11 wk zwanger, hij wil scheiden

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door vaamrile, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bianca15

bianca15 Nieuw lid

1 sep 2008
    3
    0
    0
    juffrouw
    Hoi

Ik vind het heel erg voor je!
    Ik wil je ook heel veel sterkte toewensen.

Mijn exvriend is er ook vandoor gegaan
    Maar nu heb ik een vriend die ik al 5jr ken.
    Hij is er altijd voor mij.
    Alleen hij is 25 dus beetje te oud voor me

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Gisteren zware avond gehad. Mijn ex belde me een aantal dagen geleden op of ik de omgangsregeling toch nu al wilde regelen. We hadden afgesproken te wachten totdat de kleine er is, omdat het voor mij een helse gedachte is dat ZIJ (diegene die ik ontzettend haat) straks mijn kleine in haar armen zal hebben. En aangezien hij ook nog niet wist of het echt iets zou worden ging hij uiteindelijk akkoord. Toen intake gehad met scheidingsmakelaar en met haar afgesproken dat er in ieder geval vast zou worden gelegd dat hij een bezoekregeling zou krijgen voor iedere week. Hij mocht zelfs de kleine naar zijn ouders meenemen. En er zou ook vast gelegd worden dat er voor het jaar een omgangsregeling zou zijn vastgelegd. Voor hem was dit toch een stukje zekerheid en hij zei er blij mee te zijn.

Maar toch kwam hij er dus op terug. Ik zei hem dat ik er niet over na hoefde te denken en dat we er nu toch overuit waren? Gisteren belde hij me alsnog op....En...heb je er nog over nagedacht? En ik zei: je weet mijn mening! Dan weet ik genoeg zei hij. Hoezo, weet je genoeg? Als ik van haar af ga, krijg ik dan een omgangsregeling vroeg hij. Aangezien ik dit een erg vreemde vraag vond, vroeg ik hem of het dan over was ofzo. Nee zei hij, ik wil alleen weten als ik er vanavond een punt achter zet krijg ik dan een omgangsregeling? Weer vroeg ik, gaat het niet goed tussen jullie dan? Of geef je niet meer om haar. Nee dat is het niet zei hij. Ja hallo, die keuze wil ik niet maken hoor. Ik wil het nu horen zegt hij. Nou vergeet het maar heb ik hem gezegd. Dat doe ik niet over de telefoon. Ik kom naar je toe. Nee zegt hij, want ik moet om 20:30 uur bij haar zijn? (hij belt mij dus effe om 20:00 uur he). Maar uiteindelijk toch die kant opgereden. Hij gaf aan dat hij alles voor zijn kind wil doen. Ook als dit betekende een punt te moeten zetten achter zijn relatie (die blijkbaar al op springen stond i.v.m. die omgangsregeling). Hij had haar al vanaf vorige week (na bezoek scheidingsmakelaar) niet meer gezien. Ook wanneer zij contact met hem probeerde te zoeken is hij niet die kant op geweest.

Ik voelde me echt in een hoek geduwd. Ben ik nu de boeman? Nee, dat kan en mag ik niet geloven. Hij is degene die mij verlaat en mij keuzes laat maken die ik helemaal niet wil maken.
    Uiteindelijk hem verteld dat hij zonder haar inderdaad die omgangsregeling zou krijgen, maar dat ik niet wil dat hij alleen daarom nu zijn relatie verbreekt. Nee dat deed hij niet, het ging hem om het kind en hij nam me niks kwalijk.

