mijn vraag: gaat het bij de ziektenkosten verzekering (IUI) alleen om de verzekering van de vrouw, of moet de man ook gedekt zijn hiervoor bij zijn ziektekosten verzekering (sorry waarschijnlijk een domme vraag)
Hoi Lynn, IUI wordt in principe al gedekt vanuit het basis pakket. Extra bijkomende kosten zijn de medicijnen. Ik geloof dat je dan aanvullend moet zijn verzekerd om deze te kunnen dekken. Aangezien je man niet veel hoeft te doen in het traject van IUI, behalve zijn zaad inleveren zit het voor je man al goed volgens mij wat betreft ziektekosten? Wij gaan waarschijnlijk binnenkort ook beginnen met IUI maar hier heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Grt Vanilia
Vanilia, sinds augustus dit jaar worden de medicijnen voor IUI ook vergoed vanuit het basispakket. Lynn, in principe worden alleen de kosten voor de zaadtesten op je man's verzekering verhaald, alle overige kosten op jou naam. Zo was het iig bij ons. Succes!
Hoi Draaimolen, Ja inderdaad! Dat nieuws had ik inderdaad een tijdje geleden hier op het forum gelezen. Grt Vanilia
De kosten voor vruchtbaarheidsbehandelingen worden uit het basispakket vergoed. Maar het is wel zo dat vrijwel alles op de naam van de vrouw komt. Je moet er dus voor zorgen dat je als vrouw zijnde goed verzekerd bent, de verzekering van de man kan dan wat minder uitgebreid.
Zat me van de week af te vragen of het niet ook andersom kan. Als je man uitgebreid verzekerd is waarom kan het dan niet op zijn verzekering? Hij betaalt er toch ook premie voor? Of zie ik dat nou verkeerd
Ja en als we dan toch bezig zijn...waarom dan niet met IVF/ICSI dat als het na 3x nog niet gelukt is, dan via de verzekering van de man....zit namelijk in het basispakket en dat is voor iedereen hetzelfde...man of vrouw. Zo heb je dan toch 6 kansen!
dankjulliewel meiden Ik zelf ben al uitgebreid verzekerd want ten tijde van mijn eerste zwangerschap had ik de verzekering al omgezet vanwege de zwangerschap. Maar idd ik heb even nagekeken het zit in het basispakket, alleen de overige kosten wat betreft medicijnen liggen anders of je uitgebreid bent verzekerd of niet. Ja dat zou eigenlijk wel veel fijner zijn, als je op beide verzekeringen 3 pogingen zou mogen doen he, eigenlijk best gemeen dat dat niet mag!
Ik vind het ook gemeen en best krom. 3x is gewoon tè weinig. Lynn als jij aanvullend bent verzekerd en je man niet dan zitten jullie gewoon helemaal goed volgens mij.