Hoi Allemaal, Ik ben 11 weken en 5 dagen zwanger, aankomende maandag mag ik dan eindelijk voor de termijnecho. Ik ben echt super nerveus dit had ik bij mijn dochtertje helemaal niet. De symptomen van misselijkheid etc. nemen ook aardig af. Ik heb zo een doppler en wilde ook kijken of ik het hartje hoorde, maar hoorde 2 verschillende hartjes 1 was links onderin bij me schaambotje en de ander rechts onder in me buik. Het zo moeilijke te onderschatten of het me eigen hart is of van de kleine. En als ik kijk naar een 11 weken zwangerschap dan zit de kleine toch al veel hoger, kwa postuur en lengte ben ik vrij klein, maar zal toch niet dat het laag zit. Ik heb een 8 weken echo gehad en daar zag alles er goed uit en hebben het hartje gehoord. Weet iemand raad zodat ik mijn zelf kan gerust stellen ik weet duurd niet lang voor de volgende echo maar ben zo nerveus om gek van te worden!
Als je twee hartjes hebt gehoord is de kans groot dat je en die van jezelf en die van de kleine te pakken hebt. Dat het hartje zo laag zit is volgens mij vrij normaal. Hij zit bij mij eigenlijk nog steeds vrij laag (ben nu 23 weken). Ook toen ze bij de VK vanaf een week of 12 steeds luisterden begonnen ze ook altijd heel laag met zoeken en eigenlijk was dat dan gelijk raak. Denk dus dat je je echt nergens zorgen over hoeft te maken. Ook als je op deze termijn het hartje niet of niet snel kunt vinden is normaal. Toen ze bij mij met 12 weken voor het eerst met de doppler gingen luisteren zei de VK van te voren: ' niet schrikken als ik even moet zoeken hoor!'
Hy, Ik denk dat je jezelf niet zo druk moet maken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik. Ik had mijn termijnecho op 10 weken en was ook zo zenuwachtig als wat, omdat al mijn symptomen waren verdwenen. Maar alles zag er helemaal goed uit. Ik weet niet waar je de doppler gekocht hebt, maar sommige kun je pas gebruiken na 20 weken (bv die van de kijkshop), dus daar kan het ook aan liggen. Maar één van de redenen waarom ik geen angelsound of doppler wil gaan gebruiken is dat het zoveel onzekerheid kangeven als je het hartje net vind of twee hartjes hoort e.d. Sterkte en ik duim voor een mooie echo voor jullie!
Je eigen hart gaat zowiso een stuk langzamer dan die van je kindje die van je kindje is net een locomotiefje!
Ik heb het trouwens laatst opgenomen mischien kun je het vergelijken Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting
Ik heb morgen de eerste echo, met 10 weken en een beetje. Ben ook zo zenuwachtig. Had ik bij m'n zoontje ook niet zo erg. Kan me je gevoel dus heel goed voorstellen!