11 weken - Minder slapen & meer voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mini25, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    De kleine is nu inmiddels 11 weken en ineens slaapt hij (veel) minder. Normaal gesproken deed ik hem na z'n voeding, kroelen en spelen naar bed. Dan sliep hij tot z'n volgende voeding, maar nu wordt hij meestal na een uur/ anderhalf uur alweer wakker. De ene keer heeft hij dan ook direct weer honger, en de andere keer ligt hij nog makkelijk een uur in de box te "spelen" voordat hij voor z'n flesje komt. Qua voeding kom ik dus soms ook niet helemaal uit op een dag, omdat hij vaker komt.

    Hoort dit een beetje bij deze periode? Of kan ik iets doen om hem langer door te laten slapen?

    Qua flesvoeding... Hij is 5,3 KG en krijgt 5 x 150/5 cc... Als ik niet uit kom krijgt hij soms 120/4 of 90/3 extra. Moet voldoende zijn lijkt me.
     
  2. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Je baby gaat gewoon steeds langer wakker zijn. Een uur tot anderhalf uur slapen is echt niet gek hoor.
    Hoelang is hij wakker tussen de voedingen?
    De hoeveelheid lijkt mij prima
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik zou hem denk ik wat langer ophouden na een voeding. Dus niet verschonen, fles, kroelen en naar bed, maar gewoon nog even spelen tot hij moe is. Hier heeft zoontje nooit van voeding tot voeding geslapen overigens, maar kon op die leeftijd echt wel 1,5 uur achter elkaar wakker zijn (incl. fles drinken dan). Als hij dan daarna 1,5 uur of misschien iets langer pakt doordat hij goed moe is, kom je ook weer wat beter uit misschien met de flessen?
    Qua voeding krijgt hij naar mijn idee inderdaad voldoende. Hier gingen we toen net over op 180/6, maar zoontje woog toen al een kilo meer. Dus zou nog op 150+5 blijven, dat is prima voor z'n gewicht.
     
  4. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Bedankt voor de antwoorden.

    Ik hou hem vanaf het moment dat hij wakker wordt ongeveer 1-1,5 uur wakker en kijk dan naar de signalen van moe worden en leg hem Walker op bed en dan slaapt hij vanzelf in. Maar hij wordt dan ook binnen 1-1,5 uur weer wakker waardoor er dus meestal 3-3,5 uur tussen een voeding zit in plaats van 4. Dan kom ik meestal niet uit met de flesjes en geef ik dus later op de avond nog een 6e fles.
     

Deel Deze Pagina