Dezelfde producten gebruiken voor jezelf als voor je baby.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smashbox, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Op dit moment ben ik 26 weken en begin ik na te denken over welke huidproducten ik voor mijn kindje wil gebruiken. Ik vind zwitsal overheerlijk ruiken maar het voelt en ruikt zo chemisch. Ik gebruik zelf voor mijn haar (kroes/krullen)pure kokosolie en amandelolie. Als shampoo gebruik ik shampoo zonder parabenen, siliconen en kleurstoffen. Voor mijn lichaam gebruik ik pure sheabutter. Ik en mijn vriend hebben zelf altijd een droge huid gehad (halfbloedkwaal) dus verwacht hetzelfde bij ons kindje. Ik vroeg me af of ik dus mijn producten ook gewoon voor mijn kindje kan gebruiken, of zitten er in de babyproducten iets wat mijn kindje nodig heeft wat niet in andere middelen zit.

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Zou het inderdaad zo natuurlijk mogelijk houden voor je kleintje
    Als er iets slecht is, is t wel zwitsal.
    Zoals mijn huisarts zegt t zou verboden moeten worden ;)

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Zwitsal is eigenlijk gewoon rotzooi, mijn kinderen (halfbloedjes) droogde er helemaal van uit, dochter kreeg ik zelfs na een paar weekjes de haren bijna niet meer doorgekamt, toen over gestapt op natuurlijke producten, en idd ook op kokosolie, ik zou vooral als je al zegt dat je vriend en jijzelf droge huid hebben gewoon doen met je eigen producten.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik geloof dat ik in jouw situatie je eigen produkten zou gebruiken, deze zijn vrij natuurlijk en passen goed bij jullie huid!

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Kokosolie schijn je goed te kunnen gebruiken voor je kleintje. Ik wil het zelf gaan gebruiken als olie voor in bad, maar ook om hem in te smeren en voor luieruitslag. Blijkt dat niet afdoende te werken dan koop ik wel wat anders. Voor mijn kleine dus ook natuurlijke producten!

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik zou ook je eigen producten gebruiken. Kindje moet er toch een X aan wennen. Als die er niet tegen kan dan merk je dat gauw genoeg.

7. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga weleda gebruiken voor de baby. Daar zit al die troep ook niet in als het goed is. Zelf gebruik ik ook shampoo en douchegel zonder troep, maar gebruik toch liever echte baby producten voor de baby. De samenstelling zal vast milder zijn dan bij volwassen producten. En mijn haar blijft vet na het wassen met Weleda dus voor mij ook dezelfde gebruiken is geen optie.

En kokosolie en dat soort dingen kan je natuurlijk altijd gebruiken. Gewoon even kijken hoe de baby op de producten reageert.

8. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik ook! Word ook aangeraden door kinderarts hier in ziekenhuis.

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Die van mij heeft ook hele droge huid en Zwitsal droogt nog erger uit. Al moet ik zeggen dat ik in bad gewoon badschuim van Zwitsal gebruik...die valt nog mee hier...maar de Zwitsal olie is echt rotzooi...daar droogde haar huid juist van uit..mijne ook trouwens. Weleda is wel fijn spul maar niet als ze groter zijn voor het haar..wordt er erg vet van maar voor de huid is het goed spul. En eigenlijk smeer ik r bijna nooit in na het douchen..dat werkt hier nog het beste.

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh serieus? Wat goed. Ja beter dan al die bewerkte prut.
    Producten als zwitsal benemen mij serieus de adem. Hoe moet dat dan wel niet voor zo'n kleintje zijn...

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik gebruik alleen weleda voor mijn ventje en zelf gebruik ik alleen dr organic en andere verzorgingsproducten zonder chemische zooi.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zwitsal werkte hier ook niet..

Shampoo moet je even kijken of het niet in de ogen prikt. Dat is in de eerste paar jaar wel handiger.. Maar zovaak hoef je het ook niet te wassen in het begin. Gewoon wat water erover en klaar. Dan wordt het ook niet zo snel vet..

13. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Zwitsal zeiden ze bij CB is echt slecht voor teer baby huidje te chemisch .. Mijn meisje van 5 (kaapverdisch / braziliaanse licht getinte huid) heeft een teer huidje krijgt snel uitslag gebruik voor mij en haar babyzeep (zeepvrij) van de action .. En vaseline parfum vrij voor gezicht en cacaobutter of cocus voor het lichaam..en wanneer ze echt uitslag heeft smeer ik er certamagrol op aanraden van de huisarts en werkt super ook op luieruitslag

Deel Deze Pagina