Wel of geen menstruatie na bevalling?!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sammie88, Sep 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    19 Augustus ben ik bevallen en heb totaal 3 dagen redelijk gevloeid, en na 8 dagen was dit helemaal over.
    Daarna heb ik bijna 2 weken lang bijna niks verloren, hooguit 1 bruin drupje op een dag, soms niks.
    Nu verloor ik afgelopen vrijdag precies 3 weken na mij bevalling 's avonds ineens behoorlijk helder rood bloed met wat stolseltjes
    dit was ook zaterdag het geval en aangezien het bloeden vrijdag pas laat in de avond begon ben ik zaterdag avond begonnen met de pil als dag 1.
    Heb wel al ruim 1,5 week zeurende buikpijn, menstruatiekrampen.
    Nu verloor ik gister ochtend nog maar een enkele druppel maar sinds gister middag ineens onwijs veel vruchtbaarslijm!
    Ook vandaag weer behoorlijk vruchtbaarslijm en steken in mijn lies.

Maar nu is mijn vraag, ben ik nou ongi geweest, of is het bloedverlies restanten van de bevalling die eruit gekomen zijn doordat de baarmoedermond door de eisprong weer open is gaan staan?

De verloskundige in het zkh zei mij zaterdag dat ik er vanuit kon gaan dat ik weer menstrueerde, maar dat was voor het vruchtbaar slijm.

En vanaf wanneer is de pil nu betrouwbaar?
    Niet dat we al vrijen, want dit wouden we pas weer gaan proberen na de stopweek (advies van zkh was namelijk na 6 weken).

En moet ik nu gewoon de pil door blijven slikken tot de stopweek en na de stopweek weer verdergaan?

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik kan het helaas ook niet met zekerheid zeggen maar ik zou er ook vanuit gaan dat het je menstruatie was. Blijft gewoon doorgaan met de pil. Het kan zijn dat je tussentijds nog bloedverlies kan hebben, blijf gewoon door gaan met d epil, in de stopweek zal je menstrueren en daarna start je met strip 2, deze strip mag je weer als betrouwbaar beschouwen,

Imke

Share This Page