Als ik had geweten dat ik zwanger was...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anique, 21 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Bij ons was deze zwangerschap niet echt gepland, maar wel een hele leuke verassing, en verder heb ik eigenlijk nooit mijn cyclus bijgehouden, dus had ik het ook niet echt door dat ik wel erg lang niet ongesteld was geweest.

Maar doordat ik in het begin dus nog niet wist dat ik zwanger was, en er nog geen last van had heb ik in het begin van mijn zwangerschap dingen gedaan waarvan ik nu denk "als ik had geweten dat ik zwanger was, dan had ik dat denk ik toch anders gedaan."
    21 Juli was namelijk de datum van bevruchting en ik ben begin Augusus nog 4 dagen op Lowland geweest! Ik heb daar vrijwilligerswerk gedaan bij parkeerbeheer/verkeersregelaar maar verder ook gewoon flink gefeest daar. Wat dus inhoud.. véééél drinken! helemaal platgedrukt worden bij enkele concerten, ontzettend ongezond (VET!) eten. In een onwijs koud tentje slapen s'nachts onder onwijs klamme dekens...

En twee weken daarna heb ik nog meegelopen met de Airborne-mars, dat is een mars ter nagedachtenis aan de slag om Arnhem van 25 km, en dan niet gewoon wandelen, maar echt FLINK aanpoten en verder zijn we ook nog klink natgeregend toen
    Als ik het toen geweten was dat ik zwanger was denk ik niet dat ik naar Lowlands was gegaan, of iig een stuk voorzichtiger gedaan, en die airbornemars.. daar had ik me dan misschien wel van afgevraagd of dat verstandig zou zijn.

Maar ergens vind ik het ook wel weer een apart/bijzonder idee dat het baby'tje dat allemaal al heeft "meegemaakt".. ookal was het dan nog wel heeeeel erg klein.
    Heeft iemand anders ook zo'n soort verhaal? Ben benieuwd!

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik heb dat ook gehad, ik had een heeeel erg onregelmatige cyclus, dus dacht ik niet echt verder na dat ik al een hele tijd niet ongesteld was geweest..

En juist de 2 maanden van mijn zwangerschap heb ik mij enorm laten gaan. Elk weekend tot s'ochtends uitgaan, drinken dat het niet gezond meer was, weinig eten, dansen/jumpen tot ik er bij neerviel.. Gezond kon dat toch niet zijn voor dat kind, dacht ik achteraf.

Maar mijn lieve zoon is nu een gezond babytje, dus.. Het is wel goedgekomen, maar heb me lang schuldig gevoeld, me zorgen gemaakt!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats je verhaal naar zwangerschap.
    De Lounge is voor onderwerpen die NIET over zwangerschappen gaan ;)

Elmo

4. Anique

Anique Niet meer actief

Ok... sorry :oops:

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Bij Daan heb ik de eerste weken ook flink gefeest en niet gedronken maar gezopen. en niet gerookt maar gestoomd.
    Maar ja Daan is een heerlik ventje nu zijn we erop tjd bij dus ben direct gestopt met roken al heb ik afgelopen weekeinde wel heel diep in het glaasje gekeken.

6. Anique

Anique Niet meer actief

Heb me eigenlijk helemaal geen zorgen gemaakt en me ook niet schuldig gevoeld.. is dat slecht. :oops: ?

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Nee hoor, dat is zeker niet slecht. Je wist het toch niet! Tijn is bij ons ook een hele mooie verrassing. ik heb me twee weken voor ik er achter kwam ook nog helemaal kapot gezopen op 2e kerstdag en ik rookte als een ketter. Ben daar zodra ik het wist allemaal mee gestopt, dus heb in mijn ogen niets om me schuldig over te voelen.

8. acire

acire Fanatiek lid

in het weekend dat ik ongesteld hoorde te worden was ik bij m'n vader.
    ik was niet bezig met zwanger worden.
    heb daar heel het weekend lekker doorgedronken, heel veel filet americain gegeten.
    op zondagmiddag door het bos gewandeld, en moe dat ik was toen we terugkwamen!
    ik ben gaan douchen en zag in de spiegel dat m'n borsten er anders uitzagen.
    ik was 1 a 2 dagen overtijd, maar ja daar zocht ik eerst niks achter.
    tot dat moment.
    wist ineens dat ik zwanger zou zijn.
    maandagochtend meteen een test gehaald en zwanger.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je al twintig jaar wacht op een zwangerschap, en heel onregelmatig bent, denk je de eerste weken ook niet aan een zwangerschap. (nouja, ik dacht er wel aan, maar wilde mezelf niet voor de honderdste keer blijmaken met een dode mus).
    Ik slikte dus drie soorten medicijnen, waarvan niet zeker is of ze wel kunnen tijdens zwangerschap. Pas na tien weken heb ik dus getest, en zijn nog diezelfde week m'n medicijnen veranderd in andere die zeker veilig zijn.

