Hallo allemaal, Zwanger van het eerste kindje en tot nu toe heb ik wel een paar kleine kwaaltjes gehad maar de laatste week zijn ze echt wel verergerd. elke morgen word ik wakker om 5.30 omdat ik een volle blaas heb. erna kan ik niet meer slapen. s'morgens heb ik dan rug, bekken pijn. ook heb ik een paar nachten geen oog dicht gedaan terwijl ik wel moe was. verder heb ik geen trek in eten. ik heb honger maar ik weet niet wat ik wil en wordt misselijk als ik er aan denk. ook heb ik tot nu toe BH's gedragen met ijzeren steun. gisteren kreeg ik plots pijn net onder de borstkas. ik ben dan onmiddellijk een zwangershaps BH moeten gaan kopen (niet de meeste sexy stijlen hebben ze...). Mensen die zich herkennen? ik heb gehoord dat je gedurende week 11 de meeste hormonen produceert dus kan het zijn dat het misschien daardoor komt? ik hoop dat dit allemaal goede tekens zijn. eind volgende week heb ik eindelijk mijn scan...
halloo..gefeliciteerd met je zwangerschap tjah de bekende kwaaltjes..ze zijn ontzettend vervelend maar er valt niet veel aan te doen. ik had ze vanaf week 8 tot week 16 en daarna elke keer een tijdje niet een tijdje wel. alleen geen last van mijn bekken gehad. (het zijn wel idd allemaal goede tekens hoor dus maakje daar maar geen zorgen over) maar meis draai je knop om en zet je verstand op nul want tegen het einde komt het allemaal weer terug (sorry ik wil je niet ontmoedigen ofzo) maar ik was juist zo blij dat ik af was van die kwaaltjes maar OMG nuuu zijn ze er weer hoor. overgeven, moe misselijk, maagzuur (de ergste) geen eetlust.
Wat hier staat over kwalen die op t eind terug komen.. Ik merk t nog niet.. Nu heb ik in t begin ook weinig klachten gehad.. hoogtui beetje misselijk, maar etenslust heeft er nooit onder geleden en ook nu eet ik nog geweoon.. Wat die zwangerschapsbh's betreft.. Een gewone bh zonder beugels was misschien ook een optie geweest. Ik heb, juist omdat ik t wel prettig vind een zw.bh met beugels gekocht.. Heb ook al 1 voedings bh liggen..zonder beugels.. maar die knijpt mn borsten helemaal samen. en dat vind ik weer niet fijn ( ook zo zweterig ertussen..) Dat moe zijn keert idd.. wel terug.. maar er zal waarschijnlijk niemand zijn die je tegen gaat houden om smiddags ( als werk e.d. dat toe laat) op bed te kruipen en een uur anderhalf uur te gaan slapen.. Ik doe t nu af en toe sinds een week en moet zeggen dat t me goed bevalt..
Ze zeggen dat je HCG tussen de 8 en 11 weken op z'n hoogst is, en dat de waarde daarna terugzakt naar die van toen je 6 weken was. Maar volgens mij is het niet altijd een graadmeter van hoe je je voelt, en dat maak ik ook op uit de reacties hierboven. Ik ben in mijn 6e week heel misselijk geweest, nu is het weer minder. Ik word wel steeds vermoeider.
Ik moet ook zeggen dat de symptomen totaal verergerd waren na de 11de week Kokhalzen door eten (dampo op je neus smeren helpt heel erg!) En volle blaas,constant moeten eten (alleen als je die dampo op je neus hebt) En moeheid bleegghh wat een moeheid... Krampjes hier krampjes daar... Verstopt geraakt door die "leuke" hormonen... Dus ja het kan zeer zeker na de 11de week ineens poef erger worden...