11 weken, verdikte nekplooi 8mm en vocht rondom hoofdje foetus

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Stemine, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Stemine nu al een vechtertje! Dat zal sowieso een straffe madam worden!! We duimen mee voor een goede 20w echo :)

Stemine vindt dit leuk.
  2. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Wauw wat een wonder! En wat een vechter is jullie dochtertje. Ik hoop op een goede 20 weken echo!

Stemine vindt dit leuk.
  3. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Wauw.. Ik hoop mee op een goede 20 weken echo!!!!

4. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Wauw wat een bijzondere wending! Ik hoop dat jullie een goede 20 weken echo krijgen!

liefs

Stemine vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Hier duimen we mee met jullie! Ik schrok me rot bij dit topic. Blij dat er positievere geluiden zijn inmiddels...jemig.

Hygroma colli weten we alles van helaas. Mijn handtekening zegt voldoende maar wees gerust wij zaten qua beeld echt tegenovergesteld op jullie laatste. Bij ons was t alleen nog een kwestie van wanneer, zo grim. Ook zonder onze tussenkomst en dat bleek ook achteraf.

Probeer jezelf niet kapot te bijten op alles van Turner. Je zal denk ik nog wel bij de geneticus komen? (hadden wij als optie maar geen behoefte meer aan) Er is daarnaast ook een patienten/lotgenoten vereniging in Nederland vermoedelijk kan die alle vragen die je hebt beantwoorden en zelfs je al van informatie kan voorzien nog voordat jij de vraag hebt bedacht omdat zij al weten waar je evt tegenaan zou kunnen lopen. Waarschijnlijk heb je daar ontzettend veel aan als je nog informatie zoekt.

Even zo goed, we denken aan jullie en duimen voor jullie dat de kleine meid iedereen positief blijft verbazen, niet alleen met de 20 weken echo maar ook verder.

Stemine vindt dit leuk.
  6. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Ik heb inderdaad morgen een afspraak met een geneticus ivm Turner Syndroom. Ik hoop een beetje meer info te krijgen. Op het internet zijn zoveel uiteenlopende gevallen van Turner, dus dat is heel moeilijk me daarop te baseren.

Wat ik wel vond was dat meisjes met TS, die hygroma colli ontwikkelen tijdens de zwangerschap, slechts 1% kans hebben om te overleven tot aan de geboorte. Het feit dat het vocht is weggetrokken geeft ons hoop en kracht om verder toe te leven naar de uitgerekende datum. Ook al kunnen de artsen me geen garanties geven. Ook dat er tot nu geen hartafwijking werd ontdekt , de niertjes, blaas en maag er telkens goed uitzagen bij elke echo (en heb er al veel gehad) daar put ik ook hoop uit!

Wij zijn van België dus ik heb geen idee als er groepen bestaan die meer info kunnen geven over TS. Er is wel een turner polikliniek in Gent, maar dat is toch een hele afstand van waar wij wonen. Hopelijk krijg ik dus morgen alle info die we nodig hebben!!

Aan iedereen: bedankt voor jullie mooie berichtjes, het is fijn te weten en te lezen dat zoveel mensen mee hopen op een positief verhaal en een gezond meisje in juni!!

Tan89, Louise11110, mimi1988 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. PluisM

PluisM Actief lid

11 aug 2019
    164
    259
    63
    Vrouw
    Heel bijzonder.. maar poeh wat een achtbaan waar jullie in zitten en in hebben gezeten, vooral geestelijk. Maar wat geweldig dat de organen in orde lijken, dat het vocht is weggetrokken, de verdikte nekplooi steeds kleiner wordt. Echt een wonder!

Clueless01 en Stemine vinden dit leuk.
  8. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Wauw, wat een ontzettend bijzonder beloop! Jullie vliegen alle kanten op tussen hoop en vrees... Veel sterkte en ik duim voor prachtige echo's en een zo gezond mogelijk meisje voor jullie.

Stemine vindt dit leuk.
  9. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Wouw wat een fijn bericht zeg!! Hoop dat deze lijn zich gewoon doorzet!!

