Hallo, In november ben ik met 23 weken bevallen van ons zoontje. Helaas veelste vroeg en hij is overleden. Uit de uitslagen kwam dat ik het cmv virus heel recent had opgelopen, de kans is dus groot dat het daardoor mis is gegaan maar 100 procent zeker weten doen we het natuurlijk niet. Nu lees ik vaak dat vrouwen die ervaring hebben met een vroeggeboorte ook weer meer kans hebben op een tweede vroeggeboorte. Maar nu vroeg ik mij af, wat als het nou alleen door het virus kwam dat de weeën kwamen en de bevalling in gang werd gezet, heb ik dan ook weer een grotere kans op een tweede vroeggeboorte en complicaties? Ik heb nu gewoon antistoffen voor het virus. Nu weet ik dat het allemaal niet te voorspellen is, maar ben benieuwd of ik toch weer een grotere kans heb op een tweede vroeggeboorte, door een eerdere vroeggeboorte.
Hoi, Als het door het virus kwam heb je inderdaad niet een verhoogde kans dat het weer gebeurd. Wat ontzettend moeilijk moet dat voor jullie zijn zeg. veel succes! Groeten Evelien