40.5 weken en geen voortekenen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dimpel, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Zoals de titel het al zegt ben ik vandaag 5 dagen na men uitgerekende dag en heb ik totaal geen voortekenen dat de bevalling er zit aan te komen.

Heb laatste weken al tegen iedereen gezegd dat ze naar mijn gevoel wel wat later zal zijn, wat dus ook blijkt. Dacht dit wel al omdat ik totaal geen voortekenen van bevalling ervaar. (Harde buiken? Menstruatie-achtige pijn? Voorgevoel? Slijmprop verliezen?)

Nuja, rapper last in men bovenbenen bij lang rondlopen en staan, maar dat lijkt me ook geen voorteken. Soms het zuur, en rap in slaap vallen om dan rap terug wakker te worden...

Wat me verbaast is eigenlijk dat ik me lichamelijk nog zo fit voel en dan zit de schrik er ook in dat het kindje nog lang niet van plan is om af te komen.
    Gisteren bij de gynaecoloog geweest en na een onderzoek zei hij ook van toch nog even af te wachten (alhoewel hij eerst vermeldde dat hij geen week overtijd wou laten gaan ivm meer nadelen dan voordelen?).
    Het inleiden zou niet ideaal zijn nu aangezien dat baarmoedermond nog juist iets te hoog lag...

Ik vrees een beetje voor de inleiding omdat zowel men ma als schoonma daar slechte ervaringen mee hebben :( .. (bij hun was het kindje ook nog niet genoeg ingedaald maar gingen ze anders te ver overtijd gaan)

Iemand zelfde ervaringen? Tips?

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hier bij m'n eerste ook 6 dagen over tijd gegaan. Had ook helemaal geen voortekenen. Voelde me zo goed dat ik dus voorstelde om het eens met sex proberen op te wekken. Daarna voelde ik me nog niet anders, maar in de avond begonnen uit het niets de krampen. En een paar uur later was onze zoon geboren!

3. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje is spontaan gekomen na 10 dagen over tijd te zijn. Ook geen voortekenen, wel een supersnelle bevalling.

Mijn dochter is na 11 dagen gehaald door een inleiding. Weer geen voortekenen. Had wel al een aantal cm ontsluiting. Na het aansluiten van het infuus was ze er binnen een uur. Heb 20 min echt pijn gehad.

Voor mij dus geen negatieve ervaringen...

4. rums

rums Niet meer actief

Ik had ook totaal geen voortekenen niets nada noppes! Op verzoek ingeleid bij 41.5.

En mijn baarmoedermond was nog niet verweekt bij 41.4 wel gestript toen.
    Maar inleiden als de baarmoedermond nog niet verweekt is heeft niet mijn voorkeur omdat ze dan eerst alles uit de kast moeten halen om dat zover te krijgen en daar kan dagen overheen gaan.

Verder geen tips behalve dan afwachten :(

Sterkte met wachten!

5. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ik ben ingeleid bij mijn bevalling en dat ging prima. Heel geleidelijk werden de weeën heftiger, binnen zeven uur was mijn zoon er. Ik had wel al een paar cm ontsluiting, dat scheelde denk ik wel.
    Ik snap dat je inleiden niet zo ziet zitten, misschien moet je het daar nog even over hebben met de gyn?

6. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook met 40 en 6 nog niets! Om 12 uur smiddags gestript, 12 uur later begonnen weeën en weer 12 uur later was mijn zoon er!
    Kan dus zomaar beginnen. Ik was ook nog fit, maar had geen zin meer :) zou twee dagen later naar ziekenhuis gaan om over inleiding te praten.

Succes en sterkte!

7. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik ben vandaag 41+1 of 40+6 (er zijn bij mij 2 12 weken echo's gemaakt met 2 dagen verschil... haha)

Heb ook nog totaal nergens last van, inderdaad alleen kan ik niet meer zo goed en lang lopen als eerst, maar buiten dat NIKS! Geen harde buiken, geen menstruatiekrampen of wat dan ook... ook bv. veel naar de wc moeten of andere dingen die ik dan lees waar anderen last van hadden heb ik geen last van...
    Bij mijn moeder kwam het ook wel uit het niks, maar goed... ik begin het wachten nu wel ook een beetje beu te raken.
    Word maandag gestript als dat mogelijk is, maar goed... we zullen zien. Heb wel voor dinsdag ook een afspraak staan bij de gyn om een mogelijke afspraak voor inleiden te maken... maar het duurt allemaal zo lang!!
    Ik probeer het voordeel van de extra vrije dagen nu maar steeds in mijn hoofd te houden :)

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dat zegt volgens mij niets. Ik ben bevallen met 41.1 weken en had geen enkele aanwijzing. Baarmoeder was nog niet eens verstreken. Had zelfs 3 x een ballonkatheter gekregen, deed helemaal niets.
    M'n vliezen braken ineens, en 16 uur later is ze geboren.

Pfff die ruggenprik kan ik iedereen aanbevelen, maar dat terzijde

9. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij mn eerste tot op de dag van bevalling geen voortekenen. Geen harde buiken, krampjes of wat dan ook.

Ik zou met 41+6 ingeleid worden (wilde ik eigenlijk helemaal niet maar ze dacht dat ik te weinig vruchtwater had etc, bleek niet zo te zijn) maar de dag ervoor gestript en huppakee binnen 12 uur was ze er!

Stiekem wel benieuwd of ze er ooit zelf wel uit was gekomen en wanneer dan hihi

10. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Het doet me werkelijk deugd van deze verhalen te lezen mensen! Een beetje hetgeen ik nodig had :) ... Soms panikeer ik nogal snel denk ik.
    Maar tegen volgende week heb ik men kleintje ook in men armen se :) , eerste kindje en weet niet wat ik ongeveer kan verwachten :-o.

Alvast bedankt voor de reacties! Spannende tijden nu!

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier ook geen voortekenen, weeen begonnen met 41.2, ingeleid met 41.4. Nooit een slijmprop gezien, vliezen pas gebroken voor het persen, dus ja, zo kan het gaan. Gelukkig krijg je een goede controle bij 41 weken. Sterkte nog even!

12. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Ik had precies hetzelfde. Ook totaal geen voortekenen en ik voelde me nog prima, geen klachten of kwaaltjes.
    Met 41 weken op controle geweest in het ziekenhuis en CTG en echo waren prima. Baby maakte het nog goed en meer dan voldoende vruchtwater.
    Wij wilden graag thuis bevallen dus mijn VK gevraagd om te strippen. Dit is geprobeerd met 41+1 en met 41+3 maar het zat bij mij nog potdicht dus strippen niet gelukt.
    Met 41+4 weer controle in het ziekenhuis en CTG gaf niet zo'n goed beeld. Daarom met 41+5 ingeleid in het ziekenhuis en een dag later is onze prachtige dochter geboren.

Deel Deze Pagina