Ivm 11/11 start carnaval is het 10/11 maar hier in het dorp regelt kvw het en doet het altijd de vrijdag voor of na Sint-Maarten.... Dus vanavond....en sinds vorig jaar is de route van de lampiontocht veranderd, waardoor we bijna geen kindjes meer krijgen aan de deur...
Als ze aan de deur komen complimentje over het liedje en de lampion en krijgen iets lekkers. Da's de bedoeling van Sint Maarten. Dat ze langs de deuren gaan met hun lampion, een liedje zingen en dat ze daar wat lekkers voor krijgen.
Jazeker! Vanmiddag gaan we met de peuterspeelzaal lampionnen maken.. En ze oefent de liedjes de hele dag door!
mijn man kende het ook niet. wij gaan elk jaar met een eigen gemaakte lampion langs de deuren. vorig jaar verzorgingstehuis afgegaan. was lekker warm binnen kinderen genieten en die ouderen genieten. win-win mijn dochter is nu 2 en die is redelijk van het weglopen-wanneer-ze-er-niks-meer-aan-vind. dus of dat verzorgingstehuis nu een goed idee is weet ik niet want je moet met een groepje meelopen en je kan tussendoor niet weg. denk dat we dit jaar gewoon weer langs de deuren gaan. misschien als verrassing de fiets pakken en bij opa en oma ook ff aanbellen
Hier woont kikkerbil Die niks geven wil, Alles wil ie houen, Dat zal hem later berouwen Kikkerbil, je weet het wel, Komt later lekker in de hel. Dat is de erge, satanische versie uit 1612 of zo. Wij zongen: Hier woont juffrouw Kikkerbil Die ons nooit wat geven wil.
Haha, wat komisch. Nog nooit van gehoort dat liedje. Hier bellen ze niet aan als jeje buitenlamp niet aan hebt, of een kaarsje hebt branden. Er wonen hier heel wat Kikkerbillen in de straat.
Ja, zo leuk. Wij gaan ook lopen. Vorig jaar ook gelopen, maar toen was ze eigenlijk nog net te klein (2 jr 3 mnd). Het draaide er op uit dat papa en mama stonden te zingen, dus toen zijn we na een paar buren maar weer naar huis gegaan. Nu komt er al dagen een heel repertoire aan liedjes voorbij, dus ik heb goede hoop dat het dit jaar beter gaat.
Ja wij gaan ook! Ik loop met sam en vriend blijft thuis voor als er bij ons kinderen komen. Heb er zin in en sam ook al!
Ga hier nu voor het eerst lopen met mijn zoontje, maar wel bij mijn moeder in NH, hier in Brabant is het niet op die manier.
In het zuiden leeft het absoluut niet, hier wordt wel aan Driekoningen gedaan. De elfde van de elfde is de start van carnaval! Onze kinderen zitten op een Vrije School, en daar wordt wel Sint Maarten gevierd. Dus wij gaan wel lantaarntjes maken, dus knollen uithollen en figuurtjes erin maken, met een theelichtje erin. Dinsdagavond naar school, en dan gaan de kinderen met hun klas langs de deuren. Supergezellig! Voor R hollen wij de knol uit, S holt hem dinsdag zelf uit in de klas.
Ik woon al een tijdje in Utrecht, maar woonde eerst aan een straat waar geen kind woonde, tegenover de rabobank. Nu woon ik aan de rand van Utrecht, net buiten de ring. Ik heb echt geen idee of hier kinderen zullen komen Nou ja, ik kan best snoep in huis halen, komt wel op hoor