11 weken en 4 dagen zwanger en bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Danielle35, 7 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle35

    7 nov 2020
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal. Ik ben hier nieuw en zou graag mijn verhaal even willen delen. Ik ben op zoek naar mensen die zich in mijn verhaal herkennen en mij misschien een beetje gerust kunnen stellen.

    Ik ben nu 11 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje. Bij 9 weken had ik voor het eerst bloedverlies. Direct ziekenhuis gebeld (aangezien ik die week erop toch al een afspraak had in het ziekenhuis). Mocht gelijk komen en met de baby ging alles goed. Kloppend hartje en het was goed gegroeid. Waar de bloeding vandaan kwam konden ze niet zeggen. Zou heel veel oorzaken kunnen hebben. De bloeding nam langzaam af en werd van helderrood naar bruin en heel weinig. Gelukkig!

    Afgelopen donderdag had ik weer bloedverlies. Heb toen weer contact opgenomen en zolang ik geen buikpijn zou krijgen of als het extreem veel bloedverlies zou worden, hoefde ik mijn afspraak van gister niet te vervroegen en moest ik dus even afwachten. Zo gezegd, zo gedaan.

    Gister afspraak gehad bij de gynaecoloog en onderzoek gehad naar m’n baarmoedermond omdat ik in het verleden 3 lis-excisies heb gehad vanwege onrustige baarmoederhalscellen. Mijn baarmoedermond is te kort en over +/- 4 weken zal er een bandje om mijn baarmoedermond worden geplaatst om vroeggeboorte proberen te voorkomen. Daarna moet ik rustig aan doen en mag ik bijv niet langer dan 10 minuten staan of lopen. Met 16 weken ga ik ook starten met een hormoon die er voor zal zorgen dat ik geen harde buiken zal krijgen en ook eventuele weeën zal remmen. Er staat dus best nog wel wat op mij te wachten de komende tijd. Ik vind het daarom erg spannend allemaal.

    Met de baby was gister alles goed en was druk aan het rond spartelen! Dat was gelukkig goed nieuws! Tijdens de inwendige echo en een inwendig onderzoek geen last gehad van bloedingen, maar nu werd ik vanmorgen wakker met weer bloedverlies. Ze hebben gister geen oorzaak kunnen vinden en bloedverlies kan dus aan heel veel dingen liggen. Zolang ik niet bloed, gaat het mijzelf goed en heb ik er alle vertrouwen in. Maar zodra ik weer ga bloeden ben ik ontzettend zenuwachtig en weet ik niet waar ik het zoeken moet.

    Het is een heel verhaal, maar ik wilde het graag even kwijt en ik hoop dat er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal of misschien een gedeelte ervan.

    Ik hoop op een reactie van jullie.

    Liefs,
    van mij
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.183
    6.712
    113
    Vrouw
    Bloed tijdens een zwangerschap lijkt me altijd eng. Misschien dat je er een beetje aan went, als na bloedverlies toch telkens alles goed blijkt te zijn, maar het blijft schrikken.

    Verder komt er inderdaad veel op je af zeg. Wel fijn dat ze een plan hebben voor je. Veel sterkte!
     
  3. Danielle35

    7 nov 2020
    5
    1
    3
    Vrouw
    Wat fijn dat je even reageert! Dank je wel.

    Ja, zodra er een bloeding is zakt m’n vertrouwen weer helemaal naar 0.. Misschien is het idd een ‘kwestie’ van wennen. Al heb ik het idee dat het nooit echt zal wennen..
     
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Bloed tijdens je zwangerschap is natuurlijk niet iets wat je wilt zien! Kan me je onzekerheid goed voorstellen ondanks dat ze geen oorzaak kunnen vinden voor je bloedverlies.

    Kan het niet iets te maken hebben met de verkorte baarmoedermond of dat de placenta bijvoorbeeld vlakbij de uitgang ligt? Dat laatste had iemand die ik ken en zij had daardoor regelmatig bloedingen.

    Sterkte!
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Een vriendin van mij heeft dit ook. Eerste zwangerschap engizins gehad en nu voor de 2e helemaal. Ook nooit echt oorzaak gevonden.

    toch is het bij haar ook iedere keer stress en schrikken. Maar tot nu toe gaat nog steeds alles goed en is ze 33 weken. Wel al 8 keer een opname gehad inmiddels de afgelopen tijd ivm risico voorgeboorte.

    het is super last meid. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en de medische zorg. Heel veel sterkte!
     
  6. Danielle35

    7 nov 2020
    5
    1
    3
    Vrouw
    Ja, het kan inderdaad te maken hebben met mijn verkorte baarmoedermond, maar ook de placenta zou goed kunnen. Het zou ook nog andere dingen kunnen betekenen. Ze weten het echt niet.
     
  7. Danielle35

    7 nov 2020
    5
    1
    3
    Vrouw
    Fijn dat ik dan even lees dat er nog meer zijn dit zich hier in herkennen of iemand kennen die dit ook meemaakt. Niet fijn voor jouw vriendin natuurlijk, maar wel geruststellend voor mij.. Dank je wel voor je reactie.

    Heeft jouw vriendin ook veel moeten bellen omdat ze zo gestresst en geschrokken is elke keer?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    snap ik hoor, dat het je gerust stelt, daarom deelde ik het ook :D.

    Omdat ze nu wat verder is dan kan de baby behandeld worden als het geboren wordt. Dus iedere keer naar het ziekenhuis bij een bloeding.

    het begon bij haar dit keer net voor 24 weken (in het begin had ze het ook en toen heel lang niet). En toen is ze nog lang in Duitsland geweest omdat ze daar eerder behandelen. Daar in ziekenhuis gelegen en later in hotel gezeten.

    heel veel sterkte!
     
  9. Liennn

    Liennn Lid

    14 jun 2017
    10
    2
    3
    Vrouw
    Ik heb 2x een conisatie gehad in het verleden. hierdoor ook een verkorte bmh. Mijn dochtertje is geboren op 28.2 weken. en nu ben ik 38 weken zwanger van ons tweede kindje. deze keer ook een cerclage gekregen en utrogestan. En ik moet zeggen: ik heb ook enkele keren bloedverlies gehad. Mijn baarmoederhals is sinds de operaties ook wel gevoeliger. Ik had bloedverlies op 7 weken, 24 weken (geen oorzaak gevonden, maar sinds toen wel 8 weken plat gelegen), en ook het verwijderen van de cerclage ging gepaard met veel bloedverlies.
    Dus als ze bij jou geen reden vinden is het misschien ook omdat je baarmoederhals gevoeliger is.
     
  10. Danielle35

    7 nov 2020
    5
    1
    3
    Vrouw
    Hoi Liennn,

    Ik heb je even een privé bericht gestuurd.
     

Deel Deze Pagina