11 november Sint Maarten

Discussion in 'De lounge' started by Chocolat, Nov 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ivm 11/11 start carnaval is het 10/11 maar hier in het dorp regelt kvw het en doet het altijd de vrijdag voor of na Sint-Maarten.... Dus vanavond....en sinds vorig jaar is de route van de lampiontocht veranderd, waardoor we bijna geen kindjes meer krijgen aan de deur...

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als ze aan de deur komen complimentje over het liedje en de lampion en krijgen iets lekkers. Da's de bedoeling van Sint Maarten. Dat ze langs de deuren gaan met hun lampion, een liedje zingen en dat ze daar wat lekkers voor krijgen.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Jazeker! Vanmiddag gaan we met de peuterspeelzaal lampionnen maken..
    En ze oefent de liedjes de hele dag door!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    mijn man kende het ook niet. wij gaan elk jaar met een eigen gemaakte lampion langs de deuren. vorig jaar verzorgingstehuis afgegaan. was lekker warm binnen :p kinderen genieten en die ouderen genieten. win-win

mijn dochter is nu 2 en die is redelijk van het weglopen-wanneer-ze-er-niks-meer-aan-vind. dus of dat verzorgingstehuis nu een goed idee is weet ik niet want je moet met een groepje meelopen en je kan tussendoor niet weg. denk dat we dit jaar gewoon weer langs de deuren gaan. misschien als verrassing de fiets pakken en bij opa en oma ook ff aanbellen :p

5. Polletjepiek

Hahaha, juffrouw Kikkerbil ;):D:p

(grapje hoor)

6. IAMX

IAMX Niet meer actief

Lol, wie is dat, een bekende oude chagerijn? :D

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier woont kikkerbil
    Die niks geven wil,
    Alles wil ie houen,
    Dat zal hem later berouwen
    Kikkerbil, je weet het wel,
    Komt later lekker in de hel.

Dat is de erge, satanische versie :p uit 1612 of zo.

Wij zongen:
    Hier woont juffrouw Kikkerbil
    Die ons nooit wat geven wil.

8. IAMX

IAMX Niet meer actief

Haha, wat komisch.
    Nog nooit van gehoort dat liedje.
    Hier bellen ze niet aan als jeje buitenlamp niet aan hebt, of een kaarsje hebt branden. Er wonen hier heel wat Kikkerbillen in de straat. :p

9. Polletjepiek

"Hier woont juffrouw Kikkerbil
    Die ons nooit wat geven wil"

Zongen wij altijd.

10. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Jazeker!

11. Jo33

Jo33 Actief lid

Jul 20, 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ja, zo leuk. Wij gaan ook lopen. Vorig jaar ook gelopen, maar toen was ze eigenlijk nog net te klein (2 jr 3 mnd). Het draaide er op uit dat papa en mama stonden te zingen, dus toen zijn we na een paar buren maar weer naar huis gegaan. Nu komt er al dagen een heel repertoire aan liedjes voorbij, dus ik heb goede hoop dat het dit jaar beter gaat.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier geen sint maarten, wij kennen dat hier niet.

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja leuk, wij lopen ook. Hoor de hele dag al de liedjes zo vaak zingen ze het

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ja wij lopen. Hey is druk hier.. Maar hoef geen snoep in te slaan.. Wij lopen zelf dus niet thuis :)

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ja wij gaan ook! Ik loop met sam en vriend blijft thuis voor als er bij ons kinderen komen. Heb er zin in en sam ook al!:)

16. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Wij lopen ook altijd, zo leuk als je thuis komt en je buit bekijkt.

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ga hier nu voor het eerst lopen met mijn zoontje, maar wel bij mijn moeder in NH, hier in Brabant is het niet op die manier.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

nee doen er niet aan mee en de bel gaat er ook af

19. girlwithredhair

girlwithredhair Actief lid

Mar 9, 2013
    260
    0
    0
    013
    In het zuiden leeft het absoluut niet, hier wordt wel aan Driekoningen gedaan. De elfde van de elfde is de start van carnaval! :D

Onze kinderen zitten op een Vrije School, en daar wordt wel Sint Maarten gevierd. Dus wij gaan wel lantaarntjes maken, dus knollen uithollen en figuurtjes erin maken, met een theelichtje erin.
    Dinsdagavond naar school, en dan gaan de kinderen met hun klas langs de deuren. Supergezellig!
    Voor R hollen wij de knol uit, S holt hem dinsdag zelf uit in de klas.

20. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

Apr 9, 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik woon al een tijdje in Utrecht, maar woonde eerst aan een straat waar geen kind woonde, tegenover de rabobank. Nu woon ik aan de rand van Utrecht, net buiten de ring. Ik heb echt geen idee of hier kinderen zullen komen :(

Nou ja, ik kan best snoep in huis halen, komt wel op hoor :D

Share This Page