11 weken echo en nekplooimeting

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nansie, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nansie

nansie Lid

11 dec 2008
    22
    0
    0
    Morgen hebben we eindelijk onze eerste echo! Volgens onze berekening ben ik dan 11 weken zwanger. Bij het maken van de afspraak zei ze dat ze het liefst een week later af wilde spreken omdat ze dan vaak iets beter alles kan zien. Helaas kon ik een week later niet...

We willen graag de nekplooimeting laten doen, iemand ervaring of ze dat gewoon goed kunnen zien met 11 weken?

Wordt nu wel spannend hoor nou de echo dichterbij komt...maar heb er wel zin in!

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had altijd begrepen dat de nekplooimeting tussen de 12 en 14 weken plaats moet vinden. Volgens mij moet je hier ook een aparte afspraak voor maken, omdat er dan wat meer tijd voor genomen moet worden. Bij je 1e echo kijken ze vaak alleen of er hartactie is en of alles klopt aan de kleine.

Ik zou het nog eens navragen aan je VK. Zij kan je het beste vertellen welke week het beste geschikt is voor de nekplooimeting. Succes morgen!

3. nansie

nansie Lid

11 dec 2008
    22
    0
    0
    Wij hebben formulier gekregen voor echo en daarop moesten we aankruisen of we nekplooi wilde weten ja of nee en dat ondertekenen. Dus normaal gesproken zou het wel kunnen bij eerste echo...

Wij moeten ook niet gewoon in ziekenhuis zijn maar bij iemand die alleen maar echos maakt van zwangere vrouwen....weet niet hoe je zo iemand noemt, haha en hoe dat in de rest van het land gaat...toch spannend, zwanger van de eerste.

Naja ik denk dat we maar gewoon moeten afwachten.....

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

een nekplooimeting wordt tussen de 11de en 13de week gedaan. hoe het er allemaal aantoe gaat weet ik niet want we hebben er voor gekozen het niet te laten doen.

gefeliciteerd met je zwangerschap:D

5. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Bij 11 weken kan dat wel, maar mijn gyn gaf aan dat de uitslag het meest nauwkeurig is als het bloedonderzoek met 11 weken wordt gedaan en de nekplooimeting met 12 weken. Wij hebben het dus met 12 weken gedaan.

Deel Deze Pagina