Het gebied rond Silkeborg, in het midden van Jutland. Daar heb je veel meren, leuke stadjes, bezienswaardigheden. Het is wel vrij toeristisch. Wij vinden de omgeving tussen Randers en Ebeltoft (Djursland, noord-oost Jutland) ook erg leuk. Daar heb je een natuurgebied, dus veel bossen en heuvels. Ebeltoft is een heel leuk oud stadje. In Randers zit een soort dierentuin Randers Regnskov (regenwoud). In Grenå zit een aquarium, meen ik me te herinneren. In Århus zit Den Gamle By. Dit is een klein openluchtmuseum met allemaal oude Deense huizen en ambachten. Verder is het eiland Fyn zeker ook aan te raden. Het stadje Odense staat helemaal in het teken van de Deense sprookjesschrijver Hans Christian Andersen. Je kunt zijn geboortehuis bekijken en ook voor kinderen is er wel wat te doen. Volgens mij is er ook een spoormuseum. In Odense zit ook een mooie dierentuin, een aanrader. Verder zit je nergens ver van het water en strandjes. God fornøjelse! (Veel plezier in het Deens )
Hey sorry, onze pc had het begeven en zit nu tijdelijk op een andere laptop. Vandaar.... Maar het klinkt heel interessant allemaal, we gaan er zeker even naar kijken. Wat heb jij zelf met Denemarken?
Maar wat is nou een leuke plaats voor een gezin met 2 kleine kids, ze zijn dan 2 en bijna 4 jaar oud. Zit op campings te zoeken, maar kom niet echt ver..