eindelijk, mijn verlof is vanaf gistermiddag 17:00 uur begonnen! Gelukkig hebben ze mij eerder naar huis gestuurd, want het scheen volgens de man van collega te sneeuwen in de regio utrecht. Ze wouden graag dat WIJ (jaja, hun zijn ook into the mood) veilig thuis zouden komen. Eenmaal buiten, niks aan de hand. Op de auto raam zag ik enkel dat het had gehagelt. Maar goed, ik was toch gister 1 uur eerder thuis. Heerlijk, 16 weken even niet aan het werk denken en alleen aan mij en de kleine. Vanmorgen is kraamzorg geweest voor een intake gesprek. Wij hebben nu het VGZ jong en zeker pakket. Vanaf januari gaat dit over naar het gezin pakket. Tot op heden geen kraampakket gekregen van VGZ en het schijnt er al te moeten zijn. nou ja, goed, kan me voorstellen waarom het niet verzonden wordt hoor. Maar met 34 weken al kraampakket in huis?! we hebben heel veel info gekregen over hoe het allemaal werkt, zo'n kraamzorg. En wanneer je dus ook die langere indicatie krijgt etc. (hopen dat dit niet nodig zal zijn, maar je weet nooit). Ook kamer werd geinspecteerd en goed gekeurd. Bedje op paar punten na. Er mag geen rubber zeiltje als matrasbeschermer liggen. En deken was niet dik en groot genoeg. Vind dit wel heel vreemd. Waarom verkoopt men dit spul dan bij ikea? Echt belachelijk dat ze dat spul daar verkopen. Wist wel dat je een dekbed niet mag gebruiken. Verkopen ze daar ook, bij Ikea. Ze verkopen bij Ikea dus eigenlijk qua linnengoed voor babies serieus TROEP/ROTZOOI waar je niks aan hebt. Vraag me af waarom ze het verkopen. Ben van plan ze echt een klacht neer te leggen, maar wat schiet ik er mee op? Helaas, de spullen zijn al langer dan 2 weken geleden gekocht en kan dus niet meer geruild worden. Nu was aankoopbedrag niet zo heel groot, maar toch. Dat ze die rotzooi verkopen snap ik niet. Dekentje was overigens wel heel leuk. De kraamverzorgster zei wel, je kan het wel gebruiken voor als je met de kleine gaat wandelen in de maxi cosi of vanuit bed naar bad gaat enzovoort. Of lekker op de bank dat hij toch niet koud ligt. Maar toch... Dat zeiltje! Groetjes sweetchocolate
gefeliciteerd met je verlof, geniet ervan....(tja dat zeiden ze ook tegen mij, maar je hebt t ook echt nodig m.i.) bij ikea kun je binnen 60 dagen ruilen toch? mocht je die behoefte hebben....
fijn he verlof... ikzelf heb ook vgz jong en zeker... en dan krijg je geen kraampakket... dit zit niet in de verzekering in... dus je zal deze zelf moeten samenstellen of bestellen.... op je eigen kosten... was het wel een dekentje van de ikea voor een ledikantje... anders zou ik alsnog terug gaan naar de ikea... meestal doen ze daar niet zo moeilijk... niet geschoten is altijd mis... succes en geniet lekker van je verlof... en straks van de kleine
Fijn hoor, dat je verlof hebt!! Wat betreft spullen te koop die niet "goed" zijn, de opvatting van "ze verkopen het, dus het zal wel goed zijn" is vrij naief. Nu ben ik het eens met waarom ze nog zeiltjes verkopen, dat snap ik ook niet. Maar dekentjes; ja, je hebt dekentjes voor in bed, voor lekker om je heen op de bank, voor in de kinderwagen etc... Zelf heb ik bv ook een fleece dekentje op de bank en een dekbed op mn bed. Verschillende dekens, verschillende situaties. Dat ze dekbedjes verkopen vind ik ook niet gek, want die 'mag' je bij 2 jaar gebruiken en dan kan je kindje nog prima in een ledikantje slapen! Ze verkopen ook kleine hoofdkussentjes, idem vanaf 2 jaar. Daarbij word het afgeraden om dekbedjes en kussens te gebruiken maar is het niet verboden. Eigen verantwoordelijkheid! Nu dacht ik ook dat je bij de ikea langer als 2 weken mocht ruilen, kijk eens op je bon? Maar de kans is groot dat je het al uit de verpakking hebt en gewassen hebt.
Heerlijk dat je al lekker verlof hebt!!! Ik had mijn kraampakket binnen met 6.5 maand zwangerschap! Ik zou toch terug gaan naar Ikea hoor! Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk!!