Zorgverzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lief87, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Dag dames,

Waarschijnlijk is deze vraag al gesteld maar alles is nieuw voor me.
    Afgelopen vrijdag positieve test in handen gehad dit zou betekenen dat ik 4 weken zwanger ben! Heel spannend allemaal. Maar hoe gaat dit met de zorgverzekering? Ben zelf verzekerd bij de menzis. Verstandig om er naar tor te bellen? Waar moet ik op letten?Als alles goed gaat wil ik liever geen thuis bevalling. Hoe gaat dit allemaal met de verzekering en moet ik extra dingen gaan afsluiten en wanneer?

Dankjewel alvast voor jullie reacties.

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Gefeliciteerd!
    Ik zou zelf even wachten met bellen totdat je verder bent in je zwangerschap.
    Als je later gebeld hebt krijg je je kraampakket opgestuurd bij ong 7 maanden of je nu wel of niet thuis gaat bevallen.
    De beste kraamzorg bureau 's zijn aangesloten bij de meeste verzekeringsmaatschappijen dus dat regelt zich vaak vanzelf ( al is een extra belletje altijd handig).

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Als na de geboorte je kindje is aangegeven krijgt automatisch de belasting hier weet van.
    Met zijn of haar bsnnummer neem je contact op met je zorgverzekering.
    Ook is het dan handig een begravenis ( al wil je daar niet aan denken) te regelen bij je verzekering.
    Uh eventuele kinderopvang is ook handig te doen.

4. samaa

samaa Niet meer actief

Ik ben ook bij menzis verzekerd en heb pakket 2, in dit pakket wordt de eigen bijdrage voor kraamzorg en de verloskamer volledig vergoed. Ik wil namelijk ook niet thuis bevallen. Of je je aanvullend moet verzekeren is afhankelijk van wat je zelf wil, anders moet je rekening houden dat je na de bevalling nog een rekening moet betalen.

Wat betreft kraampakket en kraamzorg: kreeg het advies om rond 12 weken kraamzorg aan te vragen. Ik heb dit via de web site van menzis gedaan, je krijgt dan automatisch het kraampakket rond 7 maanden thuisbezorgd.

Succes met je zwangerschap

Deel Deze Pagina