Boertips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft moeite met boeren.
    Dit is nogal een probleem omdat hij tussen de voeding door steeds wilt boeren. Dan drinkt hij dus ook niet verder en gaat pas weer drinken na zijn boertje.

Maar soms kan het wel 15-30 minuten duren voor hij boert. En ja, dan ben ik dus altijd de volle 60 minuten bezig met de fles en daarna mag ik niet doorgaan omdat de voeding maar 1 uur na bereiding goed blijft.

Ik heb het geprobeerd met de difrax fles en de nuby fles.

Iemand tips?
    Boertips, en wellicht betaat er een flesje waarmee je makkelijker boert?

2. misa

misa Niet meer actief

Dit doe je vast allemaal al, maar ik denk toch even mee:
    rechtop tegen je aan houden
    rechtop zitten
    kloppen op de rug
    beetje bewegen van zit naar lig (snap je?)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Alleen dat bewegen van zit naar lig kende ik nog niet.

Verder doe ik wrijven op de rug
    kloppen op de billen
    hem iets voorover laten hangen (heeel iets) met zijn borst op mijn hand en dan zachtjes kloppen op de rug.

Tja, soms komen er ineens 3 boertjes heeel makkelijk (meestal de 1e keer boeren tijdens een fles) maar daarna is het drama.

4. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    De van zit naar lig-tip werkt hier best goed!
    Verder kun je proberen om hem op schoot te laten zitten en een of beide armpjes even omhoog te doen. Ook kun je proberen om hem op schoot zachtjes te 'hobbelen', dan heb je kans dat er lucht vrijkomt.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier hielp het ook goed om hem met zn buikje op je onderarm te leggen, net als dat je met krampjes ook doet. Daarnaast zijn wij na een aantal weken overgestapt van de difrax na aventfles dat scheelde ook een hoop boerellende en krampen, maar dat kan ook weer de leeftijd zijn geweest, moeilijk te zeggen dus.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze zoon boerde ook heel moeilijk, tot de kraamhulp (gelukkig hadden we de oplossing snel!) ontdekte dat het hem wel lukte als je van beneden naar boven over zijn rug klopte ipv wreef. Ik moest er even mee oefenen, maar het werkte echt. Overigens moesten we, naarmate hij groter werd, steeds harder kloppen ;)
    Misschien heb je 't al geprobeerd, maar anders is het het proberen waard...

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Met avent heb ik hele slechte ervaringen met mijn dochter. Het was onmogelijk voor haar om er goed uit te drinken. Ze zoog te krachtig denk ik voor die flessen.

Mijn zoontje is heeeeel anders, die is eerder lui.. zuigt niet krachtig en doet er niet extreem veel moeite voor (alleen in het begin).

Maar ik durf de avent nu niet meer te kopen.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik klopte juist altijd van boven naar beneden... Hmm... van beneden naar boven klinkt logischer idd.

Bedankt voor de tips en alle tips zijn welkom hoor! Hij slaapt inmiddels voor de nacht maar morgenvroeg ga ik het gelijk proberen!

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Toen Tim moeite had met boeren gaf mijn moeder de tip om hem over mijn schouder te laten hangen. hij leunde dus met zijn borst bovenop mijn schouder. en inderdaad klopjes geven.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Inderdaad van beneden naar boven wrijven en kloppen.
    Hier komt het boertje soms ook wat moeilijk. Ik leg haar ook wel eens even op haar buik. Als ik haar daarna weer oppak komt de boer vaak alsnog.
    Of ik ga even lopen met haar rechtop. Door de beweging komt het ook sneller los.

11. Anice

Anice Niet meer actief

Flessen van Dr. Brown zijn speciaal gemaakt om het minimale aan lucht binnen te krijgen tijdens het voeden zodat het boeren bijna niet mee nodig is. Ze zijn wel iets duurder maar supergoed.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar ja, dat zijn de meestel flessen toch tegenwoordig?
    De nuby heeft ook een goed ventilatiesysteem waarbij ze niet hoeven te boeren volgens de kraamverzorgster die ik had. Maar mijn zoontje wilt dus perse wel boeren. En dan gaat het een heel stuk moeilijker.

