Betrouwbaarheid termijnecho

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mimmie2, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimmie2

Mimmie2 Nieuw lid

13 feb 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Hoe betrouwbaar en nauwkeurig is de termijnecho? Aan de hand van mijn cyclus (regelmatig, 26d) zou ik op 28 oktober mijn ovulatie hebben gehad. Op 1 dec is een termijn van 7w0d vastgesteld. Op 11 dec 8w4d en op 8 januari 12w3d. Is mijn ovulatie daadwerkelijk 27 of 28 oktober geweest of zou dit ook later of eerder? Hoeveel dagen speling kan hierop zitten? Of klopt dit na 3 metingen. Op dinsdag 12 november was de zwangerschapstest positief.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Mimmie,

Een echo met een meting tussen de 10 en 12 weken beschouwen we als betrouwbaar aangezien er dan op 2 dagen nauwkeurig gemeten kan worden. Uit onderzoek is gebleken dat de echo-meting aanhouden veel betrouwbaarder is dan rekenen vanuit de menstruatiecyclus. Verschillende factoren kunnen namelijk nog van invloed zijn zoals tijdstip eisprong die meestal niet bekend is, ook kan er in de tijd tussen bevruchting en innesteling verschil zitten per persoon. Vandaar dat vastgesteld is dat een goede meting bij een termijn tussen de 10-12 weken betrouwbaarder is.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina