Ik vroeg me af wat het gewicht was van jullie baby tijdens de 20 weken echo (en hoe ver waren jullie toen precies)? Ik heb onlangs de 20 weken echo gehad met 21 weken en mijn meisje was toen 351gr. Beetje aan de lichte kant. Jullie?
Het gewicht van onze jongen werd geschat op 440 gram, er werd gezegd dat dit prima was, ik dacht zelf dat het aan de hoge kant was. Maar denk altijd maar als de gyn/vk zegt dat het goed is, dan zal dat vast het geval zijn.
Mijn jongen werd bij de 20 weken echo op 387 gram geschat . ik vond het zelf ook wat licht , maar ze zei dat het netjes was.
Oudste, 325 gram met 20w0d (geboren met een gewicht van 3230gram) Deze zwangerschap, 309 gram met 19w6d
20+1 en geschat op 250 ongeveer. Dat is ruim een week achter op verwachting. Mijn oudste was 350 rond dezelfde termijn en dat was redelijk gemiddeld gaf de gyn 2 weken geleden aan.
Met 20 weken op 265 Met 27 weken groeiecho gehad en liep ze wat achter. Nu met bijna 32 weken zit ze op de p4 lijn dus wekelijks controle van de placenta en groei echo's.
Geen gewicht gehad, wel een procent ofzo. Onder 50% is te licht, op de 50% is normaal en boven de 50% is boven het gemiddelde. Bij mij zat onze kleine frummel toen ergens in de 80%. Da's dus flink boven het gemiddelde.
Ik weet alleen het gewicht van mijn tweede zoontje... Dat was met 19w5d 318 gram, ze vonden zelfs dat hij teveel woog want ik moest een suikertest doen. Dus ik denk dat 351 bij 21 weken niet verkeerd is.
Ja, de vk zei dat ze gewoon gemiddeld woog, maar ze wilde toch uit voorzorg een groeiecho doen met 25 weken. Op internet zie ik zoveel verschillende cijfers naar voren komen, dat ik niet meer weet wat nou een gemiddeld gewicht is voor die week. Ga me dan toch onbewust een beetje zorgen maken.
Altijd goed natuurlijk als ze het nog een keer willen checken, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.