11 weken, moet ik mijn baarmoeder kunnen voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pien15, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi allemaal,

Ik lees op diverse sites dat je vanaf een week of 11 je baarmoeder zou moeten kunnen voelen, als je op je rug ligt en dan ergens boven je schaambeen zou je dan iets van een harde rand of een bolletje moeten voelen. Nou ik heb het geprobeerd en heb overal gedrukt, maar volgens mij voel ik toch echt niets.
    Ik maak me daar niet al te druk over (dat doe ik in z'n algemeen wel ;)), maar zijn er nog andere tips of moet ik nog even geduld hebben of hoeft het niet perse een harde rand te zijn? Mijn buik is wel ietsje dikker dan normaal, maar dat is ie al een paar weken en zie nog niet echt verschil t.o.v. 8-9 weken ofzo. Zijn denk ik toch m.n. mijn darmen die je nu ziet en voelt.
    Ik snap sowieso niet waarom je een rand zou moeten voelen, heb wel wat plaatjes op internet gezocht om te zien hoe het anatomisch in elkaar moet zitten, maar snap het 'rand' verhaal dan nog niet zo...
    In elk geval: wat is jullie ervaring met de baarmoeder voelen? Is het raar dat ik nog niets voel? Ik heb met 14 weken pas weer een afspraak bij de vk dus die kan ik het ook nog niet vragen wat ik zou moeten voelen...

Ik voel sowieso bar weinig van mijn zwangerschap. En de laatste dagen nog minder dan het weinig wat ik dan nog voelde... Heb gelukkig 3 goede echo's gehad (laatste met 10 weken). Maar dat is eigenlijk het enige waardoor ik voor mijn gevoel bevestiging heb van mijn zwangerschap. Ik klaag verder niet over het feit dat ik geen klachten heb, maar ik blijf na al die jaren te hebben moeten wachten, gewoon nog wel erg onzeker over de zwangerschap.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik kan heel kort zijn; nee met 11 weken hoef je niet je bm te voelen. Iedere zs is anders en de een gaat de breedte in en de ander in de hoogte....

En de kwaaltjes zeggen helemaal niets... Ik voelde me met 11 weken ook super, helemaal niet zwanger. Kan er nu niet meer omheen... Buik zit in de weg en de kleine man is flink actief

Komt allemaal goed!

Boys2 vindt dit leuk.
  3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik voelde bij de eerste ook niks tot een week of 13 toen kwam die 'rand' pas, zodra je hem krijgt (en geloof me je krijgt hem!) dan snap je die 'rand' pas haha :) je hoeft nog Niks te voelen nu hoor!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee hoor, ze zeggen trouwens dat je pas vanaf 12 weken de rand van je baarmoeder zou kunnen voelen, dus ook na 12 weken MOET je het niet voelen maar KAN je het beginnen te voelen.

5. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    ik had zelf ook met zn 12 a 13 weken pas dat ik het voelde..
    alleen als ik op me buik lag voelde ik het vanaf een week of 10.. dus heb zeker 3 weken lekker op me buik geleden :D

6. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik kon t pas later voelen hoor! Zo laag is de rand nog heel moeilijk te voelen maar hij wordt vanzelf duidelijker voelbaar.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik voelde het ook pas later. Rond de 13-14 weken geloof ik.

Wat bij mij wel hielp, was van boven naar beneden aftasten. Dus vanaf je navel en dan naar beneden gaan richting je schaambeen. Op een gegeven moment voelde ik wel echt een soort rand en werd de structuur van mn buik anders (harder).

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dit precies :)

Deel Deze Pagina