11 september 2001 - Wat deed jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paige, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zat op school en een andere docent kwam het lokaal binnenrennen. De lessen zijn direct opgeschort en ik ging naar huis om nieuws te kijken.

2. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Oh dat weet ik nog precies.... Ik was vroeg rij van school en had een vriendin meegenomen naar huis. We zaten tv te kijken en een beetje lol te hebben toen mijn exvriendje opbelde dat we gelijk naar CNN moesten zappen en dat er iets heel ergs gebeurt was. We hebben voor de vorm naar CNN gezapt maar hadden gigantische lol omdat hij zou bellen om het bellen, en elke reden aan zou grijpen om mij te spreken. Pas toen mijn moeder later thuis kwam drong er tot mij door wat er gebeurt was.. Mijn neef werkte in de twin towers.. Hij heeft 11 sept overleefd maar is een paar jaar later alsnog overleden aan een longprobleem die waarschijnlijk veroorzaakt is door onder het puin te hebben gelegen...

Voor iedereen die familie, vrienden of kennissen zijn verloren bij deze afschuwelijke ramp, heel erg veel sterkte vandaag!

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik kwam net thuis van school en mijn vader belde dat ik de TV aan moest zetten. Ik zette de TV aan en weet nog dat ik vroeg "Ja en is een film op rtl4 waarom bel je daar voor" ik was eigenlijk een soort boos dat hij voor die onzin belde.

Totdat duidelijk werdt dat het geen "film" was. Ik heb meteen vriendinnen gebeld die ook hun tv aan moesten zetten en heb er de rest van de dag nog naar gekeken.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb mijn theorie gehaald voor mijn rijbewijs die dag, kwam thuis en zag zo het 2e vliegtuig in de twin towers vliegen.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik had rijles en er kwam een extra nieuws-uitzending op de radio. Meteen de auto aan de kant gezet en met z'n tweeën zitten luisteren..

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam thuis van school, zette de tv aan en zag het! Heeft veel indruk gemaakt!

7. Olicha

Olicha Niet meer actief

Was aan het werk op kantoor. Ik werkte toen bij KLM.
    Iedereen was dus vrij gauw op de hoogte, in shock en naar de tv/ radio aan 't staren.

8. Paige

Paige Niet meer actief

Jeetje, verschrikkelijk... :(

Zat je ook middenin de chaos? Wat een nachtmerrie moest het zijn geweest voor je..:$:(

Vond je het niet onwijs eng om te moeten vliegen?? En de passagiers?

Ook al zo heftig! :$ Jeetje.. Heb je er, toen het net gebeurde, ook wat van meegekregen of was je je van geen kwaad bewust??

:( .. heel veel sterkte vandaag.

9. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Ik kwam net thuis van school. Zat toen nog op de MAVO. Schrok me kapot!

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik was op het werk. we gingen om en om met een aantal collega's naar de tv kijken. heb echt stomverbaasd naar dezelfde beelden zitten kijken iedere keer. had toch elke keer de hoop dat het vliegtuig er niet in zou vliegen. stom he.
    daarna werd het heel druk op kantoor (werk op reisburo) dus moest veel klanten gerust stellen. al was dat moeilijk zonder informatie.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik kwam uit school, zat toen in de 3e van de mavo! ik heb vol ongeloof die beelden toen bekeken...
    het instorten van de torens staat gewoon in je netvlies gebrand!

12. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat jullie allemaal nog kunnen herinneren wat jullie aan het doen waren, knap hoor...ik heb namelijk geen idee waar ik toen was en wat ik toen aan het doen was.

13. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik kwam ook net terug van school. Zat in groep 8. Toen k thuis kwam zag ik mijn ouders naar naar de beelden kijken. M'n vader riep nog dat er nu oorlog zou komen. Vreselijk!

14. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik liep stage in het ziekenhuis... En was een koffierondje aan het doen.... Heb vol ongeloof op een kamer van patiënt samen naar de beelden gekeken... Vond het toen ook heel heftig

15. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik zat op de middelbare school en hoorde het van mijn moeder toen ik thuiskwam.
    Niet dat ik wist wat het WTC was, alleen dat het die 2 grote torens op New York posters zijn....stond er destijds ook totaal niet bij stil dat dit een groot ´iets´ zou worden. Mijn gedachten waren gewoon bij de dansles van die avond ;) tja, ik was toen 13

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik was aan het werk en ging een client ophalen voor een individuele therapie, toen een andere client uit zijn kamer kwam rennen, (gesloten psychiatrische afdeling, even voor het plaatje), dat er een vliegtuig het WTC in was gevlogen. We zijn met z'n allen voor de TV in de huiskamer gaan zitten en toen zagen we vervolgens het tweede vliegtuig live de tweede toren invliegen :(
    Dat vergeet ik dus echt nooit meer.

Realiseer me dan wel dat ik oud aan het worden ben, als ik 12 jaar geleden al aan het werk was in de psychiatrie... ;)

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Zat bij oma op de bank in volledige shock

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zat met mijn studiegenoten in de trein, we hadden college gehad. Iemand in de trein kreeg een berichtje over een neergestort vliegtuig. Op het station (groningen) werd de tv aangezet en we zagen met een hele grote groep reizigers dat het 2e vliegtuig in de toren vloog. Ik heb nog nooit zo'n grote groep mensen zo ontzet zien zijn...

Toen ik thuiskwam heb ik eerst de kinderen geknuffeld en daarna de tv aangezet. Mijn zoon, toen bijna 2, zei vlietui stuk mama? En ging vervolgens zelf een toren van duplo bouwen en het naspelen. Hij is nu bijna veertien en zegt dat ie nog de sfeer kan voelen uit die tijd en nog steeds doet hem dit heel veel.

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik kwam terug van school, zat toen in de 2de.
    Mijn oma en moeder waren naar iets het kijken op de tv, ik vergeet die beelden nooit meer.
    Het eerste vliegtuig zat er toen al in, het 2de heb ik er toen in zien vliegen, wat enorm erg.

Wat ik ook nooit meer vergeet is die mensen die uit het raam sprongen. Er stonden reporters onder een soort afdakje onderaan het gebouw en je hoorde steeds een doffe klap. De reporter ging toen kijken en kwam erachter dat het mensen waren die neerkwamen op dat afdakje. Ik vergeet dat echt NOOIT meer, verschrikkelijk. Ook mensen die aan het gebouw hingen aan de buitenkant. Brrr

20. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Was net uit school en ging boven tv kijken. Tv aangezet en meteen naar beneden gestormd. Heb daar met mijn ouders de hele dag voor gezeten, vol ongeloof.

Weet nog dat we de dag erna op school 2 minuten stilte hebben gehouden, waar 2 personen zaten die tijdens de stilte jihadverzen aan het uitschreeuwen waren. Dat heeft ook een diepe indruk op mij gemaakt destijds. Het "voedde"de angst die er toch al was.

Deel Deze Pagina