Hoi dames, Ik ben ongeveer acht weken zwanger van ons tweede wondertje, altans dat dacht ik tot voor twee dagen geleden. Ik heb nu al twee dagen bruinverlies en onwijse pijn in mijn onderrug. Die twee factoren samen zullen zo goed als zeker tot een miskraam lijden. Ik heb voor ons eerste kindje ook al een keer een miskraam gehad, die was echt verschrikkelijk,moest opgenomen worden etc. Was bij 9 weken, rond dezelfde tijd dus. Ben dus echt bang dat het weer zo een verschrikking word. Maar toch.... Net bij toilet bezoek weer even geen bruin, en dan ga je toch weer hopen dat het misschien een geknapt adertje was, of wat dan ook... En die rugpijn komt vast van het tillen van mijn zoontje! Kennen jullie dit? Blijfen hopen tot het bittere einde zegmaar?
Wat rot voor je, Oleander. Ik hoop voor je dat het loos alarm is. Er zijn veel vrouwen die bloed verliezen tijdens de zwangerschap. Ik zou morgen een gynaecoloog bellen en om een echo vragen. Dan heb je wat meer duidelijkheid. Veel sterkte. Suus
ja, ik hoop ook! tot het tegendeel bewezen is. ik ben zwanger van ons 2e mupke en heb vanaf voor mijn NOD bloedverlies. En nog steeds. Maar alle testen knallen er intussen vanaf, dus HCG stijgt. Heb wel echt rood, helder bloedverlies gehad, maar het houdt steeds weer op. Lijkt op een bloedneus zeg maar: paar druppels bloed, dan een stolseltje en dan bruinige afscheiding... En dan weer even niks. is ook een paar dagen weggeweest, maar nu weer bruin. Aldus gyn afwachten, zolang het niet doorzet mag ik hopen, dus ik hoop met je mee! ik heb dinsdag een echo. als ik jou was zou ik bellen, dan kun je vast meteen komen voor een echo. (morgen dan he..) ik houd je in de gaten!
hier ook bruin-rood-bruin verlies gehad....ja deze zwangerschap tot afgelopen week....ben overmorgen 10 weken, en alles is prima, heb elke week een echo gehad.... bij mijn zoon heb ik tot 14 weken bruin en rood verloren.... 25% van de vrouwen heeft het schijnbaar, is mij verteld door de fert.arts.....
@luukske, heb je ook echt helderrood verloren? (druppels?) En hoe verliep het bij jou? contstant? of met vlagen? En hebben ze een oorzaak gevonden??
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties, vandaag was de hele dag niks tot eind van de middag, had ik weer een ietsie pietsie bruin. Ik voel me voor de rest ook nog wel gewoon zwanger, bepaalde geuren staan me niet aan, hoofdpijn, vlagen misselijk, gevoel dat baarmoedert groeit, steekjes in baarmoeder, dus dat is allemaal opzich OK, alleen die lage rugpijn baart me zorgen. Met de vorige mk had ik ook echt eerst een week bruinverlies voordat het doorzette, dus ik ben gewoon erg bang dat dat nu weer zo is. Ik duim onwijs voor jullie dat het allemaal goed blijft en komt. Hier is het niet zo makkelijk om snel een snellere echo te krijgen, verloskundige komt alleen op de woensdag in dorp en het ziekenhuis waar ze de echoscopie maken is anderhalf uur weg en heb je een doorverwijzing voor nodig. Ik heb a.s woensdag een afspraak bij de vk, als het dan nogsteeds is ga ik absoluut voor een vervroegde echo vragen... Ik houd jullie op de hoogte!
Tuurlijk blijf je hopen. Ik duim voor je dat de beeb blijft plakken. Bloedverlies komt vaak voor en hoeft niks te betekenen. Hopelijk krijg je snel een echo en zie je een prachtige hartslag! ik duim voor je liefs Miek
Hey meiden, nou vanochtend vroeg roze afgeveegd Zo ging het de vorige keer ook, eerst bruin, dan roze en dan kwam de grote vloed zegmaar. Het is nogsteeds ontzettend weinig, hoef geen eens een inlegkruisje in zegmaar, maar mijn gevoel is hierdoor nog meer de grond ingeboord. Klinkt misschien raar, maar ik heb het idee dat als je bijv vanaf je NOD al bloed verliest zoals taliaa, je veel meer kans hebt dat het goed komt als dat je eerst 8 weken nergens last van hebt en het dan ineens zonder reden begint. Naja, I keep you posted. Ga zo wel maar gewoon naar mijn werk, voor hetzelfde geld duurt het nog een paar dagen...
