minder drukke baby maar ctg goed

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dani27, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hey meiden,

Mijn baby is een beetje rustiger dan anders. Dus ik had even gebeld en ben geweest voor een ctg.
    Deze was goed, variabel en hartslag tussen 120 en 166 ongeveer.
    Maar normaal wordt ze tijdens zo n ctg heel druk.
    Nu wel wat drukker maar niet.zoals ik gewend ben.

Volgens vk niks om zorgen over te hebben. Morgen staat de groeiecho gepland en extra ctg.

Verder heb ik zoals gewoonlijk roze slijmverlies maar dat is geen reden meer tot zorg tenzij het echt heel hevig wordt aldus vk.

Iemand die het ctg verhaal herkent?

2. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    De onderzoeken waren goed.

Er is dus schijnbaar geen verklaring..
    De baby is nog steeds veel rustiger als bijv drie weken terug.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier een paar weken terug ook gehad. Moest ook gelijk komen (had veel harde buiken erbij) alle controles waren goed, maar er was idd te zien dat ze rustiger was als normaal.
    De gyn gaf toen aan dat het soms wel eens voorkomt dat ze een paar weken iets rustiger zijn als normaal. Gelukkig werd ze een paar dagen later weer net zo druk als ik gewend was. Hopelijk gebeurd dat bij jou nu ook snel!

4. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik zie dat je 30 weken zwanger bent. Dan kan het inderdaad gebeuren dat je baby rustiger wordt. Fijn dat je even aan het CTG gelegd kon worden ter geruststelling. Op basis van wat ik hier lees mag je vertrouwen op het oordeel van je verloskundige :)

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Bedankt voor jullie reacties.

Stel dat er sprake is van een infectie of iets.dergelijks dan is dat toch terug te zien op een.ctg? Minder variabel etc?

Ze was in de ochtend en avond erg druk altijd maar nu afgezien van lichte beweging, niks.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Infectie kunnen ze daardoor denk ik niet zien. Mijn urine is toen wel getest en die was schoon. Paar dagen later kreeg ik wel een schimmeltje, dus het kan zijn dat dat van binnen al iets zat te broeien en dat dat de harde buiken heeft veroorzaakt.
    Is jouw urine ook gecheckt?

7. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Ja urine, bloeddruk, temperatuur alles..

Ik bedoel meer bijv. infectie aan placenta ofzo

8. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Bij een infectie aan de placenta heb je een ander beeld. Je kindje is rustig, en dat is heel normaal met dit termijn. Ik zie het niet alleen "beroepsmatig", ook mijn eigen kind was met 34 weken ineens stiller, terwijl hij ontzettend druk aanwezig was in mijn buik normaal.
    Ik heb eenmaal op zondagmorgen in paniek de VK gebeld omdat hij niet bewoog. Hij bewoog normaal altijd, zelfs 's nachts. Ik mocht komen voor een CTG, en .... hij bleek te slapen! De slaapjes worden langer, kindjes krijgen minder ruimte in de buik, en dit alles maakt dat ze soms wat minder beweeglijk kunnen zijn. Echt, vertrouw op je VK!

Deel Deze Pagina