1100 km in de auto.... iemand tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    hallo meiden!

Over 2 weken vertrekken we naar ons ski-oord met onze kleine meid van 21 maanden. Het is niet zo'n auto-fan, ik zie een beetje tegen de heenreis op. We rijden in 1x (overnachten is niet haalbaar), en rijden rond 4 u 's-nachts weg. Ze slaapt 's-middags wel een paar uurtjes nog, maar verder is mevrouw lekker up & running!

We hebben al van alles aan bezigheden: muziek (k3, nijntje), dvd met teletubbies en nijntje, boekjes, puzzeltje, tekenspullen. Ik wil ook een paar kleine kadootjes meenemen voor de bezigheid.

Heeft iemand nog tips of ideeen waar ik zelf dus nog niet aan heb gedacht? Ze zijn welkom!!!

bedankt meiden!

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan heeft zich afgelopen zomer uren vermaakt met een magisch tekenbord. En liedjes zingen en auto's kijken zorgde ook voor veel vermaak. Onderweg regelmatig stoppen om de benen te strekken zul je evengoed wel doen.

3. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hele goede tip dat tekenbord, dank je wel! Ik wil die van Nijntje kopen (11 euri geloof ik), die vindt ze super! Ik noteer op het lijstje....

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    dvd speler! haha

5. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Met dvd's enzo zal ik wel eerst even proberen of je kindje er tegen kan, Celyn wordt absoluut misselijk als ik die dvd's laat kijken in de auto. Inderdaad af en toe even stoppen, even buiten de auto, kleine dingen meenemen om mee te spelen en die inpakken zodat ze om de zoveel kilometer iets heeft om uit te pakken is ook altijd leuk

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    vertekken in begin van de nacht, of kom je dan te vroeg aan. Dan heb je al meer uren die ze slapend heeft in de auto.

Wat mijn ervaring is dat autorijden ook slaperig maakt dus je hebt best kans dat ze wat meer slaapt omdat jullie lang onderweg zijn.
    Ik moet ook naast haar kunnen zitten, ik klim regelmatig heen en weer. Dus naast t stoeltje kan ik t niet volproppen.

Dvdspeler heb ik me hier ook een paar keer gewenst maar helaas nog steeds niet aangewaaid :D

Je hebt dacht ik bij baby walz zo'n ding wat je aan jou stoel hangt en dat is dan een soort tafeltje voor je kindje. Dat is ook ideaal voor boekjes enz.

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wij gingen vd zomer naar Zuid- frankrijk. Heen weg hadden we ook nog geen dvd speler hoor. Ook om 4 uur vertrokken. We hebben een echte slaapkop dus dachten die slaapt wel tot we in frankrijk zijn.. maar hij sliep pas toen we in frankrijk waren haha. Eerste 3 uur alleen maar om zich heen gekeken wat gedronken en een broodje gegeten.
    Vermaakt met magisch tekenbord, boekjes,
    En als je stopt om te tanken of gewoon om de benen te strekken je kind ff lekker moe maken en laten uitrzaen beetje rennen enzo dat hielp bij ons ook wel.
    Terug hadden we een dvd speler.. niet de hele weg aan hoor maar op de momenten dat ie het gehad had zette we dan ding aan voor een uurtje ofzo en vaak viel hij daarna wle weer in slaap..
    niet te druk om maken verder komt vast goed en anders een keertje een extra lange stop maken

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier vorig jaar ook extra om 1 uur 's nachts vertrokken in de hoop dat hij gewoon de hele nacht zou doorslapen... Maar helaas, hij sliep de hele nacht maar 2 uurtjes. Joris is ook niet zo'n autofan, dus ik verwachtte ook al heel wat. Maar gelukkig vond hij het prima om steeds uit het raam te kijken ;) Wie weet is dat bij jullie ook wel het geval.

En tips, idd boekjes, dvd'tjes, liedjes zingen, achterin erbij gaan zitten, samen kleuren, lezen etc...

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Doosjes rozijntjes en andere tijdrovende hapjes voor onderweg met verpakkingen waar ze een tijdje mee kan stoeien.

