Hallo allemaal, Ik heb een vraag sinds een paar weken is het zo dat onze zoon steeds minder slaapt (hij is nu 8 weken oud). Hij wordt telkens na ongeveer max. 45 minuten wakker en zet het dan op het krijsen en wordt pas rustig als je hem een hele tijd vast hebt. Hij gaat vaak met zijn tong buiten zijn mond en spuugt ook nog wel eens. Niet heel veel maar toch. Ik dacht eerst dat het krampjes zijn maar toch overdag slaapt hij bijna niet meer en huilt veel. Als hij wakker is krijg ik hem ook niet meer in slaap. Gisterenavond heeft hij 1,5 uur bij mijn vriend gezeten totdat hij niet meer huilde . verder voel ik zijn darmpjes ook niet als hij huilt. Het is heel frustrerend en ik weet het ook niet meer. hebben jullie misschien tips. Groetjes hugbear
met 8 weekjes was mijn dochtertje precies zo! rond de 12 weken werd het steeds iets minder, ik heb haar nog tot een week of 10 vaak meegedragen met een draagdoek zodat ik mijn handen even vrij had. het gaat vanzelf beter, daar heb je nu niks aan maar het is echt zo!
Ik zou als ik jou was gewoon Nutriton halen (johannesbroodpitmeel). Dit is een indikkingsmiddel, het kan heel goed zijn dat je kindje wakker wordt van omhoogkomende melk. Nutriton staat bij alle andere voedingen in de meeste supermarkten en drogisterijen, probeer het maar eens.
Als het krampjes zijn, zijn er wel een paar dingen die je kunt doen: voeden met af en toe een pauze om te boeren warm badje als de krampjes heel heftig zijn dragen in draagdoek (geen buikdrager, echt zo'n doek waar ie lekker strak in zit) als ie moeite heeft met boeren en veel lucht binnenkrijgt: andere fles en eventueel Infacol gebruiken voor de voeding: clustert de lucht en helpt om het uit te boeren en te scheten. Als er ook sprake is van een voorkeurshouding, zou ik naar een osteopaat gaan: dan zit er met de werveltjes waarschijnlijk iets niet helemaal lekker.
Onze kleine vindt het op zon moment heel fijn als je haar draagt met de buik op je arm, hoofdje naar je elleboog, die houding ken je vast wel. Maar dat is bij ons de enige methode om haar stil te krijgen, misschien helpt het bij jullie ook wel Verder gebruiken wij een middeltje van Puro, Lacto New Life, dat is poeder dat je een keer per dag geeft. Scheelt weer met Infacol wat je bij elke voeding moet geven en dat heeft ook weer sinaasappelsmaak wat ook niet bij elke baby goed valt.. Sterkte en succes ermee!