dank je wel meiden! Heb er veel steun aan! Hier nog niks aan de hand....vruchtje nog niet losgelaten helaas...Morgen gaat de verloskundige het ziekenhuis bellen, want over 2 weken gaan we op vakantie, dus het moet eruit,..en ik wil dat zelf nu ook wel heel graag al zeg ik het zelf.... Ben zo bang voor een eventuele curretage... Weet iemand of je daarna snel opknapt? en kun je gewoon zwemmen daarna ? (ivm onze vakantie) mag je ook weer snel zwanger raken?? thanx alvast! kus
wat vreselijk. had in een ander topic al gereageerd. ik heb eerst duppels gehad om mijn baarmoeder te doen samentrekken (deden bij mij helemaal niks) daarna kreeg ik cytotec, heb ik hele nare ervaringen mee (wil je niet bang maken, alleen maar waarschuwen) ik ben 2keer gecurreteerd (1keer 7weken na mijn bevalling er zat nog een stukje vlies en een keer bij mijn MA) allebei de keren geheel onder narcose (vond ik niet zo heel erg) de eerste keer moest ik smorgens binnen en mocht ik na 3uur naar huis. voelde me redelijk goed (had nog een zak ijzer gehad ivm lage hb) en thuis gegeten en in bed, was heel erg moe. daarna niks meer van gemerkt. de tweede keer was ik al in het ziekenhuis en ging het best vlug (vind ik achteraf niet zo heel erg) na de curretage voelde ik me vlug weer 'goed' maar had nogal veel bloed verloren (niet van de curretage) en daardoor nog weken slap geweest. ik vond de eerste keer curretage ook heel eng. maar het viel reuze mee. de tweede keer wilde ik het niet omdat mijn vriend niet thuis was en ik dan alleen zou moeten. of iemand anders op me zou moeten wachten, dat was hetgene waar ik geen zin in had. dat was het enige 'geluk' dat ik al in het ziekenhuis was en er niemand om me heen was (wilde liever alleen zijn dan dat er iemand heel bezorgt naar me zat te kijken. het liefst vriend, maar dat kon niet) (ik had na de curretage de eerste keer nog licht bloedverlies tot een week erna ongeveer en de tweede keer weet ik niet meer zo goed. dacht ook een week of 2 erna (ivm zwemmen)) nogmaals heel veel sterkte en succes.
hai Brenjomi, Dank je voor je berichtje.... Jaaa super spannend allemaal...Ik wordt vandaag door de verloskundige gebeld en die ga ik dus vertellen dat er nog niks gebeurt of aan de hand is hier en die gaat dan het ziekenhuis bellen,...dan gaat het sneller gaf zei aan... Wat kreeg je van de cytotec...? dat is om een soort van miskraam op te wekken toch? Ik snap dat je mij niet bang wilt maken, tuurlijk, alleen maar fijn om te weten wat mij eventuele te wachten staat,...dit is natuurlijk nieuw voor mij en had het (net als iedereen) liever niet meegemaakt. ik wil wel graag dat het nu gebeurt, maar helaas komt er nog niks....ik verlies nog helemaal geen bloed, en heb alleen kleine steekjes in mijn buik, verder geen pijn.... Het liefst snel een curretage, alleen at ik daar zo rot aan vind is dat ik het kindje niet kan zien daarna, en dat wil ik wel graag....pfff het is zo klote allemaal en ook nu weer keuzes maken die zo moeilijk zijn... Hoor graag nog even wat je van die medicijnen vond en kreeg zodat ik misschien makkelijker kan kiezen.... thanx! en jij lekker genieten van je zwangerschaps....dikke knuf
he berretje, van de cytotec kreeg ik een behoorlijke bloeding. ben hierbij veel bloed en stolsels verloren, met de ambulance naar het ziekenhuis, daar viel mijn bloeddruk weg (dit had ik na mijn bevalling ook gehad, dus wist dat het kon gebeuren, zat er een beetje op te 'wachten') in het ziekenhuis nog 1groot stolsel verloren en daarna is het bloeden ook minder geworden. dat was savonds/snachts. de volgende ochtende een echo gehad en het vruchtje zat er nog helemaal in (zelfs de gyn. vond het vreemd) hierna alsnog gecurreteerd. heb gelezen dat het bij meer vrouwen gebeurt (had nog aan de gyn. gevraagd wat ik kon verwachten omdat ik na mijn bevalling ook veel bloed verloren ben, mijn baarmoeder trekt blijkbaar niet goed samen, goed om te weten voor de volgende bevalling) bij de ene vrouw doet het spul helemaal niks, bij de ander werkt het goed en net als bij mij werkte het te heftig (dit was een half uur een uur na de eerste tablet) ik las daarna op internet dat het vaker voorkomt en dat had ik graag geweten. hoorde ook dat het middel alleen in het ziekenhuis gegeven wordt (onder toezicht van het ziekenhuis) veel sterkte en succes.
