Mijn dochtertje van bijna 3 jaar heeft sinds haar geboorte om de haverklap ontstoken ogen en er loopt continue snot uit haar neus. Toen ze 1 jaar was, zei de HA dat ze te jong was om haar neusamandelen te laten knippen. Dus ik heb het maar even op zijn beloop gelaten. Nu was het deze week weer eens raak en kreeg ik het ineens op mijn heupen. Ik had de HA gebeld en die heeft mij naar het LUMC verwezen, naar de KNO arts. Mijn man vindt het ietwat overdreven maar ik wil nu wel eens weten of er iets meer is dan alleen maar verhoudheid of dat het wat anders is. Ik volg mijn gevoel hierin maar aan de andere kant, ben ik mss toch iets te overbezorgd. Zijn er mensen die dit ook zouden hebben gedaan?
mijn dochter heeft dit ook al vanaf de geboorte traanogen en een loopneus als de neus niet leegloopt maar dicht zit stinkt het ook heel erg nu is ze wel geboren met een schisis maar de kno arts zegt dat het waarschijnlijk de neusamandelen zijn maar durft ze niet weg te halen omdat der gehemelte nu mooi genezen is denk dat het altijd wel goed is om even na te laten kijken baat het niet schaat het niet toch
Ik vind het niet overdreven, hoor! En je kunt beter nu actie ondernemen, want hoe ouder je wordt, hoe vervelender het is om amandelen te laten 'knippen'. Bij mij is het ook gedaan toen ik een jaar of 3 of 4 was: ben blij toe! Mijn keelamandelen zijn niet gedaan en daar baal ik nog vaak zat van, want nu is de HA juist weer huiverig om me door te sturen omdat ik al 'zo oud' ben (28 ) waardoor het veel heftiger is. Gewoon laten nakijken, hoor! En als die amandelen een oplossing zijn: DOEN!! Nu heeft ze maar heel kort last van en mag ze tijdens het herstel ook nog eens heel veel ijsjes eten
tja misschien wel maar dat constateert die kno-arts dan ook heus wel no harm done lijkt me.. beter te vaak gecheckt dan te weinig.
Nee, niet te vroeg ! Als je twijfelt over de gezondheid van je kind moet je dat laten onderzoeken. Thijs klaagde bijvoorbeeld altijd over hoofdpijn toen hij ongeveer 1,5 was (pijn kop zei hij, en wees naar dezelfde plek, keer op keer). Toen heb ik ons laten doorsturen naar de kinderneuroloog die hem helemaal heeft onderzocht maar er was gelukkig niets aan de hand. Dat stelt jezelf gerust, je weet dan zeker dat alles goed is en zo niet, dan krijg je meteen de zorg die nodig is ! Groetjes, Nikki F
Ik had ook gegaan,en zeker als het al 3 jaar bezig is! Ik zou ook willen weten wat er aan de hand is!
Nee hoor, niet te snel. Als je denkt dat er iets kan zijn, moet je het toch uitsluiten.. En het is maar een verwijzing en consult. Niet dat ze nou gelijk een operatie ofzo gaan doen. Die zal de arts ook niet gaan doen, als er verder niks aan de hand is. Maar dan ben jij wel gerustgesteld..
Bedankt dames voor jullie steun. ik maak mij dan weer meteen zorgen dat ze dan hele erge dingen vinden. Het is ook nooit goed he