Stemine vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Je moet de patientenvereniging hebben, vaak zijn er in de regio's ook wel locaties waar zij terecht kunnen. Of telefonisch consult/videobellen. Arts is een arts, die kan je prognoses geven en vanuit medisch oogpunt meer informatie, vaak ook wel vertellen wat je kan verwachten maar een moeder/ouders met een kind met Turner of een (jong)volwassene met Turner kan je een heel andere kijk er op geven. Al is t maar telefonisch of spreek je af in een rustig restaurant rond lunchtijd met een koofje voor wat meer privacy dan wel een park oid.

Ik moet een jaar graven in mn geheugen, maar volgens mij was stabilisatie en vermindering van de hygroma colli een positief teken. Het was niet zalig makend maar ik weet wel dat het een van de punten die wij ook op ons lijstje hadden staan die meetelde in ons besluit.

Helaas ging t bij ons alleen maar meer meer meer en was er aan alle kanten schade die al aardig in begonnen te hangen dus ik kan je niks voorspellen vanuit ervaring (wij hadden ook een andere aandoening).

Stemine vindt dit leuk.
  11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik ‘ken’ iemand van de Turner stichting uit Nederland. Zij heeft het zelf ook. Mocht je er behoefte aan hebben, kan ik je altijd in contact brengen met haar.

Hoe was de afspraak dinsdag bij de arts?

Stemine vindt dit leuk.
  12. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jeetje wat een verhaal!!
    Wat een wonder. Ik hoop zo dat het goed afloopt.
    Liefs

Stemine vindt dit leuk.
  13. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Je mag mij altijd een pb sturen met haar gegevens (als zij het zelf ook ziet zitten natuurlijk)
    Dankjewel!

De afspraak bij de geneticus was echt heel leuk (vreemd woord misschien in dit geval) maar het deed me echt goed. Iemand die zei dat we de juiste keuze hadden gemaakt ivm het nog niet afbreken van de zwangerschap. Turner is zeker mee te leven. en het allerbelangrijkste vond ik: een hart- of nieraandoening is ofwel aangeboren, ofwel onbestaande. Dat geeft me rust. Als er op de 20-weken echo geen afwijking wordt gezien, mogen we uitgaan van een gezond turner meisje! Dat is echt al heel veel waard!!

Dus we blijven nu nog wat in angst afwachten tot de 20 weken echo op 28 januari. Als het dan goed is, wil ik graag beginnen genieten van de zwangerschap (als dat mogelijk is) en als het niet goed is, geven we haar alsnog het mooiste afscheid dat we kunnen!

Ella1988, Doublemom, Secretangel en 12 anderen vinden dit leuk.
  14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.276
    5.872
    113
    Vrouw
    Knap hoe jullie hier mee omgaan! Ik duim ontzettend hard mee dat jullie “goed” nieuws krijgen de 28e en dat je eindelijk mag en kan gaan genieten van je zo gewenste zwangerschap en aankomende dochter! Heel veel succes en sterkte de komende weken.

15. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Heb je verhaal gelezen wat een rollercoaster! En wat fantastisch dat deze vooruitgang er is! Hoop zo dat alles goed blijft gaan en een mooi kindje in juni :)

Stemine vindt dit leuk.
  16. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wauw wat een verhaal @Stemine en wat zijn jullie sterk.
    Ik duim voor een hele goede afloop.

Stemine vindt dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een vriendinnetje van me is in september bevallen van een turner meisje. Tot nu toe is ze helemaal gezond op haar voetjes na waar een soort vocht of zo in lijkt te zitten.

Het kan ook echt meevallen. Voor mn vriendin haar meisje zal de toekomst echt uit moeten wijzen wat de Turner met haar doet. Hart, nierern en heupen zijn normaal

Sterkte en hopelijk snel goed nieuws

Stemine vindt dit leuk.
  18. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik duim met je mee voor n goede echo!

Stemine vindt dit leuk.
  19. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Heel veel succes bij de 20 weken echo. Duim op een hele mooie fijne echo!

Stemine vindt dit leuk.
  20. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

@Stemine Hier een stille meelezer. Door ervaring in de dichte vriendenkring, laat jullie verhaal me niet onberoerd en denk ik veel aan jullie. Ik hoop dat jullie morgen een goede 20-weken echo hebben! Je spreekt met zoveel liefde over jullie meisje. Ze had zich geen betere ouders kunnen wensen!

Stemine vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina