4 maanden en ineens borst weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marieke1983, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Mijn zoon is bijna 4 maanden en ik voed hem gewoon zelf, bij de gastouder krijgt hij een flesje.
    Nu wil hij ineens niet meer aan de borst. Hij heeft wel honger dus ik kolf en geef het dan in een fles.

Zodra ik hem tegen mijn borst aanhoud begint hij te huilen.

Fase? Moet ik iets doen? Ik baal ervan als ik bijv een dagje weg ben met hem kan ik niet kolven.

Ik heb het idee dat de gastouder 3 x per week wel veel van hem vraagt, kan het door vermoeidheid komen?

Dank je wel alvast!

Groetjes Marieke

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Op deze leeftijd is het altijd een fase. Hij is nog te jong om zichzelf te spenen. Heeft hij oorpijn? Is hij verkouden? Is hij pas gevaccineerd? Wat vaak goed werkt is je baby slapend aanleggen. Verder proberen het los te laten en gewoon de fles geven. Hij pakt vanzelf de borst weer. Echt, houd vertrouwen.
    Probeer hem lekker veel in de draagdoek te doen of op een andere manier veel tijd met hem door te brengen. Huid-op-huid contact doet vaak wonderen. Samen in bad gaan kan soms ook helpen.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ook gelukkig maar, want ik word gek van het kolven en eigenlijk was ik wel van plan het 6mnd+ vol te gaan houden.
    Snachts drinkt hij gelukkig wel gewoon.

Deel Deze Pagina