11 weken 3 dagen en word steeds zieker. Normaal?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door eltigra, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Hoi,
    Ik heb vanaf week 5 dat ik ziek ben en constant misselijk en sinds een week of 3 dat ik alles wat erin gaat ook weer eruit komt.

Nu hield ik me vast aan het idee dat het alleen het eerste trimester zou zijn maar ik ben nu 11 weken 3 dagen en het lijkt sinds 2 dagen erger te worden ipv beter.
    Is dit normaal? Of is t een voorbode dat ik m'n hele zwangerschap zo ga blijven?

2. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    misschien kun je beter effe contact opnemen met je VK/gyn, als je niks binnenhoudt verlies je ook veel vitaminen en mineralen. Sterkte!

3. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Het zou kunnen dat het langere tijd aanhoud maar het kan ook later wel wat minder worden. Dat hangt van jou lichaam zelf af.

Als je niks binnenhoud voor langere tijd contact opnemen met je vk of gyn. Want zo mist je kindje veel vitaminen etc zoals mijn voorgangster al aangeeft.

4. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    De VK zei tegen mij dat het meestal minder wordt na 14 weken. Kan best dat je je dan ineens een stuk beter voelt. Maar het blijft afwachten. Ik heb bij beide zwangerschappen tot het eind toe overgegeven. Let in ieder geval op dat je wel voldoende vocht binnenkrijgt!

5. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    het verschilt per persoon en per zwangerschap. Ik helaas ook de pech dat ik vanaf 6,5 wkn misselijk ben met overgeven en dit bij de vorige 2 zwangerschappen tot ong. 22 wkn aanhield. Wel heb ik bij huisarts medicijnen, emesafene, gekregen. Maakt het iets draaglijker.
    Vind het ook nu weer heel vervelend maar is voor mij wel een bevestiging dat er van alles van binnen gebeurt.

sterkte.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is niet abnormaal om je met 11 weken nog ziek te voelen. Zegt ook niets over de rest van je zwangerschap. Bij ruim de helft van de vrouwen met ernstige zwangerschapsmisselijkheid stopt het voor de 20e week. Er is nog hoop :)

Ik zou idd wel overleggen met de vk/ha over de ernst van de misselijkheid en of je genoeg voedingsstoffen en vocht binnen krijgt. Evt kun je medicatie nemen (emesafene/primperan bijvoorbeeld)

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Volgens mij is rond 11 weken de hcg piek en daarna daalt het. Ik ben ook tot ongeveer week 16 misselijk geweest en daarna was het over.

8. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Nou.. Ik ben vanaf week 6 constant misselijk geweest en pas met week 12 begon ik ineens over te geven. Niet vaak, maar wel een paar keer. De laatste keer was met week 15 volgens mij.. Nu nog steeds misselijk en moe..

Ik ben dus een van de vrouwen waar het dus niet minder wordt... Het kan dus goed zijn dat je het idee hebt dat het erger wordt!

Wel even contact opnemen met je vk indien je echt alles eruit gooit.. !

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb het tot week 16 gehad. Op de een op andere dag was het helemaal weg. En ja, ook rond de 11 weken was het ronduit slecht. Op een gegeven moment spuugde ik dwars door de medicatie hee, geen pretje :)

Mocht je nog geen medicijnen hebben, kun je bij de huisarts vragen om emesefene zetpillen of pimperan (schrijf je dat zo?)

Succes meid, ik hoop dat het snel over is.......

10. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    Probeer acupunctuur hielp bij mij uitstekend

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    zou t wel even melden bij je vk. wat de anderen ook zeggen je verliest heel veel voedingstoffen zo. ik heb alleen bij de eerste veel spugen gehad tot 20 week. bij de anderen weinig tot niks.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bij mn vorige zwangerschap lag het hoogtepunt (dieptepunt ;)) van mn misselijkheid zo tussen de 12 a 13 weken. Pas vanaf een week of 17 werd het echt voelbaar beter. Uiteindelijk is de misselijkheid nooit 100% weggegaan, maar het was wel veel beter te doen. Dus volgens mij is er nog wel hoop dat het alsnog beter wordt.

Overigens ben ik nu (11 weken, 3 dagen) ook weer misselijk en heb ik het idee dat het ook alleen maar erger is geworden.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het verschilt heel erg per persoon maar de piek van je zwangerschapshormoon zit tussen de 10 en 12e week. Dat jij in bij 11 weken nog zieker wordt kan dus kloppen. Ik was zelf in de 10e week op z'n slechts, daarna ging het beter.

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben tot 16 weken misselijk gebleven! Maar zodra je echt denkt uit te drogen zou ik wel je vk of dokter bellen.

Deel Deze Pagina