wie ervaring mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boedha1981, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boedha1981

8 jan 2008
    98
    0
    0
    Ben zwanger maar weet niet hoelang doordat mijn cyclus heel onregelmatig was. De gyn. was heel blij en ging meteen voor een echo maar helaas nog geen hartje te zien. Nu moest ik bloed laten prikken was mijn hcg 750. Ze wilde niet zeggen hoe lang ik ongeveer zwanger was. Ze zei voor dat ze de echo maakte denk 7 weken. Maar ik denk zelf ongeveer 4 weken omdat ik een late eisprong heb gehad. Nu moet ik van de week weer bloed prikken om te kijken hoe hoof het hcg is.
    Wie heeft dit ook gehad en wat zegt 750? Word er heel onzeker van.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bah wat een onzekerheid.
    Meestal geven ze in nederland geen HCG waardes.
    Je HCG hangt erg af van wanneer je ei was, maar ook wanneer het is ingenesteld. Je kan een late eisprong hebben en ook daarop nog een late innesteling dat maakt verschil in de aanmaak van hcg.

De max HCG waarde met 4 weken (dus op nod) is 425 en minimaal is 3
    Met 5 weken is de max 7000 en minimaal 18
    met 6 weken is de max 55000 en minimaal 1000.

Je zou dus ergens tussen de 4 en 6wk zwanger zijn.
    Het is dan ook logisch dat er op de echo nog geen hartactie te zien is.
    Als jij zeker weet wanneer je ei was dan heb je zelf waarschijnlijk gelijk ;)

3. boedha1981

8 jan 2008
    98
    0
    0
    Ik ben opgebeld en mijn waarde was nu 350 dus gedaald. Het was geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap.Zonder het te weten leg ik de horen neer.Ik heb terug gebeld en idd het ziet er niet goed uit. Nu zeiden ze pas het is geen goede zwangerschap maar misschien volgende week stijgt de waarde even afwachten. Weet bijna wel zeker dat het fout zit.

Deel Deze Pagina