volgens nutricia geen maximum van 800 ml opvolgmelk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Brigitte1985, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Omdat ik hier op het forum altijd lees dat kindjes maar max. 800 ml opvolgmelk mogen heb ik naar Nutricia gebeld. Volgens hun zit er gewoon een max van 1liter aan. Kinderen drinken meestal 800 ml omdat ze ook andere voedingen krijgen.

Mijn dochter zit boven die 800 ml omdat ze nog niet veel bijvoeding eet, maar toch ben ik nu onzeker................ Straks heeft diegene van Nutricia mij fout geinformeerd:), ik lees hier zovaak over die max van 800 ml.

wat is jullie ervaring?

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn ervaring: ik heb in januari 2010 ook gebeld en mij hebben ze toen verteld dat die 800cc WEL het maximum was. Tja, heel verwarrend inderdaad. OF ze hebben de samenstelling veranderd en hun richtlijnen of hebben of jij of ik verkeerde info gekregen.

Mij hebben ze toen geadviseerd om langer nr1 voeding te geven als het kind ná 6 maanden nog onvoldoende bijvoeding eet en nog aan 5 flessen zit. Er zit niet een hele strakke grens op 6 maanden voor Nr.1 voeding.

(wij zijn met 6 maanden langzaam gaan overstappen op nr2, maar mijn kindjes hebben die maand nog vaak hun 5de fles gehad, en daarom heb ik nr1 en nr2 gemengd.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Datzelfde kreeg vriendin van me afgelopen herfst ook te horen.

Een enkel keertje meer dan 800cc kon, maar als het dagelijks was liever nog even doorgaan met nummer 1, dat werd tegen haar gezegd.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    De dietiste heeft ons verteld dat pas indien we daaronder zaten we naar de nr 2 over mochten gaan.
    Dit gezien de samenstelling en de belasting voor de niertjes (als ik het goed onthouden heb).

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook weleens 2 verschillende antwoorden gehad van CB en nutrilon. Een van de dames gaf aan dat af en toe 1 liter geen probleem is voor de nieren. Maar liever 800c. Die 800cc was ook nuttig in combinatie met het bijvoeden. Als je 1 liter zou geven, komt de bijvoeding vaak slecht op gang. met 800cc (of volgens ons CV liever 600cc) hebben ze wel zin in een een fruit/groentehapje..

6. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    ok! tnx voor jullie antwoorden. Gisteren zat ze er ff over, maar ik ga het in de gaten houden.

wel vaag dat nutricia ook verschillende antwoorden geeft. Op het pak stata iets van de meeste baby's mogen 4 x 200 ml flesvoeding per dag. Vaag, vooral o,dat mijn kleintje rustig moet wennen aan hapjes ( 1e dag kwart portie, 2e dag een halve portie en 3e dag een hele).

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het is geen formele richtlijn maar sommige kindjes moeten gestimuleerd worden om meer vaste voeding te gaan eten en zolang er dan flink melk gedronken wordt, gebeurd dat niet. Daarbij levert Nutrilon 2 meer energie.

Deel Deze Pagina