20weken echo gehad. onzeker zijn?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Sophia5, Sep 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophia5

Sophia5 Lid

Aug 5, 2013
    96
    0
    0
    Hallo dames kunnen jullie even kijken. Vandaag de 20weken echo gehad en ze zei dat het hoofdje alleen aan de kleine kant was maar dat het niet erg was.
    Nu was ik de uitslagen aan het bekijken op papier en bij het hoofjd staat dat stipje niet eens in de lijn waar het moet staan zeg maar.. moet ik me nu zorgen maken. En ik zie dat bij alles een beetje aan de lage kant is als ik met anderen vergelijk die net zo ver zijn als mij..

Alvast bedanktvoor het kijken.

[\img]

X

Attached Files:

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Was bij ons ook zo, en nu nog steeds n klein hoofdje, maar een gezonde meid! :)

3. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

Mar 22, 2014
    1,556
    0
    36
    Nee hoor, maak je geen zorgen. Ik besprak vandaag met m'n vk dat het wel eens gebeurd dat het stipje buiten het lijntje staat. Dan is je kindje gewoon wat kleiner dan gemiddeld. Hoeft niks te betekenen. Als ze zich zorgen zouden maken hadden ze je wel doorgestuurd voor vervolgonderzoek!

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Bij ons waren het de beentjes. Het is een moment op name die echo he , je kindje groeit nu niet meer in 1 keer. Dat wil zeggen dat hij of zij een eigen bouw gaat ontwikkelen. De ene heeft kortere beentjes de andere een dikkere buik etc. Zolang alles binnen de normen valt is het geen probleem. Zo is het ons toen uit gelegd.
    Bij ons waren de beentjes ook echt onder de streep zeg maar.
    Daarbij kan alles nog echt bij trekken. Het hoofdje kan ineens een groeispurt krijgen.

Bij ons mannetje is alles goed gekomen. Bij de 20 weken echo zeiden ze dat het ook een kleintje was met korte beentjes. 28 weken nog een groei echo gehad en kleintje lag op de beentjes na helemaal op het gemiddelde en bij 32 weken schatte ze de baby groter als gemiddeld eerder naar de 8 pond toe.
    Nou onze kleine schat is geboren en woog 3374 gram dus helemaal niet zo super super groot.
    En die beentjes , zijn helemaal goed gekomen :)

Probeer je niet te druk te maken... Krijg je nog groei echo's ? Hier in ziekenhuis zeiden ze dat je niet van 1 echo uit kan gaan.

5. Sophia5

Sophia5 Lid

Aug 5, 2013
    96
    0
    0
    Oo nou mooi om te horen. Nee ik krijg nu geen echos meer als het niet nodig is zei ze. Dus nu maar hopen dat deze 20 weken snel gaan haha.

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Nou dan zal ik me helemaal niet druk maken , verwachten ze echt afwijkingen of echt een kleintje dan hadden ze over paar weken weer gekeken.
    Ik kreeg die echo's trouwens niet om zijn groei maar om andere redenen anders had ik ze ook niet gehad ;)

Nu lekker genieten !!

7. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ik las laatst een post van Shadixxx. Die heeft héél veel echo's laten maken omdat ze zo onzeker was, echt bijna elke week wel eentje. De ene week liep het buikje drie weken voor en de week erna was het hoofdje weer te klein. Zoiets vertelde ze, dat vond ik wel geruststellend om te lezen. Het is dus écht een momentopname, volgende week kan het er zo te lezen weer heel anders uitzien:D.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Mijn dochter had ook op elke echo een klein koppie! Liep altijd een stukje achter t.o.v. de rest. Ook nu heeft ze een schattig klein hoofdje, dat perfect werkt :D;).
    Ik heb zelf ook geen groot hoofd, het is gewoon genetisch zo bepaald!
    Als verder alles goed is dan maakt een wat kleiner hoofdje niets uit.

