Lieve allemaal, Aanstaande donderdag ben ik, als alles nog steeds goed gaat, zes weken zwanger en wordt het tijd om een verloskundige te bellen. Nu vind ik het heel lastig om een keuze te maken; ik heb een paar websites bekeken en zoveel zeggen die nu ook weer niet. Daarom vroeg ik me af of iemand van de forummers hier tips/ ervaringen (goede en slechte) heeft mbt verloskundigen in Rotterdam Noord? Wie weet helpt dat om een keuze te maken. Bedankt alvast!
Hoi, ik zit bij Verloskundig Centrum Bergweg en ik ben heel erg tevreden. Het zijn 5 leuke vrouwen die je allemaal een keer te zien krijgt. Ze beantwoorden al je vragen en zijn goed bereikbaar als je spoed hebt. Voordeel is ook dat ze hun echokamer verhuren aan Bovenmaas Prenetaal zodat je niet ergens anders heen hoeft voor de (eventuele) nekplookmeting en 20-wekenecho. En dan heb je ook dezelfde vrouw als die de normale echo's bij de praktijk doet. Verloskundig Centrum Bergweg - Home Succes!
@ Blijedoos: bedankt voor je reactie! Fijn om te horen mbt je ervaringen over de praktijk op de bergweg. Weet jij wanneer je ze kan bellen voor een eerste afspraak (ik bedoel bij hoeveel weken)? En weet je toevallig ook hoe ze staan tegenover thuuisbevalen/ziekenhuis? Op dit moment heb ik namelijk in mijn hoofd dat ik zeker niet thuis wil bevallen maar sowieso in het ziekenhuis. dus het is wel fijn als een praktijk geen sterke voorkeur heeft voor thuisbevallen en je dat ook probeert aan te praten.
Je kan nu al bellen en dan plannen ze gewoon de afspraak voor een intake en vaak krijg je een week daarna de termijn echo. Ze hebben de echo bij mij wel even snel tijdens de intake gedaan omdat ik geen idee had wanneer ik zwanger ben geraakt Ik heb gelijk aangegeven dat ik in het Geboorte Centrum Sophia wil bevallen en daar staan ze heel positief tegenover. Ik heb het niet eens over thuisbevallen gehad dus zou niet weten hoe ze daarover denken. Ze hebben het beste met iedereen voor. Groetjes
@ Blijedoos: Net gebeld naar de bergweg en ik heb over twee weken een afspraak. Bedankt voor de tip en veel succes met zwanger zijn