4-5 maanden probeer ik t middag dutje in bed te doen en het andere dutje nog beneden. Is prima hoor!!
als je je kind vanaf dag 1 al in zijn bedje legt, dan zie je hem helemaal niet. kind slaapt nog van fles tot fles. rust en regelmaat is erg belangrijk, en dat het bed is om te slapen en box voor spelen ben ik helemaal met je eens, maar om daar nou mee te beginnen vanaf dag 1 vind ik erg overdreven. als je daar nou met 2-3 maand mee begint ben je vroeg zat.
Hier is ie met een week of 6 voor het eerst naar z'n eigen bedje gegaan en dan alleen nog maar 's nachts, tot die tijd lag ie bij ons op de slaapkamer. Overdag sliep ie beneden in de kinderwagen of op een aankleedkussen in de box of op mij en ging dan 22.30 met ons mee naar boven voor de laatste fles. De volledige overgang naar z'n eigen bedje ging zonder problemen... Doe waar jullie je het prettigst bij voelen en dan vooral natuurlijk waar jullie kindje zich het prettigst bij voelt!
Als onze dochter onrustig is hobbelt ze mee in de draagdoek...half wakker...half slapend... en als ze gewoon lekker pit na een voeding dan leg ik haar altijd in haar bedje. Ons huisje is zo klein en gehorig dat het voor haar denk ik niet heel veel uitmaakt of ze nou in haar bedje of de kinderwagenbak of de box ligt...maar voor de regelmaat doe ik haar graag gewoon in haar eigen bedje...
Hier heeft hij in t begin alleen in de kinderwagenbak gelegen.. Overdag in de huiskamer en snachts in de bak in zn eigen kamer.. Dat was echt pas later dat hij in zn ledikant sliep.. Snachts wel redelijk snel, na 2/3 weken ofzo En overdag met 3 maanden oid.. Hij ging toen slehter slapen in de huiskamer dus toen naar zn eigen kanertje gedaan
Hier wilde ik haar het liefst zo lang mogelijk beneden houden maar ze kon niet slapen. Ik heb haar de eerste maanden veel bij me gedragen. Vanaf 3,5 maand ligt ze hier overdag boven en dat ging gelijk goed. Ze slaapt alleen in haar bedje, soms in de auto maar ze zou hier nooit in de box of wipstoel in slaap vallen. Zolang ze wat kan zien gaat ze niet slapen.
Hier sliep ze in het begin overal doorheen, dus ze lag lekker in de kinderwagenbak beneden hoor Wel zo makkelijk... Inmiddels wordt ze veel gemakkelijker wakker van lawaai, dus slaapt ze boven op bed, maar als ik alleen thuis ben, zoals nu, leg ik 'r nog vaak zat beneden neer. Beetje afhankelijk van wat ik van plan ben, (wil zo boodschappen doen, dus nu ligt ze in de bak. Wil ik even flink aan het huishouden, dan gaat ze lekker in bed).
Hier logt hij nog lekker beneden, voornamelijk op mama hihi Ik probeer nu elke dag zijn middagdutje boven te doen. Maar zodra hij beetje oversruur dreigt te worden neem ik hem weer mee naar beneden. Alles komt vanzelf... zit nu in krampjes periode dus hoj heeft veel mama liefde nodig...
Hier sliep dochterlief de eerste 2 weken met de wieg in de box, snachts bij mij Daarna heeft ze vooral bij mij gelegen Nu is het: wakker, voeden, spelen, na ongeveer een uur wakker zijn wil ze slapen, dit doet ze in haar ledikant. Na iedere voeding weer.
Idd alles op zijn tijd. De eerste week sliep hij hier in de box, de weken erop die volgenden tot 3maanden in de bondolino dus bij mij.. Nu slaapt hij al een week of 4 zijn middagtukjes boven..gewoon doen wat het beste bij jou en je kindje past.