9. Dit dus, haha. Het verschilt echt zo ontzettend erg. Het ligt er ook maar net aan hoe ze meten, of je kleintje net een groeispurt heeft gehad, en dergelijke. De situatie die gitta omschrijft, was zelfs binnen 1 week tijd.

Een paar weken terug hadden we weer 2 echo's binnen een week, toen zat er weer zo belachelijk veel verschil in (het buikje liep op zaterdag 2 weken (!) voor en op dinsdag lag hij weer precies op de middellijn). De gynaecoloog gaf toen aan dat je 20% aan meetfouten mee mag rekenen.

Als je al die factoren meeneemt, denk ik echt dat je je geen zorgen hoeft te maken. Volgens mij ziet alles er prima uit! :)

*edit* Ik ken overigens de codes niet uit m'n hoofd, maar ging dit om de doorsnede of om de omtrek van het hoofdje, en ligt je kindje met het hoofdje naar boven of naar beneden? Als je kindje met het hoofdje naar boven ligt, is de doorsnede altijd kleiner, door de (natuurlijke) druk die erop staat door het liggen in die houding.

10. Sophia5

Sophia5 Lid

Aug 5, 2013
    96
    0
    0
    BPD is de breedte van de schedel en HC is de omtrek van het hoofd.

11. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Dames een vraagje kan het zijn dat de groei van de baby ook genetisch bepaald kan worden? Ik ben zelf 1.65 mijn man is 1.76 en zover ligt de kleine goed op de groei ( met 32 weken al groeiecho gehad) maar stel dat ik nou lang was geweest of manlief zou t dan invloed qua bouw en groei hebben gehad?

12. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik heb net ook de 20 weken echo gehad, en ik maar 2 dagen minder ver als jou. Als ik jou lijst met die van mij vergelijk is die van mij nog eens stukje kleiner. Bij de opmetingen kwam ook telkens uit 18/19 weekjes zwanger. Toen ik hierna vroeg gaf de gyn aan dat ze waarschijnlijk gewoon een kleine baby blijft en dus niet opeens met 4kg geboren gaat worden. Wat kan kloppen aangezien mijn andere kindjes ook beide net 3kg waren :)

13. Als ze nog met haar hoofdje omhoog ligt, zou dat dus heel logisch te verklaren zijn ;)

En snoepje, ik denk dat dat zeker meespeelt hoor!

14. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Was bij onze zoon ook zo, alles liep gelijk of ietsje voor op de termijn en het hoofdje zat er steeds onder.
    Bij de geboorte had hij inderdaad een kleiner hoofdje dan gemiddeld en nu nog steeds (trekt wel steeds meer bij).
    Maar hij doet het perfect, het ziet er ook wel schattig uit zo'n klein babyhoofjdje :p en hij loopt qua ontwikkeling in motoriek voor en kan al veel dingen die andere baby's op zijn leeftijd nog niet kunnen, niks aan de hand dus.

15. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Bedankt shadixxx! Beepje woog met 32.2 dagen 2 kilo en 79 gram nu las ik het Internet dat het ongeveer 1800 kg moet zijn. Volgens de verlos lag de kleine goed qua curve en de kruisjes ook allemaal in t midden niet te klein dus of groot. Maar aangezien er elke week wat bijkomt maak ik me toch best zorgen om t eind gewicht..

16. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Ze houden de HC aan, de head circumference. Dan zie je dus dat klopt met wat ze zei, iets kleiner (hadden wij ook), maar helemaal binnen de lijntjes. Geen zorgen meid.

17. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Die meetfouten, daar had mijn man het ook al over. Hij vroeg zich al af hoe exact het nou allemaal was, want je moet natuurlijk loodrecht meten. Als je daar iets vanaf zit, scheelt het met deze afmetingen al gauw een paar mm en dat bepaalt dus waar je in de grafiek belandt. 20%, dat vind ik nogal wat. En dat niet even standaard erbij zeggen, hè.
    En ook goed om te weten van het hoofdje!

Share This Page