Onderzoek naar miskraam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door iMum, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Zijn hier mensen die meerdere miskramen hebben gehad en hier onderzoek naar hebben laten doen?
     
  2. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    ja wij hebben dat laten doen. Na twee vroege miskramen en twee missed abortions. Kwam helemaal niets uit. Alles wat goed. Werd ons van tevoren ook verteld. Dat er bij de meeste stellen helemaal niets uitkomt.

    Er is chromosoom onderzoek gedaan via het VUmc. Amper 2 maanden later was ik blijvend zwanger. Let wel dat chromosoomonderzoek ontzettend veel geld kost. 1800 euro in totaal. Mijn vriend was even vergeten dat hij zijn eigen risico had laten verhogen dus die moest er flink aan.
     
  3. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Na 2 miskramen is bij mij een bloedonderzoek gedaan. Hieruit is een stollingsafwijking naar voren gekomen (Factor V Leiden). Door de gehele zwangerschap Fraxiparine te spuiten heb ik 3 gezonde kinderen gekregen.
     
  4. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Hier ook na 2 miskramen onderzoek gehad en kwam ook een stollingsafwijking uit. Daarna 2x blijvend zwanger, maar net weer een miskraam gehad. Dus ook gewoon pech.
     
  5. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Dit inderdaad! Wij hebben ook chromosomen onderzoek laten doen en het kost je inderdaad je eigen risico. De kans dat daar iets afwijkends uitkomt is zeer klein, dus ik zou daar zeker niet mee beginnen.
     
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervaring, maar ik weet wel dat het belangrijk is om te kijken of de homocysteine waarde verhoogd is. Dit kan een oorzaak zijn van herhaalde miskramen..
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een mk gehad en ivm
    rare manier van lopen is vruchtje en placenta alles meteen onderzocht voor oorzaak.
    Ik was 11wk zwanger , had hoofd koorts (41+), compleet uitgedroogd en werd opgenomen in het zh. Voor zekerheid echo en bleek die dag het hartje gestopt volgens de meting.
    goede echo 5/8 en 10 WK. Dus kwam echt als een klap.
    Moest eerst paar dagen aansterken maar door zwangerschap bleef ik overgeven :( en
    aangezien hcg maar bleef stijgen werd curretage geadviseerd en meteen onderzoek. 800cc bloed verloren en nog extra dag opname ivm twijfel bloed transfusie.
    Nog altijd blij mee want dit gaf me veel rust in de volgende zwangerschappen.
    Rode hond bleek hier de oorzaak en was in zwangerschapsweefsel geslagen. Kindje is ziek geworden door de placenta en daardoor bezweken . Ook mijn zeer hoge koorts icm uitdrogen is niet goed geweest .
    Kindje bleek verder gezond, een xy en daarna nog 2 mooie kindjes gekregen. Zh heeft alles zelf betaald omdat ze het wilde gebruiken in onderzoek . Met mijn toestemming uiteraard.

    Sterkte
     
  8. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ze doen pas ECHT onderzoek na 2 late (13+wk) miskramen of 3 vroege.

    Ik heb gezonde dochter-miskraam 14.7wk (hartje gestopt)-gezonde dochter - miskraam 15.4wk (hartje gestopt)-momenteel net 16wk voorbij.
    Alle twee miskramen onderzoek placenta, abductie baby, onderzoeknavelstreng. Er bleek niet direct iets wat aanwijst op afwijking of bloedpropt etc.

    ik zal opnoemen wat ze moeten doen na twee Late miskramen. eventueel kan je dat aanvragen als ze meewerken. Met vroege miskramen ligt het iets ingewikkelder maar het zijn ook al die onderzoeken mogelijk:
    - algemene bloedonderzoek
    - bacteriële Vaginale infecties kweekje waaronder bacteriële vaginisme
    - schildklier
    - vitamine d
    - homocyctine (waardes foliumzuur, b12 etc bepaling)
    - stollingszieke antifosfolipidensysndroom
    - iets van 6/7 stollingsmutaties in genen (genetische stollingsmutaties)
    - dna partners
    - dna navelstreng
    - karyotipering
    - bij zwangerschap nogmaals alle kweekjes, bloed vitamines d, vroege 15wk suikertest

    meestaal vinden ze echt altijd iets maar dat wil niet zeggen dat het oorzaak was. Bij mij is het volgende gevonden maar niet de duidelijke oorzaak: afwijkende dna draagschap (unieke maar niets zeggende); te lage vitamine d (ik slik nu 35mg p dag), mogelijke bacteriele vaginose (ik heb preventief ab keur gekregen), genetische stollingsmutatie Factor 2 (trombofilie vorm).

    ik heb nu vanaf hartactie wekelijke echo en controle (miskraampoli werkwijze), slik aspirine vanaf 10wk dat niet ivm mijn stollingsafwijking maar voor de goede doorbloeding placenta en de ontwikkeling hiervan wat ook lijdt vaak tot pre eclampie (placenta problemen).


    *vaak is het als het vroeg is aanleg/celdelingfout en als het herhaalt zich dan vaak stollingsproblemen. Het onderzoek laten doen en welkehangt dus echt hoevaak heb je MK gehad en welk termijn. Met stollingsproblemen kans is enorm dat je naast de miskramen ook gezonde kinderen kan krijgen daarom doen ze daar vrijwel niets tegen/over minst je trombose in familie hebt of zelf gehad en minst het is over ASP gaat
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ja wij hebben 2x alle onderzoeken laten doen. Heb 2x in de categorie herhaalde miskramen gezeten. Er is bij mij ook 2x iets uitgekomen. Zonder ziekenhuis had ik geen kinderen gekregen.

    min Nederland heb je recht op onderzoek naar herhaalde miskramen na 3 miskramen op rij. Echter zijn er steeds meer artsen en zkh die het ook na een 2e mk al willen doen. Of als je meerdere miskramen en al een gezonde zwangerschap gehad gehad hebt.

    Er is op Facebook een besloten groep herhaalde miskramen. Daar vind je echt alle info over oa onderzoek.
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Sorry meestal laat ik t gaan maar sommige dingen in je reactie kloppen echt niet.
    Als je het niet zeker weet kun je bepaalde adviezen beter niet geven..
     
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ho welke dan? Ben je toevallig een arts?
    Zeg dan gelijk wat niet klopt toch, kan TS zelf beslissen wat klopt en niet en google bestaat ook nog en beste is gewoon arts raadpelegen en geen forum:roflmao:
     
  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Als je dat via miskraampoli doet geloof dat het niets kost. Of dat had bij mij te maken met termijn/bevalling in ziekenhuis? Ik en mijn partner hebben niets hoeven betalen in 2016 en 2019 in verschillende ziekenhuizen van alle onderzoeken (ook dna en karyotypering zit erin) ook eigen risico niet eens volgens mijo_O
    Altijd handig het navragen bij de arts eerst misschien voordat het inderdaad zoveel geld gaat kosten:eek:
     
  13. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    ik had op internet even gekeken wat het zou kosten al waren die bedragen wel wisselend. Maar dat het zo duur zou zijn dat wisten we echt niet. Als je 2 missed abortions achter elkaar hebt met een incomplete opgewekte miskraam en alsnog een curretage zonder narcose dan wil je gewoon dat het nagekeken wordt. Het was gewoon ellende en een emotionele achtbaan. Stollingsonderzoek kon nog niet. Moest daar drie maanden voor wachten na de miskraam.

    aanvraag dna en karyotypering ging gewoon via gyn. Ik vind het een fantastische kerel maar eerlijk gezegd had ik het fijn gevonden als hij iets over het tarief had gezegd. Niet dat hij de prijs zo uit zijn hoofd weet maar meer van ‘let op er komt bijna nooit iets uit en is wel erg prijzig’ Weet wel dat het zijn plicht niet is maar toch.
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    ze doen pas echt onderzoek na 3 miskramen. Klopt niet. ( staat in ieder patiëntenfolder op Google)

    dat er bijna altijd wel iets gevonden wordt klopt al helemaal niet. De kans dat er iets uitkomt is echt maar klein.

    De kans op een goede zwangerschap is enorm groot MET stollingsproblemen. Dat klopt echt niet. Dat dat bij jou zo is geldt niet voor alle andere stollingsziekten. Bij lange na niet zelfs.

    Dit zijn geen dingen die je moet zeggen Als je het niet zeker weet.

    Jouw ervaring is geen feit en zo speel je het wel.
     

Deel Deze Pagina