Uiteindelijk voelde ik me natuurlijk toch schuldig, maar ik blijf bij mijn standpunt.
    Hij ging naar haar toe en ik ging naar mijn schoonouders. Met hun ook nog gepraat en die vertelde ook dat hij al een week in zak en as zit over de kleine. Bang dat hij het straks niet mag zien (hallo, waar ziet hij me voor aan. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik hem de kleine nooit zal ontnemen). Maar uiteindelijk kwam hij rond 22:30uur aanzetten bij zijn ouders. Hij liep direct door naar buiten, dus ik wist dat ik even niet gewenst was. Voordat ik ging liep ik toch nog naar hem toe en hij stond voor zich uit te staren. Ik vroeg hem zacht...is het nu over? Nee dat weet ik niet zei hij? Pardon? Heb ik de hele avond zitten janken, praten en me schuldig gevoelt, omdat hij er een punt achter ging zetten om 'mijn uitspraak' en had ik me er helemaal bij neergelegd dat hij dit zelf ook wilde en dan komt hij met zo'n antwoord terug.... Sorry hoor, maar dan breekt bij mij toch echt mijn klomp.

Ik heb niks meer tegen hem gezegd en ben vertrokken.

Ik hou mijn poot stijf!

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden.

Liefs Vaam

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Jeetje, wel hel vervelend zo. Ik zou sowiezo nu geen bezoekregeling afspreken. Je hebt vast laten leggen dat je jullie dat na de geboorte zullen gaan regelen en dat is toch voldoende? Of het nu aan of uit is met zijnnieuwe partner doet in feite niet toe. Hij kan je ook laten weten bij haar weg te zijn en als die papieren eenmaal rondzijn weer bij haarintrekken ofzo. Ik zou het zo laten en tegen de tijd dat de kleine er is eens na gaan denken hoe of wat.

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi dames,

Heb het de volgende dag uitgesproken met mijn ex. Hij bood zijn excuses aan en zei dat hij gewoon zo erg in de put zat over de omgangsregeling, voornamelijk omdat hij mannen gesproken had die hun kleine niet meer zagen. De moeder staat natuurlijk bijhoorlijk stevig in de schoenen he. Ik zei hem ook dat hij eens niet zoveel naar die doemsenario's moest luisteren en heb hem wel even de waarheid gezegd over de manier waarop hij het bracht.

Ik heb het er ook nog met de februari mamma's over gehad en uiteindelijk besloten toch een omgangsregeling vast te laten leggen, maar dan wel pas vanaf 6 maanden. Vooraf kan hij dus gewoon de kleine wekelijks zien, maar nog niet meenemen. Hij was met dit voorstel helemaal in de wolken. Hij bedankte me en zei dat het hem zo goed deed. Ach ja, en eerlijk gezegd doet dat me dan ook wel weer goed. Hij geeft in ieder geval te kennen dat hij er echt heel graag voor de kleine wil zijn en dat vind ik ook heel belangrijk.

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    weet je, ik vind het kl*te wat hij je heeft aangedaan, maar ik ben wel heel blij dat hij nu al zoveel om jullie kindje geeft. er zijn ook zat mannen die 'blij zijn dat ze van alle gezeik af zijn' en ook nog klagen dat ze alimentatie moeten betalen

6. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Dat klopt Loopy, in dat betreft heb ik echt nog niet te klagen, als ik al die verhalen onder de topic 'alleen en zwanger' lees.
    Nu ben ik zelf ook wel iemand die probeert de zaken van beide kanten te bekijken en ik maak niet graag ruzie. Ik wil ook het beste voor het kind en zolang hij dat ook wilt, zal ik hem daarin tegemoet komen (wel zonder mezelf daarbij te kwetsen uiteraard).

7. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    hey vaam!

ik heb met dit alles echt geen ervaring, maar ik heb zowat alles gelezen. Ik moest gewoon even zeggen dat ik vind je dit alles heel goed doet! Je probeert goed sterk te zijn, denkt over alles na! :D
    Heel erg veel succes met het verdere proces :)

Liefs
    Laurhen

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    lieve lieve meid je komt hier zeker weer uit al lijkt di tnu helemaal niet zo. ik ben 12 jaar een alleenstaande mama geweest en heb in die tijd heeeel veel voorbij zien komen van bevriende mensen van mij . en ze kwamen er allemaal weer uit. echt waar. bij schorpioentje staat een link die ik jou ook graag wil geven. ik kan je 1 raad geven. doe voor hem egen moeite meer . steek die energie in jezelf. iemand die zijn ding achterna loopt is het echt niet waard en zald at zeker nog eens keer opnieuw doen. ze kunnen heel mooi theater spelen amar ondertussen zijnz e heel geraffineerd bezig. durf te wedden dat hij in notime zijn intrek daar neemt. echt waar meid je bent beter af zonder hem. al zie je dat nu natuurlijk helemaal niet zo. probeer toch van je kindje te genieten wat in je groeit straks gaat het gewegen en kan het je troosten. het kindje heeft dit al helemaal niet verdiend net als jij niet. het verdiend jou liefde dubbel en dwars. ik wens je heel veel sterkte.

liefs yinte

9. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Lieve Yinthe,

Volgens mij heb je alleen mijn 'opening' gelezen, want het gaat juist ontzettend goed met me hoor. Ik wil mijn ex ook echt niet meer terug en doe daar dus ook geen moeite voor. Ik kan heel goed met hem door een deur en vind dit ook belangrijk voor het kind. Maar lief dat je me zo steunt.

Bedankt aan alle meiden!

Liefs Vaam

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    klopt ik heb alleen jou bericht gelezen. ik wil nl. altijd graag mijn eigen zuivere mening even aan iemand. zonder dat is alles dus doorgelezen heb om niet op een zijspoor te raken. ik wilde je geoon even steuenen inderdaad. fijn dat het goed met je gaat :D

11. Tulpjuh

Tulpjuh Lid

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    wil je even een schouderklop geven want ik vind je echt een sterke vrouw! heb je openingsverhaal zitten lezen, en misschien is het goed dat hij eerlijk heeft opgebiecht dat hij verliefd werd op een ander. daardoor kunnen jullie nu wel door één door en als echte ouders jullie kleintje opvoeden. denk dat als je hem had betrapt, dat de relatie een stuk minder rooskleuriger eruit had gezien. Succes met alles meid en dikke pluim voor jou!

12. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Dank je wel Tulpjuh! Het gaat ook erg goed met me.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Blij dit te lezen hoor! :D

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Heb vandaag 20 weken echo gehad en weet wat het wordt. Een JONGEN! Ben echt helemaal in de wolken dames. Nu nog een naam verzinnen, :(

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Nou ja.. 1 voordeel.. je kan geen ruzie krijgen over de naam :rolleyes: ;)

Vind dat je, je heel sterk houd, mijn complimenten! ;)

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Proficiat met je zoontje!

17. Tulpjuh

Tulpjuh Lid

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    gefeliciteerd met je zoon! nu lekker met namenboekjes en internetsites in de weer gaan...en zoals net is geschreven, je hoef in ieder geval niet in onderhandeling over de naam

18. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    lieve vaam

ik vind jou heel sterk want ik weet niet of ik dat zo zou kunnen/willen doen!
    Ik vind ook knap dat je nu al je omgansregeling hebt afgesproken!
    wens je veel succes en hoop dat je nu een beetje kunt genieten van je zwangerschap!

liefs Madelinde

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's meiden! ben ook helemaal blij met mijn 'mannetje'. Zo raar om dat al te weten joh, maar oh zo fijn.

Liefs Vaam

20. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    verschrikkelijk zeg, wat een ekhed.
    Die heeft totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel, denk zelf dat het ook nog een kindje is haha

Veel plezier met je kleintje en maak er wat van altijd blijven lachen he , dat is soms makkelijk gezegd ,dan gedaan, en ga leuke dingen doen met vrienden of fam zoek afleiding leuke dingen vooral.
    Dan vergeet je al die ellende eventjes, dat helpt wel hoor! ;)

Sterkte jmm (Jacqueline)

Deel Deze Pagina