Ik gebruik al een tijdje zo'n Babybjorn Active buikdrager. Maar ik vind dat er weinig info over te vinden is. (ook in het boekje wat er bij zit) Bijvoorbeeld over hoe lang je kindje er maximaal in mag. Mijn dochtertje is 2 maanden oud, maar ik gebruik em al van het begin af aan. Aan het begin heb ik haar er niet te lang in gelaten, maar nu doe ik wel es wandelingen van rond de 2 uur met de hond, maar vraag me af of zij wel 2 uur in die zak kan. Het geval is ook zo, dat ze nu ff in een fase zit, waar ze graag bij me is, dus als ik dan in huis bezig ben, heb ik haar ook in die zak tegen me aan zitten. Zij vindt het heel fijn en valt lekker in slaap. Nu vroeg ik me ook af of dit niet slecht voor haar heupjes is, als ze lang in de drager zit? En vanaf welke leeftijd kan je je kindje met het gezicht naar voren dragen? Kunnen jullie me wat vertellen over jullie ervaringen met de buikdrager? Groetjes
Ik heb een chicco draagzak, daar staat niet hoelang ze er in mogen, maar wel dat met het gezicht naar voren vanaf 4 maanden mag.
Ik gebruik de BabyBjorn vanaf dat Louiza een 8-tal weken is, en sinds een maand ongeveer zit ze met het gezichtje naar voren. Vindt ze erg leuk om alles te zien. Ik doe ook vaak wandelingen met de hond maar twee uur vind ik persoonlijk wel lang, dan begint het op mijn rug toch wel te wegen. Ik denk dat twee uur ongeveer het maximum is voor het ruggetje van de baby. Maar als je je kindje zo vaak bij jou neemt ook als je thuis bent, dan zou je ze in een draagdoek kunnen wikkelen, geeft een veilig gevoel net als in de buik en mag volgens mij langer gebruikt worden. Ik geloof dat hier veel info over te vinden is als je even zoekt met de zoekfunctie.
je kindje mag er pas in na de acht weken ivm het nekje. en je moet het ongeveer behandelen zoals een maxi-cosi . ivm het nekje mogen ze er niet te lang in dus ik zou je kleine er geen uren in laten. maar redt jij datzelf dan. als donique een half uur aan me hangt beginnen mijn nek en rugspieren al flink tegen te sputteren!
In de babybjorn worden de beentjes ook niet echt ondersteund, er komt dus veel gewicht op de heupjes/het bekken terecht. Als je zolang wil wandelen kun je beter een draagdoek kopen, waar je haar benen ook mee kunt ondersteunen. Dan is 2 uur al beter haalbaar. Als ze tenminste de rest van de dag lekker los kan bewegen in box/bed/etc. Met het gezicht naar voren zou ik ook niet (te lang) doen. Ze zit dan met het ruggetje heel onnatuurlijk. Dat wordt met draagdoeken eigenlijk ook nooit aangeraden..
wij kregen juist van de fysio en vk te horen dat de babybjorn juist goed was voor de heupjes, omdat ze dan in de goede stand hangen/zitten. verder worden de kindjes volledig ondersteund in het ruggetje, dus het zou geen kwaad kunnen, maar hoe lang het mag weet ik eigenlijk ook niet. ik zou ook naar je kindje kijken zolang ze het goed vinden zou ik er niet moeilijk over doen, zeker niet als ze al weer wat groter worden. wij waren zeer blij met hem en ik ga hem bij dit frummeltje ook weer veel gebruiken! joyce
Babybjorn is niet goed voor de heupjes. In een doek zit je kind in de kikkerhouding wat wel goed is. Bron: www.doekentheek.be Gezichtje naar voren moet je sowieso niet doen. Niet in een babybjorn en niet in een doek.
moet zeggen dat ik zelf veel last heb van rugklachten en toch echt de babybjorn heel fijn vond om te dragen, juist door de brede banden. ik zal het artikel hierboven niet tegenspreken of wat dan ook want dan krijg je weer een onzinnige discussie en iedereen moet het voor zich weten, maar ik vond het echt erg fijn en de kleine vond het geweldig, zeker juist met zijn koppie naar voren. de grootste lol. joyce