we zijn bezig voor een tweede:D

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laura, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura

laura Actief lid

6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    hallo allemaal,

wij zijn nu bezig voor een tweede kindje we hebben al een wolk van een dochter:D

en willen nu graag een tweede kindje erbij!

mijn dochter is wel een driftkikkertje en ik twijfel ook wel eens als ze er wel aan toe is om een broertje of zusje te krijgen het kan juist heel goed zijn voor haar maar t kan ook averechts werken dat ze jaloers wordt !

wie kent dit probleem ook?

ben wel benieuwd wie dit ook meegemaakt heeft!

groetjes laura

2. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Hoi,

Dat je dochtertje een driftkikkertje is, past heel goed bij haar leeftijd (mjn dochter heeft dat ook gehad of en toe nog weleens ;) ), ik denk ook niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken, bij de keuze om wel of niet een broertje of zusje er bij te nemen. Ze zal er natuurlijk aan moeten wennen, toch zal ze jaloezie ook moeten ervaren om er mee om te kunnen gaan, delen is nou eenmaal niet favoriet op jonge leeftijd (wat niet wegneemt dat je het moet leren)

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je haar een beetje bij de zwangerschap betrekt (en zo schijnt het goed te zijn om het kind bij de geboorte van het broertje of zusje, een nieuwe pop te geven of een nieuw stuk speelgoed) hij of zij kan dit aan de kraamvisite laten zien en voelt zich dan ook 'belangrijk'.
    Daarnaast moet je er als ouders er voor zorgt dat het kind begrijpt dat jaloezie niet noodzakkelijk is, omdat mama en papa "van ieder kind even veel houden".

Er zijn veel boekjes op de markt waarin kinderen kunnen wennen aan het idee dat er een broertje of zusje bijkomt, dus misschien is dat een idee.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik wens jullie iig veel succes met zwanger worden!

Grtjs Fem

3. nieknijmtje

7 okt 2008
    22
    0
    0
    onthaalouder
    Oostende
    hey,

bij ons is het just hetzelfde hoor.
    Zijn ook bezig vor 2de.
    Onze dochter is nu 18mland mor zit in die vreselijke peuterpuberteit :x
    Maar is eigenlijk al altijd een kindje met sterk karakterke gewest hoor.

Mor ik denk niet da ze slecht zou reageren op volgende baby want ze is wel superlief met baby'kes.

Dus nu mor hopen da we nie te lang mioeten wachten é :)

groetjes

4. laura

laura Actief lid

6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    ja onze kleine meid is ook altijd een temperament vol babytje geweest dat zal ook altijd wel zo blijven zeggen ze!

bedankt voor jullie antwoorden heb er veel aan

raffaella is ook heel lief voor baby's ook op de kinderopvang is ze gek met kleine babytjes helpen doet ze ook heel graag dus dat scheelt weer
    maar ja daarintegen t is nie eigen en ze ziet ze niet elke dag natuurlijk

maar ik denk dat t wel mee zal vallen daar gaan we vanuit natuurlijk:D

bedankt voor jullie lieve berichtjes

liefs laura

Deel Deze Pagina