Dag meiden, zit precies met hetzelfde.. wat een onzekerheid. Ik heb dit met mijn 2 eerdere zwangerschappen helemaal niet gehad, dus ook ik schrok me rot vorige week.. ook buikpijn, rugpijn en bij afvegen aan het papiertje bruin verlies. Heel weinig, maar toch.. als je zwanger bent, wi je dat gewoon niet zien. Ik ga vanmiddag voor eerste echo en ik kan echt niet wachten. Kan alle kanten op zeg maar.. ik hoop zo dat we een prachtig hartje en kindje gaan zien.. maar ben ook enigsinds voor bereid op minder goed nieuws. Buikie begint wel te groeien, borsten gevoelig en jeuken, dus wat dat betreft lijkt het in orde, maar ja, die hormonen blijven wel even in je lijf natuurlijk. Zo onzeker... wat vreselijk dit!! Suc6 meiden en ik hou jullie ook op de hoogte...
@oleander: meis, het hoeft écht niks te betekenen! Er kan gewoon een adertje zijn gesprongen!!! ik duim door! (ik mag morgen voor de echo...)
ik moet morgen voor de echo of alles leeg is!!! en toch hoop ik op een wonder!!! was het een tweeling??? ik ben stolsels verloren ,,zware menstrutie gehad maar jah toch blijft het ,tot het tegendeel bewezen is ,,succes meiden
@ ongeduldig: rot voor je joh! Je hebt dus inderdaad precies hetzelfde als ik. Ik hoop echt heeeel erg voor je dat de echo goed was vanmiddag. Laat je het ons weten? @ taliaa: Ik weet dat het niks hoeft te beteken en daar put je dan het laatste restje hoop uit. Heb tot nu toe weer niks verloren, dus het begint weer te kriebelen dat het misschien toch gewoon goed zit... Maarja, dat dacht/hoopte ik vorige keer ook... Jullie krijgen tenminste allemaal snel een echo! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. @ degene die een echo krijgt om te kijken of alles leeg is (weet even niet meer hoe je heet nu ik dit typ), dat bedoel ik nou, je blijft een soort rare hoop houden, tot het tegendeel bewezen is. Rot voor je, succes bij de echo...
nou ik verlies sinds zaterdag geen bruin maar rood bloed bij het afvegen en er zitten ook sliertjes en kleine stukjes donkerrood bloed bij.........ben al op het ergste voor bereid want de test was ook een stuk minder vanmorgen bijna geen 2de streep meer........hebben jullie alleen helder rood bloed gehad of ook stukjes en dan nog goed zwanger want die stukjes maak ik me het meeste zorgen over.........meestal is dat niet goed. voor me gevoel voel ik me ook wat minder zwanger pffff heb de hele dag zitten janken moet volgende week maandag ook voor een echo om te kijken of de zwangerschap nog in takt is of ofdat ik een miskraam heb gehad of ga krijgen.............goh wat verheug ik me op de eerste echo........not. iedereen veel sterkte
Lieverd, het is afschuwelijk, ik weet er alles van, zit net als jij in hetzelfde schuitje. Ik heb ook stolsels, lange slierten en veel kramp maar geen afspraak voor een echo, zou ik dat ook beter kunnen doen? Ik heb n.l. het gevoel, misschien stom, dat het er nu allemaal wel uit komt. Veel sterkte meid, ik ken je verdriet, je bent niet alleen, ergens in NL zit nog iemand die nu hetzelfde meemaakt als jij! Liefs, Linds
aaaah meis jij ook???? pffff echt balen he?? ja ik zou als ik jou was wel een echo laten doen want dan kunnen ze in ieder geval zien of je niet gecurriteerd hoeft te worden en of je dan weer schoon bent voor een volgende ronde dus dat er geen resten meer achter blijven jij ook heeeeeel veel sterkte
Wat was er dan niet goed? Liep het vruchtje achter? Nog geen hartactie te zien? Is er nog hoop dat het volgende week misschien gegroeid is dan? Ontzettend balen meid, ik hoop toch dat er nog een kansje voor je is. Bij mij helaas niet, ik bloed nu echt alsof ik ongesteld ben en heb mega rugpijn en buikkrampen af en toe. Het is wachten op de grote vloed zegmaar. Hoop dat ik het dan maar snel achter me heb. Sterkte joh!
echo was bij 6wen1, vruchtzakje mat 5w2d en geen vruchtje.... ik weet precies wanneer mn ei is geweest, dus weinig hoop... jij dikke knuff!!! sterkte hoor!