Heeft iemand voor mij de briljante smoes waarom ik ineens uit het rooster ben gehaald voor de nachtdiensten, maar nog wel gewoon werk? Chef weet het uiteraard, maar ik heb niet zo'n zin het andere collega's te vertellen. Ben nu zo'n beetje vijf weken en heb de cyclus hiervoor een miskraam gehad. Wilde daarom per direct geen nachtdiensten meer.
Oei lastig... Je man moet een tijd de nacht in? Waardoor je geen oppas voor de kids hebt... Al denk ik dat je collega's het snel in de gaten hebben. Gefeliciteerd trouwens. Hopelijk blijft t goed gaan
Ja ook vrij irritant dat m'n beste vriendin ook collega is... Die gelooft er geen barst van dat m'n man in het buitenland ofzo is. En op werk weet bijna iedereen dat onze oppas bij ons in huis woont. Maar kan misschien nog wel een waterdicht verhaal bedenken over dat-ie ziek is ofzo... Verder ook helemal niet belangrijk ofzo, maar ik sta altijd zo snel met mijn mond vol tanden. Ben echt een heel slechte lieger.
Waarom zeg je momenteel niet dat je het even niet trekt en in overleg dit tijdelijk is? Je liegt niet maar houdt een klein detail van het verhaal nog even achterwege
Dit dus! Je kunt zeggen dat er privé dingen spelen ('niet ernstig hoor!') en je daarom een tijdje rust moet nemen? Roep maar wat. Ik zou meteen een rode kop krijgen waarschijnlijk
Je hebt een slaapstoornis ontwikkeld? En moet daardoor een tijdje een regulier dag-nachtritme aanhouden?
Je zegt gewoon dat je al een tijd chronisch vermoeid bent en dat je in overleg met de ha en de chef besloten hebt om even geen nachten meer te draaien.
En jawel, daar kwam de collega die wist dat we in eerste instantie samen op het rooster stonden. "Waarom ga je die nachtdiensten niet doen?" Ietwat gestotter maar ik wist er toch redelijk overtuigend uit te persen dat dat op dit moment even beter voor mij is. En gelukkig is het een collega die helemaal niet houdt van praten over privé, dus hij vroeg niet door.