Afwijkende navelstreng

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nathalie47, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik heb vandaag een uitgebreide structurele echo gehad. Er waren geen abnormale dingen te zien alles lijkt ok; hart functioneerde goed, doorstroming was goed, beiden nieren normaal en aanwezig, een gevulde maag, normale kleine hersenen, gehemelte en bovenlip ok, ruggenwervel ok, ... ook de groei ligt perfect op schema.
    Alleen zag de gyn op het eind dat de navelstreng niet uit drie bloedvaten bestaat maar uit maar twee.
    Ze zei dat dit veel voorkomt en dat gezien er geen structurele afwijkingen te zien zijn dit niets betekent ... 'een foutje van de natuur' ...

Nu lees ik toch wel minder leuke verhalen en maak ik me natuurlijk toch wel een beetje zorgen.
    Heeft iemand hier ervaring mee of ook een kindje gekregen met zo'n navelstreng?

2. mamasan

mamasan Fanatiek lid

hoi,hoi,

Een vriendin van mij heeft dit ook gehad en is bevallen van een kerngezonde zoon.
    Ze heeft nog wel 1x een extra echo gehad,maar haar zoon deed het prima en het was inderdaad een foutje van de natuur.
    Dus als je beeb het goed doet zou ikme niet te veel zorgen maken.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb het er wel tijdens de 20 weken-echo met de gyn over gehad. Twee bloedvaten kan helemaal geen kwaad, ze houden het wel even extra in de gaten. Maar in principe is er verder niks aan de hand en hoef je je geen zorgen te maken.

Share This Page