Donderdag alweer 7 jaar geleden, ik weet het nog als de dag van gister. Ik heb echt gehuild voor de tv.
Zoals veel mensen, weet ik nog precies wat ik die dag, op het moment dat ik te horen kreeg, deed. En wat ik 1 van de ergste dingen vond om te zien, na de beelden van de vliegtuigen die de gebouwen raakten, en die van de in elkaar stortende gebouwen: dat de mensen in de landen in het Oosten allemaal aan het juichen en feestvieren waren...
Ik weet het ook nog als de dag van gister... een dubbel gevoel trouwens,ik was toen getuige van een moord toen ik op weg was naar mijn werk,die man is gestorven terwijl hij op de grond lag en hij me aan keek,ik zat op mijn hurken bij hem,kijken of ik nog eerste hulp kon verlenen. in shock aangekomen op het werk hoorde ik van de ramp..een hele rare en nare dag..heb de hele middag voor bbc news gezeten.
Die mensen die uit het WTC sprongen. Toen het 1e vleigtuig het gebouw binne vloog, kon je onbegrip op de mensen hun gezichten aflezen. Bij het 2e vliegtuig was het vooral angst. Ook die film van wat er zich voor de ramp zich heel afgespeeld. Al die punten op een rij wat vreemd is; heel beangstigend.
Ik herinner het me ook nog goed. Stond toen met mn moeder bij de drogist. Ineens hoorde we het bericht en schrok me dood. Die dag heb ik veel voor de tv gezeten om te kijken,maar dan wel kijken met tranen in mn ogen. 7 jaar geleden alweer ppfff Het lijkt allemaal nog zo kort geleden.
ik weet nog ik kwam thuis en op tv de hele dag.. kan het nog perfect herinenren zo erg.. heb he met dikke vette tranen zitten kijken... het was een hel daar.. echt pff en dat het alweer 7 jaar terug is echt al ver terug..
mensi wat een mooi filmpje, erg triest hoor wat er gebeurd was! ik zit bijna te huilen als ik ernaar kijk.
weet nog heel goed dat ik thuis was toen er op het nieuws gezegd werd er is een vliegtuig de wtc torens in gevlogen, het eerste wat in me op kwam is hoe kun je die nu niet zien. later hoorde ik dat het om een aanval ging... maar nog steeds vind ik het erg dat dit ieder jaar opnieuw herinnerd wordt terwijl er in zoveel landen vee ergere dingen gebeurd zijn, maar die worden vergeten.
jeetje zeg 7 jaar geleden alweer wat gaat de tijd toch snel ik was die dag ook niet bij de tv weg te slaan
alweer 7 jaar geleden... Ik weet nog dat ik thuiskwam en papa me bijna t huis introk: er is een ramp gebeurd.. Die was niet gerust tot alle kuikentjes veilig in het nest waren, haha, de nuchtere groninger.. Ja.. en natuurlijk charles groenhuizen (?) die ongeveer over zn wallen struikelde op een gegeven moment.. Erg hoor allemaal, maar goed, zoals gezegd: er gebeuren meer erge dingen in de wereld, maar daar staan geen (eerlijke) camera's..
In 1 woord verschrikkelijk, ik zat gezellg bij mijn moeder die op 11 september jarig is, ze vindt het nu door dat gebeuren gewoon een k datum geworden.
Ik zal het ook nooit meer vergeten. Ik ben ook jarig op 11 september en ik was de hele dag op pad geweest en pas laat in de middag zag ik de beelden op het nieuws.
bah alweer 7 jaar geleden.ik zat in de les toen we met spoed naar de kantine moesten we hebben met zijn alle op een scherm kijken we waren net boven en toen vloog de 2 erin.
waarom moest je daar met spoed naar toe om te kijken ? ik kwam toen uit school; zat net in 5 havo en dacht zohe zendt ned 2 nu ookal actiefilms uit op dit tijdstip? Dacht echt dat het een film was. Maar toen ik erachter kwam dat het niet zo was, ben ik direct naar de woonkamer gegaan om het mijn moeder te laten zien.
Ik hoop dat jullie me nu niet verkeerd begrijpen maar ik vraag me af waarom hierrond een apart topic is terwijl er dagelijks zo'n verschrikkelijke dingen gebeuren... Er bestaan ontzettend veel (té veel!) filmpjes waarin je mensen ziet sterven op een gruwelijke manier door toedoen van anderen, door kwaad opzet, door onverdraagzaamheid, door.... Het komt dagelijks in het nieuws... Maar dat is eigenlijk het probleem, dat het dagelijks in het nieuws komt. Daardoor valt het niet meer op. Terwijl vliegtuigen die door een toren vliegen niet dagelijks op het nieuws komen... Nogmaals, ik hoop dat jullie me niet verkeerd begrijpen... Ik vind het ook afschuwelijk wat er toen gebeurt is! Lieve groetjes!
Ik was op vakantie, met het vliegtuig! Pff..durfde eigenlijk niet meer terug, iedereen zat stil en bedachtzaam in het vliegtuig.... @ Elke en Talia: Ik denk dat de reden van het steeds herdenken van dit drama en het laten zien van de beelden vooral komt door de reden van dit drama. 11 sep wordt gezien als de dag die onze monden snoeide. De dag die democratie en recht van mening uitte verbande... (weet niet of ik het zo goed verwoord, maar denk dat jullie me wel begrijpen) De reden van dit drama is te belachelijk voor woorden, triest, mens onterend, en het heeft de hele wereld geschaad. Zowel de getroffen mensen/familie als de mensen die onterecht veroordeelt worden door andere, (denk aan de extreme moslim haat die er door is ontstaan, volkomen onterecht) Ik denk dat er door dit drama een hoop haat bij is gekomen in de wereld! Tuurlijk zijn er genoeg andere drama's, rampen etc. maar ik denk dat dit drama iedereen gewoon heel erg geraakt heeft(net als de tsounami), en bang gemaakt heeft, het gaf ons het besef dat ook wij, ik, mijn familie getroffen konden worden door zoiets onwerkelijks. kus miek
Miekie, ik begrijp wat je bedoeld. Maar ik denk niet dat de meeste mensen zich dit zo goed herinneren omdat er sindsdien zoveel haat in de wereld is bijgekomen... Ik denk dat dat is omdat er zoveel niet-andersgekleurden, niet-andersgelovigen,... zijn omgekomen door de daden van andersgekleurden en andersgelovigen terwijl het heel vaak net andersom is.