11 november Sint Maarten

Discussion in 'De lounge' started by Chocolat, Nov 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    Hier wordt het van shcool uit gedaan en wordt er vooraf bij de route een briefje uitgedeeld en de mensen die mee willen doen moeten een kaarsje voor het raam branden en alleen dan mogen de kinderen aanbellen.

Hier vorig jaar 2 liedjes, de koeien die staaten hebben en nog 1. Alleen liepen wij met allemaal kleintjes van net 4 en die zongen heel blij daar komt sinterklaasje aan, ja waar het hart vol van is :D.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    haha schattig! deed mijn zoontje de 1e keer ook. hij kreeg extra snoepje omdat ze het zo schattig vonden. met als gevolg bij elke deur dus sinterklaas liedje in de hoop op een extra snoepje ;)

hier hebben ze op school nieuw liedje geleerd:
    Dag meneer, dag mevrouw,
    kijk hier staan we nou.
    Met een lichtje aan de deur
    en een kleur van de kou.

Dag meneer, dag mevrouw,
    kijk hier staan we nou.
    Met een lichtje aan de deur
    en een kleur van de kou.

Sint Maarten, Sint Maarten
    en we lopen door de straten.
    Dag mevrouw, dag meneer,
    nou daar gaan we weer.
    Heel hartelijk bedankt.
    Tot de volgende keer

--------
    Ik kende het liedje niet dus heb m ff opgezocht zodat we m hier thuis ook kunnen oefenen
    Dag meneer, dag mevrouw - Feestdagenliedjes.nl

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn man en ik komen beiden niet uit een gebied waar Sint Maarten gevierd wordt. We hebben er zelf dus helemaal niks mee. We wonen nu echter in Noord-Holland. Het eerste jaar dat ik hier woonde op 11 november stonden er ineens verklede en zingende kinderen voor mijn deur. Ik was blij dat ik ergens achterin de voorraadkast wat snoep vond. :) Had er echt nog nooit van gehoord.

Volgende week ga ik met mijn dochter doen alsof we al behoorlijk geïntegreerd zijn: ik ga met een vriendin en haar kindjes langs de deuren. Mijn dochter heeft op het kdv een lampionnetje gemaakt. Ik hoop dat ze daar ook een liedje heeft geleerd, want ik ken er niet een! :)

4. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

Mar 11, 2013
    295
    0
    16
    op sint maarten vier ik mijn verjaardag :)
    Dus aan snoep zal het niet ontbreken.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Kijk mijn lichtje, kijk mijn lichtje
    zelf gemaakt, zelf gemaakt
    en vanavond mag ik, en vanavond mag ik
    laat op straat, laat op straat

Liedje op de psz geleerd en zit er al goed in, papa kwam net thuis en zoontje begon gelijk te zingen :D

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Leuk!!

Ze doen hier niks met school of psz.

7. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,267
    416
    83
    Hier is het ook niet. In het eerste jaar had ik snoep gekocht, moest van mijn schoonzus want er zouden zeker kinderen aan de deur komen. Geen hond gezien. Mocht er nu iemand komen, verwacht het niet, dan kunnen ze iets uit de snoeppot hebben. Koop niks speciaals ervoor. Daarnaast is 11-11 begin van de carnaval hier.

8. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Helaas 11e vd 11e hier wat inhoud: carnaval. Yek.
    Geef mij maar wat kinderen aan de deur ipv carnaval, hihi.

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Onze dochter gaat langs een paar huizen(schoonzus, haar dochter en 2 goede buren). Samen met haar een eierdoos voorzien van een kleurtje en dat wordt haar lampion.

10. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Geweldig, helemaal trots!
    Wij zijn er ook al helemaal klaar voor. Snoep is gehaald, de lampions zijn gemaakt en de jongens zijn flink aan het oefenen met liedjes.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zow, snoep in huis om te geven... En mijn kereltje heeft op de kinderopvang een lampion gemaakt met een lampje. We gaan dus vanavond 'lopen'. Whahahaha.

Met een zoon van slechts 15 maanden oud. Nou, dit wordt dus even langs de buurvrouw om de lampion te laten zien, maar ik verwacht er verder niks van. Volgens de gastouder kon je gewoon lopen; maar ik vind het toch wel wat apart om met een dreumes te gaan die nog niet zelf kan zingen. Sowieso Sint Maarten an sich. Komt ook misschien omdat ik maar 1x per ongeluk Sint Maarten gelopen heb met een vriendinnetje en het van huis uit niet mocht, maar ach. Dat ga ik nu ongetwijfeld wel inhalen met mijn schatz.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    :$ niet mogen? waarom dat dan? mijn kinderen kijken er al weken naar uit. juist leuk om te doen! met een 15maanden oud kindje lijkt het mij niet echt super neer. wel leuk om met andere kindjes mee te lopen maar als je alleen met je kleine gaat sta je dus zelf te zingen ;)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    vanmorgen hoorde ik gerommel om 6u. kids waren wakker en wilden naar beneden. met mn ogen nog half dicht zijn we maar naar beneden gegaan en stonden ze te trappelen om al Sint Maarten te gaan lopen. 'mama mama, het is Sint Maarten, mogen we nu lopen, het is donker' ehhh nee lieve schat, het is donker om dat t verdikkeme pas 6u smorgens is!!

hier stonden ze dus al vrolijk klaar om al te gaan wandelen met hun zelfgemaakte lampionnen ;)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier zijn ze ook al dagen lang aan het stuiteren, en vanavond is het eindelijk zover.
    De grote buurjongen van tegenover (12jaar ) kwam langs, of hij met de jongens mocht lopen :D Ja tuurlijk!
    De oudste heeft een lampion van eierdozen gemaakt, heel creatief. De jongste een berenlampion van bordje, erg mooi.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,201
    113
    Oh, dat is lekker Assz, lopen met de overbuurjongen!

Hier werden ze vanochtend ook wakker met "het is 11 november! Mogen we al lopen?"

Haha, nog even wachten dus. Mijn vader heeft net snel nog even nieuwe lampjes gehaald, want die ik gisteren had gekocht waren stuk, pff..

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze lampjes zijn ook al kapot. Gelukkig heb ik er 4 in huis.
    En de overbuurjongen is natuurlijk ook een beetje eigen belang, net te oud om te lopen maar zo wel snoepjes krijgen :p

17. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    wij zijn vorig jaar ook met onze dreumes alleen bij de buren geweest en opa en oma en toen was het weer klaar. Hij snapte er toch toen geen bal van. Jaar ervoor alleen bij opa en o a. Dit jaar zingt hij een liedje, heeft hij zelf een lampion gemaakt dus nu gaan we alleen onze straat langs.

18. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    Ik ben ook niet opgegroeid met sint maarten maar waar ik nu woon doen ze dat wel. Jaren heb ik aan de deur gestaan, in topjaren wel 300 kindjes aan de deur gehad, erg gezellig! Nu gaan we zelf weg, en als we we er thuis zijn sta ik weer bij de deur. Heb nu 60 snoepjes en op is op.

19. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wij gaan ook...mijn jongste mag er zelfs een zwemles voor overslaan...ach,het is maar 1 keer per jaar. Voor de oudste zal het nu wel de laatste keer zijn,maar ik vind het altijd heel gezellig.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Sinte Maarten mik mak
    Ik ben kabouter prik prak
    Ik loop hier op het Zachte Mos
    In het 11 november bos.

Mickey mousse ging lichtje lopen
    alle deuren gingen open
    Mickey Mouse zei Dank u wel
    en ging naar de volgende bel.

Sinte Maarten mik mak
    Mijn moeder kijkt naar tiktak