Hallo, Ik weet dat ik niet ongeduldig moet zijn maar toch is zo wachten moeilijk Ik ben 1 juni gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen/mogen krijgen. Netjes 5 juni mijn onttrekkingbloeding gekregen. Op 24 juli ongesteld geworden na 49 dagen. Nu ben ik al vanaf die tijd niet meer ongesteld geworden. Dus aankomende dinsdag 11 weken. Is dit normaal ik weet dat mij lichaam moet ontpillen maar dan laat meestal de eerst menstruatie op zich wachten en toch niet de 2e? Zwanger ben ik niet want ik moest bloed laten afnemen voor wat anders maar had gevraagd of ze ook meteen voor zwangerschap wilden testen deze was dus negatief. Nu vraag ik me af wanneer mag ik hiervoor na de dokter ik weet het eerst 1 jaar zelf proberen maar ik wil dan toch graag wel een menstruatie hebben. Ik ben wel altijd al onregelmatig ongesteld ook al voor dat ik met de pil begon.
Mij is verteld dat het ontpillen wel een half jaar kan duren.. Ik ben zelf vanaf 15 mei gestopt met de pil, telkens netjes ongi geworden. Ik had 18 september ongi moeten worden maar tot op heden nog steeds niks.. en naar de dokter gaan zie ik ook niet zo zitten.. Paar testen gedaan en allemaal negatief. Over een week maar weer eens testen.. Vervelend he die onzekerheid.. Veel succes!
Komt mij heel bekend voor! Toen ik stopte met de pil werd ik eerste nog een paar keer netjes ongesteld en toen ook een paar maanden niet... Daarna een paar keer erg onregelmatig en gelukkig (na bijna een jaar!) was alles weer redelijk regelmatig toen we echt voor een kleintje gingen. Ben dus blij dat ik al een jaar eerder gestopt was met de pil want m'n lichaam had het echt nodig! En ik was van mijn zoontje in ronde 2 zwanger en dit keer zelfs zonder te proberen.... Denk echt dat het goed gaat komen en je je lichaam nog wat langer de tijd moet geven!
Ik ben begin april gestopt, netjes 13 april ontrekkingsnloeding gehad, toen na56 dagen ongesteld, 2de kwam pas na 95 dagen, en nu zit ik rond de 30 en nog aan het wachten, dus je lichaam kan je echt voor de gek houden helaas. Vant weekend test gedaan maar natuurlijk negatief, had vorige week 2keer klein veegje bloed, maar durf toch niet meer te hopen.
Ja dit blijft inderdaad zo'n lastig punt. Wanneer trek je aan de bel. Ik zelf ben eind augustus gestopt met de pil en tot op heden nog niet menstruatie. Wel degelijk het gevoel gehad dat ik 20 september een eisprong gevoelt heb, dus zou ik verwachten 1 deze dagen dat mijn menstruatie komt, maar helaas. Vorige week donderdag een test gedaan, negatief uiteraard... De onzekerheid maakt het zo vervelend. Ik denk ook dat we ons lichaam rustig de tijd moeten geven ook al wil je dat het veel sneller gaat.
11 weken vind ik wel heel lang. Als je voor dat je met de pil begon al onregelmatig ongesteld was zou ik gewoon een bezoekje aan de huisarts brengen. Die zal dan wel bepalen of je aan het ontpillen bent of dat je bij de gynaecoloog terecht kan..
Hoi, Ik zou het even de tijd geven. Bij mij duurde het de eerste keer wel iets korter, 2 maanden, maar je hoort volgens mij vaak dat het ook veel langer kan duren. En het duurde ook een paar maanden voordat mijn cyclus een beetje regelmatig werd. Sterkte!
bedankt voor jullie reactie's Het kan dus goed nog zijn van het ontpillen dat stelt me wel een deel gerust. Maar ik twijfel toch nog. Morgen moet ik bellen voor weer een uitslag van bloedtest. Mischien dat het dan toch even aan hem voorleg. Mijn tante heeft op erg jonge leeftijd eierstokkanker gehad en dat zit me toch niet helemaal lekker omdat het erfelijk kan zijn en ze een zusje van mij moeder is. Maar ja ik wil dan toch ook weer niet te snel na de dokter. Ik denk er nog even overna.