Ook heb ik mezelf de zevende en achtste week bijna ongans gegeten in pruimen (we hebben zelf twee bomen en het was een goed pruimenjaar). Op zich zou je denken: wat maakt dat nou uit, maar dat maakt dus wel uit als je diabetes hebt, ik heb dus die twee weken veel te hoog gezeten met m'n bloedsuiker). Maarja... je kunt de klok niet terugzetten helaas.
    Verder ben ik wel blij dat ik nooit drink of rook, dus dat verwijt kan ik mezelf niet maken.

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook, ik wist ook helemaal niet dat ik zwanger ben, want ik had een spiraaltje en dan ga je er dus al helemaal niet vanuit. Maar na bijna een week nog geen ongi, begon ik toch te twijfelen, het zal toch niet..maar toch, na een test... ik ben zwanger..
    ik had die week dr voor nog een hele bak pesto american filet op zitten vreten en af en toe een wit wijntje gedronken..maar ik voel me er dus ook niet schuldig over hoor, ik heb zoiets van ik wist het toch niet!?

11. Anique

Anique Niet meer actief

Ik vind het echt iets aparts dat het dan toch "gewoon" goed kan gaan! Terwijl ze toch vaak zeggen dat de embryo de eerste paar weken het meest kwetsbaar is.. :)

12. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Kijk dit moet ik nu dus even niet lezen. Sinds ik een spiraaltje heb ben ik soms even misselijk, net als toen ik zwanger was. Maar vandaag ben ik wel extreem lang misselijk (nu nog). Ik zal wel niet zwanger zijn, en ben ook gewoon ongesteld geweest. Maar ik word er iedere keer weer zo onzeker van. Nou ja er zal hopelijk wel niets aan de hand zijn. En anders krijgt Stefan een broertje of zusje.

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik wist het de eerste 8 weken niet, werd ook gewoon ongesteld. We waren op vakantie de hele tijd "bezig"om zwanger te worden, ook was een WK voetbal en heb ik daar behoorlijk bij gedronken, ach alles is goedgekomen (alhoewel ze kruipt nog niet ohoh hihi)

groetjes Lisette

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb gewoon gewerkt . waar je heleaal niet mag werken als je zwanger bent ivm ernstige verhoogde agressie.
    Daan is door de pil heen gekomen en toen een bewoner zei je bent zwanger had ik zoiets van o haha en heb 's avods een test gedaan en ja hoor.
    die verstandelijk gehandicapte hebben dan toch dat klein beetje ectra. Ik was toen al 8 weken.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ja, dat dacht ik ook.

Tot ik weer van iemand anders hoorde, die zei: een sterke vrucht kan gewoon tegen dat soort dingen (zoals in mijn geval die medicijnen).
    Dat heeft me destijds veel moed gegeven.

16. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ach ik kwam zowel bij Nick als bij deze zwangerschap tot de conclusie dat ik vanaf het moment dat ik het wist teruggerekend in beide gevallen al tijdens mijn zwangerschap bij een wijnproeverij ben geweest....en dan drink ik ook niet heel weinig....maar tja, wat ik niet weet daar kan ik ook geen rekening mee houden. Heb wel tegen de vriend die het altijd organiseert gezegd dat ik niet nog eens mee gaan naar een wijnproeverij voorlopig :)

17. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Ik was voor mijn gevoel al zo'n tijd aan het proberen... En het lukte maar niet. Al die tijd rekening houden met... misschien zou ik zwanger kunnen zijn. Ik wilde deze keer gewoon echt niet teleurgesteld worden, dus dacht ik ik ben toch niet zwanger""

Ik heb dus heerlijk osseworst, carpaccio, een flink wat wijn ( verspreid over een paar avonden) weggewerkt en ben grieperig geweest en heb 5 agen 1000mg paracetamol geslikt en wat blijkt! Ik ben nu zwanger :) De maakt me geen zorgen erover.

De vorige keer heb ik alles volgens het boekjegedaan, vanaf voor dat ik uberhaut zwanger was en toen liep het op een zledzame afwijking uit, waardoor ik een missed abortion heb gekregen, dus ja. Je weet het niet.

Misschien dat het ermee te maken had dat ik eindeljk ontspannen er tegen aan keek?

Voor iedereen hier, probeer je geen zorgen te maken. Op sommige dingen heb je geen invloed. Hopen op het beste en NU ernaar gaan leven..

Goetjes Muis

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik wist het met 5 weken... Maar ik heb ervoor ook nog flink veel rauw vlees gegeten... Ik wist het niet! Kan me er niet schuldig over voelen...
    De dag dat ik de test deed s'middags heb ik als lunch nog een pistolet filet american gegeten...
    Heb er van genoten was achter af de laatste toen...

Drinken en roken doe ik niet maar heb na die 5 weken wel het rookhok op mijn werk gemeden...

Deel Deze Pagina