11dagen overtijd en Negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SophieLily88, 24 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SophieLily88

    SophieLily88 Nieuw lid

    6 okt 2019
    1
    0
    1
    Goedemorgen,

    ik ben al een aantal keer begonnen met dit bericht/verhaal te typen en maak het deze keer maar eens af.:p

    ik probeer het een beetje van mij af te schrijven omdat ik het met niemand er over wil hebben in m’n eigen kring.

    zoals de titel aan geeft ben ik nu 11 dagen over tijd en had eergisteren nog een negatieve (action) test. Terwijl ik erg veel symptomen heb; krampjes, erg moe (slaap makkelijk 12 uur per nacht) gevoelige borsten en een hoofdpijn die killing is!

    even wat feitjes, ik heb een zoontje van net 1. En sinds we hem hebben gebruiken we geen anticonceptie. (Heb tot 6 maanden borstvoeding gegeven) daarna is mijn ongesteld elke maand op tijd geweest, zoals het boekje.

    We zijn afgelopen maand begonnen met ovulatie testen. (Dit omdat we 2 jaar over ons eerste hebben gedaan) we hebben in de vruchtbare tijd (knipperende smileys) het om de dag gezellig gehad en ons best gedaan. Toen ik na een paar dagen weer een ovulatie test deed was deze blanco (negatief). Ik wachten rustig mijn ongesteldheid af en makste mij er niet druk om, zeker omdat dit de eerste ronde weer is.

    Nu heb ik rond de innesteling steken gevoeld (net zoals bij mijn zoontje). In die week was ik erg duizelig. En heb ik een dag voor mijn ongesteldheid een ovulatie test gedaan deze was positief.

    ik heb sinds die steken erg last van afscheiding, alle soorten maar altijd doorzichtig en soms beetje wit.

    ik heb de dag na mijn nod een test gedaan (Kruidvat 2v5) en deze was dus negatief. Ik besloot een weekje te wachten dit omdat ik bij mijn zoontje ook pas positief testen na 1 week.

    ondertussen heb ik nog steeds last van krampjes en afscheiding dat ik denk, nu is het er.

    als ik zaterdag de 2 weken aantik en nog niet ongesteld ben ga ik de huisarts bellen. Graag hoor/lees ik jullie kijk hier op en of wel ervaringen.

    liefs
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik denk dat jouw eitje geprobeerd heeft om te springen. Dat niet is gelukt en vervolgens het nog een keer geprobeerd heeft. Dag voor je NOD had je een positieve ovulatietest. Er vanuit gaande dat je eitje dan springt binnen 24 tot 48 ben je nu 9 DPO en is je NOD over 5 dagen zo ongeveer.

    Het feit dat je altijd op tijd ongesteld bent hoeft niet te betekenen dat je heel af en toe geen afwijkende cyclus hebt. Zodra dit niet continu is, zie ik eigenlijk ook geen reden nog de dokter te bellen. Je lichaam is geen machine welke voorgeprogrammeerd is en er kan soms gewoon heel af en toe iets afwijken, dat dit nog nooit is gebeurd wil niet zeggen dat het niet kan. Zeker gezien je latere positieve ovulatietest zou ik ervan uit gaan dat je eitje dus later is gesprongen en je NOD op is geschoven.

    De klachten die jij beschrijft kunnen ook van progesteron komen. Als ze van een zwangerschap komen, had je al een positieve test moeten hebben.

    Hopelijk hebben jullie het rond de tweede positieve test nog gezellig gemaakt en is er nog een kansje deze ronde :) veel succes met wachten!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Toen wij voor onze 3de aan het proberen waren heb ik ook 1x een cyclus van 54 dagen gehad terwijl ik normaal heel regelmatig ben.

    Ik voelde toen ook vanalles, maar was echt niet zwanger. Soms doet ons lichaam gewoon een beetje vreemd helaas.

    Maar als je pas een positieve ovulatietest hebt gehad, dan kan je binnenkort waarschijnlijk wel of positief testen of je ongesteldheid verwachten.
     
  4. Kvinne

    Kvinne Actief lid

    4 nov 2014
    299
    193
    43
    NULL
    NULL
    Ah dus dat kan dus toch.. had jij ook meer dan een week lang menstruatie pijn en rugpijn enzo? En weet je welke dag jij je eisprong had? Ik ben ook altijd regelmatig en nu ineens 10 dagen over tijd en deze week dus echt veel last van deze klachten.. ik heb seks gehad na mijn eigenlijke NOD op cd 29 dus ik hoop stiekem op een hele late eisprong en daarom dus negatieve test op dag 35

    ik ben benieuwd naar jouw verhaal!
     
  5. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik hield mijn cyclus toen bij met een app en volgde zo een beetje wanneer mijn eisprong was. Dus geen idee of ik überhaupt een eisprong gehad heb die cyclus.

    Ik had krampjes, pijnlijke borsten, misselijk, ... echt alles wat ik aan een beginnende zwangerschap zou linken. Maar achteraf denk ik hoeveel was ‘echt’ en hoeveel was in mijn hoofd omdat ik er zo veel mee bezig was.

    Na die cyclus trouwens wel begonnen met ovulatietesten en dan maand erop meteen zwanger :thumup:
     
    Kvinne vindt dit leuk.
  6. Kvinne

    Kvinne Actief lid

    4 nov 2014
    299
    193
    43
    NULL
    NULL
    wat super leuk dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd! En welke dag had je toen je eisprong? En vanaf welke dag getest? Want kan me voorstellen dat als je daarvoor 52 dagen had het niet je normale NOD was?
    Goede zwangerschap toegewenst
     
  7. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Ook hier deze zomer ineens een cyclus van 50+ dagen. Nog nooit gehad en erna ook niet weer gehad. We zijn geen robots :)
     
  8. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik ben even gaan terugkijken en de volgende ronde had ik toen mijn eisprong op dag 13, ik ben beginnen testen vanaf dat mijn menstruatie gedaan was op dag 6. Dus dat was wel weer een gewone cyclus.
     
  9. Kvinne

    Kvinne Actief lid

    4 nov 2014
    299
    193
    43
    NULL
    NULL
    dank je voor de moeite, apart dat je dan ineens 1x lange cyclus hebt. Nou ik wacht t maar af wie weet ben ik toch zwanger!
     
  10. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ja heel bizar zo gewoon een langere cyclus.
    Ik duim voor je dat je toch gewoon zwanger mag zijn :thumup:
     
    Kvinne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina