Placenta Aan De Voorkant, Wanneer Voelden Jullie Beweging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama86mama, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Hoi Hoi!
    Ik heb mijn 12 weken echo gehad, en het schijnt dat mijn placenta aan de voorkant tegen me buikwand aan ligt. Hierdoor kan het zij dat ik de bewegingen pas laat voel. Bij mijn zoontje was het hetzelfde geval en voelde hem inderdaad pas met 18-19 weken.

Als jullie placenta ook aan de voor kant lag of ligt, wanneer voelde jullie de baby bewegen? (dit is mijn 2e zwangerschap)

Ik ben benieuwd!

xxxx

2. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Ben benieuwd ook,
    de mijne ligt ook voor hoorde ik zaterdag dus.....

( wel fijn om te weten,maak je je iig geen zorgen)

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier hetzelfde geval, en heb ook nog niks gevoeld, vind het wel lang duren, en onbewust maak je je dan toch zorgen.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier ook een placenta aan de voorkant en heb haar voor het eerst met 21/ weken gevoeld..

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier iemand met de placenta aan de voorkant. Ikzelf voelde de kleine voor het eerst met 19,5 week (plopjes aan de binnenkant, heel zachtjes). Met 20/21 weken voelde ik ze duidelijker en met 22/23 weken voelde vriendlief ze ook aan de buitenkant. En nu is het s'avonds net een zeeslagbad.
    Ergens vind ik het nu fijn dat het minder duidelijk te voelen is dan bij onze dochter, die stampte wat af vanaf 16 weken t/m 38 weken (daarna geen plaats meer om te stampen :D), en heb er gekneusde ribben aan over gehouden.

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik ook met 21 weken. 18/19 weken is niet laat hoor, dat is hartstikke normaal, vooral bij een eerste.

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ligt hij ook aan de voorkant maar ik voelde haar zelf al rond 16/17 weken. Zelf wist ik niet zeker of het de baby was, maar volgens de vk zeker wel. Aan de buitenkant kon je het pas na 20 weken voelen. En nu voel ik het heel veel aan de zijkant, aan de voorkant voel je nog niet altijd iets of heel zachtjes (in vergelijking met de zijkant dan) maar zie je mijn buik wel op en neer gaan. En ze heeft nog niet tegen mijn ribben geschopt, maar wel tegen m'n heup...
    De afgelopen weken wordt ze ook steeds drukker, is wel heel gezellig.

8. jm88

jm88 Lid

14 aug 2009
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik voelde de kleine rond 17/18 weken voor het eerst met de placenta voor....

9. Que

Que Niet meer actief

hier ook placenta aan de voorkant.

met 19 weken voelde ik duidelijk eerste schopje daarvoor voelde ik wel iets maar kon het niet duidelijk zeggen of het darmen waren of t kleintje.

10. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    ja ik ben ook benieuwd mijn placenta ligt ook aan de voorkant... ik weet niet meer hoe het bij mijn eerste zwangerschap was ..
    En ik ben nu 16 weken en ik zit er ook echt op te wachten en wordt er ook een beetje onzeker van dat ik nog niks voel.. maar ja komt wel weer goed..

xxx

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Bij mijn dochter lag ook de placenta voor. Ik voelde haar voor het eerst echt bewust met 18w4d:)

*nu ligt mijn placenta achter en ik voel duidelijk verschil! nu voelde ik hem al met 16 weken.....

12. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Met 11 weken voelde ik heel af en toe plopjes (vooral links).
    Met 12 weken zagen we dat de placenta voorligt, maar toen was het nog niet duidelijk waar precies.
    Met 14 weken voelde ik echte trapjes, weer vaak links.

En met 20 weken kwamen we erachter dat de placenta van boven naar beneden ligt en rechts van mijn navel, dus vandaar dat ik haar het meeste/duidelijkst aan de linkerkant voel :D
    Nu voel ik haar ook onder mijn navel en daarboven, maar rechts nog steeds geen trap gevoeld ;)

Overigens is dit mijn 4e zwangerschap. De eerste 3 had ik de placenta aan de rugkant zitten. Toen voelde ik de eerste met 16 weken, de 2e met 14 weken en de 3e met 13 weken.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kreeg bij de nekplooimeting te horen dat de placenta aan de voorzijde lag (eerste zwangerschap) en kreeg toen te horen dat het dan wel tot in de 22e week kon duren voordat ik wat zou voelen.
    Gelukkig niet zo lang hoeven te wachten... met 18 weken voelde ik voor het eerst beweging.

14. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    bij 18 weken voelde ik ik voor het eerst beweging waar ik echt zeker van was dat het de baby is, maar alleen helemaal onderin dus misschien dat placenta iets hoger ligt ? ik vindt het wel jammer want dochter was echt heeeeeeel erg bewegelijk dan zag je gewoon ledematen uitsteken, vond ik altijd zo geweldig! bij haar zat hij aan de achterkant wordt dit keer vast niet wat.

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik had bij mijn dochter ook de placenta voor en voelde pas met ruim 21 weken iets, dus zou me in eerste instantie niet te ongerust maken;.

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bij mij ligt ie ook voor. Ik voelde pas voor het eerst iets met 21,5 week. Dus net pas! soms is het wat duidelijker, soms weer niet. gisteren voelde ik bijv. helemaal niets en vandaag weer hele mini-kleine-plopjes.
    Dus zelfs ALS je wat voelt, blijft het nog onzeker haha!

17. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, en ik voelde het ook rond 22 weken pas. Heb ook eerst geen plopjes gevoeld, het waren opeens duidelijke schopjes, mijn man kon het ook gelijk voelen.

xxxx

18. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Hier voelde ik het rond de 21 weken voor het eerst, nu is meneer duidelijk aanwezig:D

19. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Ook hier de placenta aan de voorkant, de eerste plopjes voelde ik bij bijna 20 weken.

20. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hier ook de placenta voor en voelde de bekende luchtbelletjes vanaf week 13. Echte stampjes vanaf week 20 denk ik.

Deel Deze Pagina