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij gaan morgen op vakantie, alleen dan een hele andere kant op, wij gaan richting Zweden, ook koud en veel sneeuw... :) (net of we hier niet genoeg hebben gehad, maar goed)

Ik zit dus ook een beetje te denken wat ik mee moet nemen want niet alles is even handig in de auto. Ik wilde in elk geval gaan kijken voor zo'n dienblad met een kussen er aanbvast, dan kan Jelle dat op schoot leggen en daar zijn speelgoed op leggen. (of zijn broodje, drinken, snackje enz) OP die manier kan hij namelijk ook tekenen en kleuren, dat vind hij wel erg leuk. Moet alleen morgen nog even kijken of ik zo'n ding kan vinden. (zul je net zien dat dat niet lukt)

Voor de rest neem ik een berg snackjes en andersoortig eten en drinken mee, ik ga nog wat kleine cadeautjes kopen en als het op de achterbank echt niet meer leuk is gaat de dvd speler aan. Gelukkig kan hij best een paar keer naar hetzelfde kijken, dus hoef ik er niet zoveel mee te nemen... ;)

O ja, en het scheelt bij ons nu enorm dat we pas om 16.00 de sleutel van het huisje op kunnen halen. Normaal gesproken spreken we met de verhuurders af dat we eerder aankomen (dan vertrekken we om 24.00 en zijn we om 12.00 op de plaats van bestemming) maar dat kon nu niet omdat het huisje deze week ook verhuurd is. Dus we moeten echt de hele dag door zien te komen... Ik voorspel 2 stik chagrijnige kinderen als we er zijn.... Maar we hebben een zwembad en een whirlpool daar, dus dat komt wel goed... ;)

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Bluesky toevallig heb ik die vorige week bij t kruidvat zien liggen

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ah, dan ga ik vanmiddag even kijken of ze ze nog hebben. Dank je wel!

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier ook 1300 km gereden met de oudste, maar die was toen 10 mnd.. hij heeft bijna de hele weg geslapen... maar ook wij hadden alles voorbereid voor het geval dat..t komt vast goed...niet te druk maken.. zonde van je voorpret...

15. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Wij zijn van de zomer naar midden Frankrijk gereden. Ik vond het geen feest als ik heel eerlijk ben:)

Maar de dingen die m'n zoontje (van toen bijna 2) leuk vond waren:
    -dvd-speler (ik zou wel meer dan 2 verschillende filmpjes meenemen)
    - magisch tekenbord
    - raamstickers van Winnie the Pooh en Cars (te koop bij Zeeman) Ik had ze als kadootjes ingepakt. Was helemaal geweldig!
    - een aankleed-Ernie

absoluut geen hit:
    kleuren (de kleurtjes gingen door de hele auto)

Succes!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn afgelopen zomer naar Frankrijk geweest, zo'n 7,5 uur rijden. Ging allemaal prima met het standaard speelgoed. We hebben ook een dvd-speler, voor de zekerheid (en voor in de tent ;)), maar in de auto gebruiken we die eigenlijk nooit. Nou moet ik zeggen dat Eva pas sinds een paar maanden tv kijken echt heel leuk vindt, dus ik denk dat we 'm deze zomer (als we naar Frankrijk gaan, is nog niet zeker) wel vaker zullen gebruiken.

Op de terugweg hebben we 2 keer 3,5 uur gereden, tussendoor 1 keer een uur gestopt! Eva heeft toen niet geslapen, maar vermaakte zich prima. O.a. met een wc rol die ze helemaal aan flarden heeft gescheurd :D. Vast niet pedagogisch verantwoord, maar ze is er volgens mij zo'n 2 uur mee bezig geweest! Was wel even een troep, maar de auto stofzuigen doen we sowieso altijd voor en na de vakantie.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    We zitten nu in Zweden, en er ligt me hier een pak sneeuw! Echt heel mooi!

Maar goed, de heenreis is goed gegaan, mijn dienblaadje was een groot succes, Jelle heeft de hele reis met zijn "tafel" op schoot gezeten... :D

Een goede tip dus voor de anderen die ver gaan rijden!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fijne vakantie!

Waar heb je dat tafeltje gehaald? Lijkt me best wel handig inderdaad, Eva is ook dol op kleuren.

19. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Toen wij van de zomer naar Italie gingen had ik alles van dr ingepakt als cadeautje.
    Elk potlood elk boekje. Ook wat cadeautjes gekocht... nieuwe dingetjes... alles ingepakt.. doosjes rozijntjes, pakje drinken:)
    Daar is ze lekker druk mee geweest en iedere keer super enthousiast dat ze nog een cadeautje kreeg:)

20. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Bedankt voor al jullie tips. Ik ben ook nog zoekende naar dat tafeltje met kussen, zodat ze lekker kan tekenen. Maar als ik het niet meer vind: jammer dan!

Ik ben elke dag al aan het vertellen dat we op vakantie gaan en dat we dan heel lang in de auto zitten. Ik ben namelijk van mening dat ze dat dan beter begrijpen. Ik voel me er tenminste goed bij, haha! We hebben ook dvd schermpjes, puzzels waar ze gek op is, boekjes enzo. En de kadootjes ga ik ook nog regelen. We vertrekken over een paar dagen. Spannend! Het komt vast helemaal goed. Ook kan ik zelf even bij haar achterin gaan zitten om ze te entertainen. Bedankt meiden voor al jullie reacties!

Deel Deze Pagina