Ik ben een beetje bang...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi meiden,

weet niet zeker of ik dit onderwerp hier moet plaatsen, maar wellicht zijn hier dames met eenzelfde situatie.

Onze dochter is 15 februari van dit jaar geboren en dit was een zware bevalling (incl. vaccuümpomp). Ik was snel zwanger, had een makkelijk zwangerschap dus op zich kon ik hier best mee omgaan. Helaas werd ik na een week ziek en bleek ik een flinke baarmoederonsteking te hebben. Er waren vliezen van de placenta achtergebleven en er werd een streptokokkeninfectie gevonden. Ik ging meteen aan het infuus, kreeg een beresterk antibioticum, werd direct gecureteerd en herstelde. Na 4 dagen mocht ik naar huis.

Nu ben ik zo bang dat er door dit allemaal iets beschadigd is waardoor straks zwanger worden van een tweede moeilijk is of niet kan. Is die kans groot? Ik heb na 6 weken een nacontrole gehad en alles bleek goed, maar het houdt me wel bezig...

Wie kan hier iets over zeggen? Dank je wel!!

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik herken de situatie niet, maar misschien is het een idee om je vraag ook aan een verloskundige hier op 't forum te stellen? Die hebben hier misschien wel ervaring mee.

Hopelijk krijg je veel reacties die je kunnen helpen!

Groetjes
    Masu

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zwanger worden heeft vooral met je eicellen te maken (en daar is zo te lezen niets mee aan de hand) en zwanger blijven heeft veel te maken met de baarmoeder (het huis waarin het ei en het zaad samen gaan wonen ;)). Als de arts heeft gezegd dat het 'huis' schoon is en dat alles op orde is dan lijkt me dat niets je in de weg staat om zwanger te worden en dat ook te blijven.

Juist het feit dat je al twee keer zwanger bent geweest, geeft aan dat je gemakkelijk zwanger kunt worden en de omgeving waarin gegroeid moet worden is weer meer 'schoon'. Curretage geeft zelden schade!

Neem contact op met je vk als je vragen hebt, zij kan dit vast goed aan je uitleggen.

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik herken je angst ook niet, maar misschien kun je voor jezelf proberen te bedenken wat je gerust zou kunnen stellen. Zou je je geruster voelen na een echo? Of een inwendig onderzoek? Of is er niks 'lichamelijks' wat je gerust zou kunnen stellen? Dan weet je misschien ook een beetje in welke hoek je je oplossing kunt zoeken.
    Verder wil ik je veel succes wensen, lijkt me een vervelend idee als je ergens het idee hebt dat er iets niet in orde is met je lichaam.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoi

Ja ik herken een beetje van angst. Had geen problemen na een bevalling maar de 1e zwangerschap is uitgelopen op een mk. Toen ben ik gecurreteerd en een week later kreeg ik gigantische bloedingen. Was niet meer te stoppen, en uiteindelijk geloofde het ziekenhuis toen mijn moeder :)$) belde dat d'r dochter dood lag te bloeden. Na onderzoek, nah ja...onderzoek.. opnieuw gecurreteerd en bleek dat er ook nog van alles zat in de baarmoeder. Na een paar dagen ontslagen na 2-3 weken na die laatste curretage een hysteroscopie gehad. Daarbij bleek dat er idd niks meer zat, ze hebben alles echt minitieus onderzocht. Misschien kun jij dat ook aankaarten bij je vk/arts? Dat heeft mijn onzekerheid echt weggenomen nl!! Ik hoop dat je er wat mee kunt. Sterkte in ieder geval!

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik herken je angst wel een beetje, dit had ik zelf ook. De eerste keer had ik een regelmatige cyclus en was het in ronde zes raak. Na een zware zwangerschap en een zware bevalling had ik na de bevalling een behoorlijke blaasontsteking. Vervolgens heb ik een maand of vijf last gehouden van mijn onderbuik, maar volgens de gyn was alles goed. Na de bevalling kwam mijn menstruatie al snel weer op gang, echter had ik een hele onregelmatige cyclus. Eerst van minder dan drie weken en daarna van zes weken. De kans op een eisprong is dan heel klein.
    Op de avond dat we hebben besloten niet meer veilig te vrijen, maar er nog niet meteen echt voor te gaan klussen (als ik meteen zwanger zou raken zou het kindje heel erg welkom zijn, maar ons ideaal was weer zwanger te raken wanneer Jesse een wordt) hebben we 's avonds gevreeën en was het meteen raak. Ik had kennelijk een cyclus van 8 weken. De kans op een eisprong is dan echt heel klein, dus we beschouwen het echt als een wonder, ons wondertje.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zus heeft al twee maal een baarmoederonsteking gehad en kampt nu met de derde (vorige week zondag bevallen).

Zonder problemen is zij opnieuw zwanger geraakt (en gebleven).

Ik zou je zorgen uiten bij je VK of de Gyn. Al is het maar om je gerust te stellen, want je moet ook niet rond blijven lopen met die zorgen

8. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Dank je wel, dames, voor de fijne en lieve reacties! Ik voel me al een stuk beter!! Ik zal de vk of huisarts eens bellen!

Liefs

Deel Deze Pagina