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Om de fles te maken moet je erg schudden, toch? Daardoor komt er ook veel lucht in de melk! Dus zo weinig mogelijk schudden, daarna de fles een minuut zachtjes op tafel tikken en even laten rusten, zodat die lucht kan ontsnappen voordat hij gaat drinken.

Ik hield haar ook vaak andersom schuin, rechtop en dan van links naar rechts wiegen. Evt op je schouder, en dan doordat jij wiegt van links naar recht. Vrij lang schuin houden, niet te snel wiegen, bijv een of twee seconden.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar ik denk dat je eigenlijk echt moet laten kijken naar waarom je kindje zo slecht/langzaam drinkt?! Een uur over een fles is niet goed hoor, misschien is er wel iets mis met zn tongriempje ofzo?

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik weet ook niet hoe dat komt. Ga vandaag eens een avent fles halen maar hij heeft bij elke fles hetzelfde probleem.
    Hij drinkt eerst de helft meestal en dan wil hij niet meer. Na het boeren drinkt hij wel weer. Maar de 2e helft van de fles gaat echt in kleine etappes en ik moet hem ook echt wakker zien te houden.
    Hij is zowiezo absoluut geen gulzige drinker, hij drinkt heel lui..
    Hierdoor zit zijn mondje snel helemaal vol met melk en dan heeft hij weer moeite met doorslikken.

Maandag ga ik naar het cb voor de 1e afspraak en ik zal gelijk eens even vragen of hun naar het tongriempje willen kijken.
    Kan je dat zelf ook zien?

16. misa

misa Niet meer actief

Vind ik trouwens een raar advies. Ga zelf maar eens een hele lading in één keer drinken, dan wil je toch ook even een pauze? Maar goed, dat is mijn mening. :)

Avent zou misschien kunnen helpen. En wat gezegd is over de dr brown: kan ook zeker helpen. In principe hebben alle flessen een goed luchtsysteem, maar deze werkt toch echt heel anders.
    Is zo'n 2 a 3 euro duurder dan de difrax. Maar ja.. alle babyspul is duur he!

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik geloof niet zo in flessen waarbij ze niet meer hoeven te boeren.
    Zelfs bij de bv waarbij onze dochter heel rustig dronk kwam er daarna altijd nog wel een boer, laat staan bij een fles.
    Ik geloof wel dat er bij de ene fles meer lucht naar binnen komt dan bij de andere.

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij hadden de Dr Brown fles en om haar te laten boeren zetten we haar rechtop op een knie/been dan duim en middelvinger onder haar oksels ter ondersteuning en haar kinnetje steunde tussen wijsvinger duim, snap je het nog? Zo deden ze het in het ziekenhuis en bij onze dochter werkte dat goed. En dan rustig op rugje wrijven e/o kloppen. In het ziekenhuis draaiden ze haar bovenlichaampje ook wel eens rustig "rond" (terwijl ze rechtopzat zoals hierboven beschreven) als er een boertje vastzat. Ik vond dit in het begin allemaal raar uitzien haha maar het werkte perfect en thuis hebben we het ook zo gedaan.

19. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat hier goed helpt bij het laten boeren is gewoon rondlopen. Dan hobbel je automatisch een beetje met je kindje en komen ze vanzelf (althans hier). Succes!

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Misschien is de fles ook wel gewoon te veel voor hem, niet elk kindje drinkt dezelfde hoeveelheid, toch?

Hoeveel flessen van hoeveel geef je? Het zegt mij niets, maar er zijn hier vast wel kv mama's die daarover kunnen meedenken :D

Een boertje halverwege lijkt mij heel normaal, letten op schudden van de fles en de boer-tips zodat dat boertje wat makkelijker komt, maar als hij daarna gewoon niet (veel) meer wil drinken past het misschien meer bij hem om bijv 3/4 van de fles te drinken. En dan merk je vanzelf wel als hij wat eerder weer een (kleinere) fles wil en kun je zo beter op zijn behoeftes inspelen.

Deel Deze Pagina