Heel veel sterkte! Wat een rotgebeurtenis! Dan verheug je je er zo op en dan nu dit! Echt heel veel sterkte!
thanx voor je reactie,....en precies zoals je zegt, het is gewoon fijn om te weten wat je eventuele te wachten staat... woensdag eind van de ochtend moet ik naar het ziekenhuis, en dan zit ik met de gyn waar ik al eerder geweest ben, dus dat is wel prettig, die kent mij.... Dan hoor ik hoe en wat verder en zal het van de medicijnen ook bespreken met haar....Mocht het zelf niet op gang gekomen zijn, maar daar ga ik ook niet van uit want ik verlies nog geen bloed, heb nog nergens last van....dus denk dat het nog wel even duurt als het vanzelf gaat komen,.... bedankt voor je berichtje...ik laat woensdag wel even weten wat de vervolg stappen zijn! Kuskus
mij is n curretage 100% meegevallen en heb ook helemaal geen pijn gehad. Ik ben blij dat ik dat gekozen heb, wou het er zo gauw mogelijk uit hebben zodat ik verder kon... en niet in onzekerheid bleef zitten..
Ik heb net je verhaal gelezen en wil je heel veel sterkte wensen!! Kan me voorstellen dat als je het hartje eenmaal hebt horen/zien kloppen, dat je dit dan helemaal niet meer verwacht...
Dank je wel voor jullie reacties! hier nog niks vanzelf op gang gekomen helaas,...maar volgens mij is het volle maan,....schijnt dat er dan veel beebjes worden geboren toch, dus wellicht komt het hier nog op gang Morgen naar het ziekenhuis en dan kijken of ik medicijnen krijg of een afspraak voor curretage.... hou jullie op de hoogte! thanx! kuss
berretje, succes morgen. ik hoop dat het meevalt en dat het misschien toch nog vanzelf komt. veel succes en sterkte
thanx ladies,...ik ben zoooo zenuwachtig,...vind alles zo eng, stom he! Pfffff we gaan het om 11.30 uur horen van de gyn wat beste oplossing is,...pfff echt te spannend! ik hou jullie op de hoogte! kusss
hai hai!! nou pfff.....we hebben morgenochtend om 0830 uur de curretage...jeetje wat eng zeg! ik zie er zoooo tegenop...vind het niks hoor een ziekenhuis, jakkie! vandaag dus nogmaals gezien dat het echt levenloos is, en de opties besproken van de pillen of curretage....aangezien ik het snel wil dus toch gekozen voor curretage.... gelukkig mogen we vroeg en kan ik smiddags als het mee zit weer naar huis, en loop ik niet de hele dag te wachten tot ik aan de beurt ben...moet om 0715 uur al in het ziekenhuis zijn,..dus vroeg op! hahaha nou meiden, laat morgen als het allemaal lukt iets weten,...komt goed!! ik ga hier even verder met stressen, zit vol spanning voor morgen!!! kusss