11 november Sint Maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Bij ons is het heel wisselend.
    Het ene jaar een handje vol kinderen aan de deur gehad, het jaar daarop zeker een kind of 50! :$ ik heb manlief toen nog tussendoor naar de winkel gestuurd.
    En dat terwijl we niet eens in de gewilde kinderrijke buurt wonen.

Ik ga volgend jaar met de oudste zelf lopen.

2. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    We wonen 3 hoog. Dus er komt niemand eigenlijk. We gaan in het Sint Maarten te introduceren even met onze zoon naar de buurvrouw en opa en oma.

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Daarom komt oma hier in huis, wij zijn zelf op lad en vind sneu als ze voor een dichte deur staan

Hier samen met de overbuurjongen, anders mag deze mana alleen zingen, hopelijk zingt ze mee maar betwijfel t haha

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier is het begin van de carnaval, dus iedereen is feesten

5. Alf

Alf Niet meer actief

Wij slaan dit jaar nog even over. Zoon mag wel 'opblijven' om de deur open te doen, en zal ook thuis wel wat rozijntjes te snoepen krijgen. Iets wat van mij nooit mag na het eten dus hij zal wel doorhebben dat het iets bijzonders is.
    Zin in! Meestal een kind of 40 aan de deur hier..

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ga lopen met mn kleine neefje van 1. mn dochter van 2 en zoon van 5. drukke boel :) met allemaal een eigen gemaakte lampion. heb er nu al zin in. voor mijn neefje is het de eerste keer. lekker zingen overal en na een uur willen ze nog steeds niet naar huis maar heb t dan écht wel gezien hoor. haal geen snoep in huis. hubby zal thuis zijn(wij gaan eerder lopen dan hij thuis is van werk) en die kent het niet en wilt de deur niet open doen dus die kruipt achter zn pc met beneden de lamp uit. mijn man is hier de kikkerdril die niks geven wil :p

7. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik vind het zo jammer dat ze het hier in Eindhoven niet kennen. Ik kom zelf uit het noorden en daar deden/doen ze het fanatiek. Als het in het weekend (vrij/za/zo) valt, ga ik met de kinderen naar mijn ouders toe om daar te lopen. Maar nu is het op een dinsdag, en oudste moet de dag erna gewoon weer naar school.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij hier ook. De je jongste loopt nu ook voor het eerst mee.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar doen we hier in de ongeving niet aan.

11 november is de dag dat het Sinterklaasjournaal begint!:D

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij lopen dit jaar voor het eerst. Vanaf hoe laat is het normaal om te gaan? En moeten we voor de zekerheid dan nog snoep halen voor kinderen die langs komen?

Het is hier (Friesland) wel normaal om Sint Maarten te lopen, de meeste kinderen doen het wel.
    Op school hebben de kinderen vandaag een lampion gemaakt, echt leuk en overal zijn die stokjes wel te koop.

11. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Leuk hoor, met m'n meiden en jongetje. En papa natuurlijk!
    Ik liep ook als kind, dus de traditie zetten we voort, top!

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik kende het eerst ook niet, ik kom uit Limburg.
    Sinds ik in Zaandam woon, doe ik wel iedere keer op 11 november snoep kopen en uitdelen.
    Ik vind het zo leuk, en ik kan bijna niet wachten totdat ik dit straks ook mag doen met mijn kleine :)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    en gaan jullie kids de al oude bekende liedjes zingen of hebben ze nieuwe geleerd op school?
    hier nieuw liedje geleerd maar mijn zoontje raakt redelijk snel de woorden door elkaar of vergeet t halve liedje :p hier is het dus nog even flink oefenen komende dagen

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij zingen:
    Sinte Sinte Maarten,
    De koeien hebben staarten
    De meisjes hebben rokjes aan.
    Daar komt Sinten maarten aan.

Ik ken eigenlijk geen andere :D :cool:

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij kennen het hier niet.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier word er niet gelopen in de regio. Volgend jaar gaan we naar het noorden om te lopen

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Twee jaar geleden hebben we 5 kinderen gezien. Ik had niks van snoep in huis, want we woonden er pas en kende de traditie niet. Gelukkig nog een paar mandarijnen in huis.

Vorig jaar wel snoep in huis en ik heb er ... 3 gezien. Waaronder 2 buurkinderen.

Dit jaar krijgen ze iets dat nog in de kast steekt.

Bij mijn ouders in de buurt is 't overigens traditie om met Oudjaar rond te gaan. Die zien elk jaar 6 à 800 zangertjes die ochtend.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.023
    550
    113
    hier kennen we het niet. ook nog noot kinderen aan de deur gehad.

20. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Vorig jaar had ik nachtdienst. Niet echt fijn als je op bed ligt en je hoort allemaal kinderen buiten. Heb toen de bel er wel afgehaald anders kon ik helemaal niet slapen :p dit jaar zijn wij wel thuis dus ml heeft al snoep gekocht. Wel handig dat we om 18 uur een afspraak hebben thuis. Niet goed over na gedacht. Ach we zien het wel :)

Deel Deze Pagina