11 week en doorslapen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tamara Boontjes, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!!

Ik heb jullie ervaringen nodig! Ik, moeder van een zoontje van 11 weken zit met een klein dilemma:
    Ryan wil eigenlijk na de voeding van 19.00/20.00 doorslapen. En soms slaapt hij dan door tot een uur of 5.00/6.00. Maar volgens het consultatiebureau mag hij nog maar 8 uren achter elkaar slapen. Maar als ik hem wakker moet maken, b.v. om 23.00 komt hij om de 1,5 á 2 uur voor een voeding...Dus ik wacht nu maar tot hij uit zichzelf wakker wordt... Wat zouden jullie doen?
    Nog even ter info.
    hij was 10 dagen te laat, 3140 gr bij de geboorte en is nu 11 week en 6250 gram. Groeit dus goed en krijgt alleen maar borstvoeding.

:(:(:(:(:(

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Borstvoeding is sowieso op verzoek en qua gewicht mag hij het hebben. Ik zou hem dus lekker door laten slapen, omdat als je hem wakker maakt, het averechts werkt. Wat fijn dat hij het goed doet en zo goed groeit!
    Mijn dochter begon met 12 weken ook door te slapen, en dan maakte ze echt nachten van 12, 13 uur. Het CB heeft daar nooit iets over gezegd.

Heel bijzonder advies van het CB ook. Zou ze niet te serieus nemen in de toekomst. ;)

3. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!
    Zo dachten wij zelf ook maar toch wordt je door het cb dan weer onzeker... Laat hem lekker slapen dus!

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochter ging met 12 weken ineens nachten van 11 à 12 uur maken. Cb heeft hier niks van gezegd. Droomvoeding werkte hier ook averechts dus laat ik haar nu gewoon slapen. Als ik haar wakker maak voor een voeding dan drinkt ze amper en komt ze de hele nacht om de 3 uur.

Ik wordt ook wel eens onzeker van de berichten over nachtvoedingen (dat het goed is voor de ontwikkeling van de hersentjes, productie, etc) maar wakker maken zorgt hier voor onrust bij haar en gezien ze in 3 maanden 3,5 kg gegroeid is ga ik er maar van uit dat ze het niet nodig heeft.

5. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier nooit enig commentaar op doorslapen gehad van het cb.
    Ik had wel zelf zoiets van als Jack doorslaapt zal het wel goed zijn, zolang hij overdag tevreden is en goed groeit.
    Er komen nog genoeg nachten dat jullie wel wakker worden door jullie uk, geniet er gewoon van.
    Zolang ze tevreden zijn en goed groeien is er niks aan de hand lijkt me;)

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik zit ook al een week te twijfelen of ik de kleine laat doorslapen zonder het geven van een droomvoeding. Ik weet nog niet wat het doet, maar ze ligt zo overheerlijk te slapen vanaf een uurtje of 9, dat ik het iedere keer verschrikkelijk sip vind om haar daarin te storen.
    Maar nu geef ik de 'droomvoeding' nog omdat ik anders bang ben dat ze weer middenin de nacht komt...

Ze slaapt van 21:00 tot ongeveer 7 uur. Een droomvoeding om 23:00 en meestal wil ze het laatste uurtje ( dus vanaf 5:30/6:00 ) naast mij in bed. Wel is ze sommige nachten om de paar uur wat onrustig, maar verkeerd dan nog wel in slaap, na een aai over haar bol of het geven van haar speen slaapt ze weer stil verder.
    Wat is jullie advies hierin? Kijken hoe ver we komen vanaf het moment dat ze gaat slapen ( om 21:00 )? Of gewoon nog wel de droomvoeding geven?

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Lekker laten slapen hoor! Hij meldt zich wel!

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik heb ooit eens als richtlijn gehoord: maximale tijd zonder voeding is één uur per pond lichaamsgewicht met 12 uur als maximum. Geen enkel probleem dus!!

9. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook 12 weken en maakt plots 9 à 10 uur.
    Inheb hem ook niet gewekt.
    Ik heb Cb niet gebeld. Hij was groteren gemiddelden zwaarder dan gemiddeld.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Met heel jonge baby'tjes moet je dat niet doen (juist zware baby's hebben vaker voeding nodig en lopen een groter risico van een te lage suikerspiegel als je die te lang laat slapen), maar met 11 weken zou ik er niet over twijfelen. Lekker laten slapen die jongen!

11. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag Cb gebeld en zij gaf aan dat ik 10 uur max is. En het is wel belangrijk dat hij overdag minstens 5 keer per dag voor voeding komt. Dat doet hij bij mij wel. Hij komt 6 à 7 keer.

Ze zei ook: volgende week kan het maar zo heel anders zijn.
    Ik hoop dat het wel zo blijft, wel lekker even doorslapen :)

Deel Deze Pagina